Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 48
  1. #1

    Gescheurd dashboard: wat te doen?

    ...de laatste tijd is het me opgevallen dat de scheuren in mijn dashboard verergeren doordat ik regelmatig met de verwarming aan rij.. Ik weet het is een bekende kwaal van de 924, maar ik vraag me toch echt af of er werkelijk geen middel is om dit scheuren tegen te gaan. Ondertussen kan ik die geribbelde plaat van de speaker er bijna aftrekken :shock:
    Ik ben niet van plan er (voorlopig) een nieuw dashboard in te plaatsen en naar mijn weten zijn die dingen regelrecht zeldzaam in de verkoop.
    Is het niet mogelijk een stuk over te zetten van een 944 dashboard want die zien er allemaal nog redelijk knap uit. Of is dit onbegonnen werk en past het niet? .. ik hoor et wel van jullie :|
    THE NEW WAY OF LIFE - DRIVE PORSCHE


  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Gescheurd dashboard: wat te doen?

    er zij ook overzet stukken in de handel mocht je je er kapot aan ergeren. Ebay..... :

    Deze lopen van de ruit tot net onder het luidsprekerrooster.


  3. #3
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Gescheurd dashboard: wat te doen?

    Zou dat het zijn, de verwarming? Ik maak me sterk dat mijn dashboardscheuren ook groter geworden zijn.

    In een Duits blad, Oldtimerpraxis, stond een tijd lang een advertentie van een setje waarmee je gescheurde dashboards kon repareren. Restylers (= uitdeuken zonder spuiten, vaak gecombineerd met reparaties aan je interieur) kunnen het vaak ook.


  4. #4
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Gescheurd dashboard: wat te doen?

    komt door de zon (warmte en uv) materiaal droogt uit en scheurt
    dashboard afdekken als je hem in de zon zet
    het dashboard een van een 944 moet passen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #5
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: Gescheurd dashboard: wat te doen?

    het komt door temperatuurwisselingen dus ook door de kachel, naast zonlicht...


  6. #6
    Ingeschreven
    28/10/2007
    Locatie
    Schoonebeek
    Berichten
    124

    Re: Gescheurd dashboard: wat te doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FROST
    ik vraag me toch echt af of er werkelijk geen middel is om dit scheuren tegen te gaan|

    Een collega van mij rijdt al jaren 914, hij vertelde mij dat de scheuren in het dashboard worden veroorzaakt door de zon, het voorkomen van het verder gaan scheuren van het dashboard kun je volgens hem voorkomen door het insmeren van je dashboard met meubelolie. Ik weet niet zeker of het werkt, maar doe het zelf wel.
    Arjan

    1987 - Porsche 924S


  7. #7

    Re: Gescheurd dashboard: wat te doen?

    ach, ik had mijn dashboard bij aanschaf ook ingevet/ingesmeert om het leer te behoeden van verder scheuren.. maar helaas oll:

    het heeft overigens ook wel te maken met de torsiestijfheid van de auto, als je veel bochtige weggetjes neemt dan wordt er aan alle kanten an het dashboard en dat gaat maar gedeeltelijk goed..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #8
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Gescheurd dashboard: wat te doen?

    kwam deze tegen:

    is niet goedkoop ops:

    http://www.sportwagen-eckert.de/ersatz. ... tegorie=15


  9. #9

    Re: Gescheurd dashboard: wat te doen?

    toen ik mn 924 net had, heb ik op 924board een heel verhaal gelezen van iemand die zn dashboard opnieuw had overtrokken met leer!
    op de kleurkeuze na was dat erg mooi geworden...

    (maar als jij je interieur met vuurrood leer overtrekt en alle kunststof fluorgeel spuit, denk ik toch dat we met de knuppel achter je aankomen..)

    maar goed, ik kan het niet meer vinden
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Gescheurd dashboard: wat te doen?

    Als je na een heftig weekend daar instapt, denk ik dat je er zelf een vies kleurtje aan toevoegt... :lol:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •