Pagina 5 van de 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 96
  1. #41
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik zei al dat dat zou gaan gebeuren

    Als hij totaal niet meer loopt heb je het probleem dus in erge mate te pakken.

    Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn als de motor totaal niet start terwijl de brandstoftoevoer, ontsteking en vonk prima lijken te werken? En dit in combinatie met dat feit dat de motor naar een nachtje rust wel prima start.


  2. #42
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    eerste wat bij mij binnen komt is compressie. tsja brandstof goed, vonk goed, dan blijft comressie over. maar wat kan het zijn. ik heb wel ervaring met zwaar inhouden daar te kleine klep speling maar geen schokken tijdens opwarmen ging ie steeds langzamer rijden en als alles op temp was ging het weer goed. maar toch zou ik zeggen dat vonk of brandstof hapert.
    steek um in de hens
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  3. #43
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik denk nu een stroom storing
    maar dat gaan we testen dmv lamp over de bobine
    als het een stroom storing is dan zien wij het onder het rijden mogelijk aan de lamp
    wel of niet branden of sterk of zwak branden
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #44
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    ja stroom storing op de bobine kan het ook heel goed zijn
    ben benieuwt
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #45
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Nou, afgelopen zaterdag weer flink met Martin aan het klussen geweest. Omdat we het brandstof en ontstekings systeem hadden uitgesloten zijn we maar de bekabeling gaan doormeten. De verbinding van de bobine naar de toerenteller en brandstofrelais bleek niet goed te zijn. Deze kan op twee manieren storen; 1. De verbinding is zelf is niet goed en verbreekt af en toe, hierdoor houdt het brandstofrelais er mee op. 2. De toerenteller stoort/sluit kort waardoor het signaal op de bonine verstoort wordt en daarmee dus ook de ontsteking.

    We hebben de bedrading opnieuw aangesloten en de toerenteller los gekoppeld en het probleem is nu helemaal verholpen. Deze week zal ik nog eens een testrit doen met toerenteller aangesloten, als het probleem dan weer optreedt dan ligt het dus aan de toerenteller. Als het probleem zich dan niet voordoet, dan lag het dus aan de bedrading.

    Ik ben in iedergeval blij dat ik weer zonder problemen van mn auto kan genieten. En natuurlijk vele malen dank aan Martin voor de positiviteit en de hulp!


  6. #46
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Mooi man dat het geheim ontrafeld is en dat je weer kunt gaan genieten van de 924! En iemand als Martin is goud waard voor ons, hij heeft mij laatst op afstand ook al geholpen met iets waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben


  7. #47
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Top symptomen waren dus toch van een gebrek aan brandstof
    Allen dan elektrische storing op het relai
    Het is zo wel opgelost de storing op de bobine lijkt mij niet logisch
    Gewoon weer aansluiten en lekker genieten


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #48
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Storing op toerenteller lijkt mij niet lochies : :
    bedoel ik

    Ik kan mijn post niet editen in forumrunner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #49
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Storing op toerenteller lijkt mij niet lochies : :
    bedoel ik

    Ik kan mijn post niet editen in forumrunner
    Als de toerenteller na een tijdje warm word door invloeden van buiten af of lek naar + of -
    kan de waarde op de bobine veranderen dit heeft weer gevolgen naar de ontstekingsmodule toe beredeneerd.
    Maar goed dat moet nog blijken, als Jelke de toerenteller weer aansluit.
    En de storing is er weer dan is deze gedachte bevestigd.
    dat het kan terwijl de toerenteller goed lijkt te werken.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #50
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1980 | Warme motor -> heftig schokken -> vermogen weg -> stil langs de A2

    Ik vind het ver gezocht
    En twijfel of (zelfs als hij wel lekt )het veel invloed heb op de bobine
    Maar goed het wijst zich van zelf


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •