Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43
  1. #1
    Ingeschreven
    19/03/2010
    Berichten
    55

    Question Lengte van de bestuurder

    Hallo allemaal,

    ik ben achttien en ben opzoek naar een eerste auto. Mijn oog viel op een Porsche 924 2.0 coupe (voor zo'n €1000,-). Ik ben echter 1,95m en vroeg me af of ik er goed in pas en of het natuurlijk comfortabel rijdt. Kan iemand (met ervaring) mij hier een antwoord op geven?

    Dan nog een klein vraagje: zouden jullie het mij aanraden een Porsche 924 te kopen of niet (vanwege mijn leeftijd)?

    alvast bedankt,
    Tjarco


  2. #2

    Re: Lengte van de bestuurder

    Hallo welkom Tjarco , of je er in past ? ik denk het wel maar het beste is gewoon ff proberen bij een 924 in de buurt of mischien staat er 1 te koop en maak je gelijk ff een proefrit( als je dat doet ben je gelijk verkocht dus weet waar je aan begint).
    Johnny
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Lengte van de bestuurder

    welkom
    het lijkt mij niet een proleem om met 195 cm in een 924 tepassen
    maar ga even proefzitten in een 924
    maar kijk goed uit wat je koopt voor 1000 euro
    maar als je de aankooptips doorneemt kom je een heel eind!
    think PORSCHitive


  4. #4

    Re: Lengte van de bestuurder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjarco Bekijk Berichten
    Dan nog een klein vraagje: zouden jullie het mij aanraden een Porsche 924 te kopen of niet (vanwege mijn leeftijd)?

    alvast bedankt,
    Tjarco
    waarom niet ?
    het is gewoon een auto ,met niet al te veel peekaas.(125)
    en menige andere auto's hebben meer peekaas.
    en de top van een 924 is ook niet zo hoog,rond de 200 km per uur.

    kijk wel uit wat je koopt,want er is erg veel rotzooi in omloop.;-)


  5. #5
    Ingeschreven
    19/03/2010
    Berichten
    55

    Re: Lengte van de bestuurder

    Dankje. Ik ben zojuist naar een autodealer geweest, die wist me te vertellen dat hij een vergelijkbare Porsche achter had staan van een klant. Ik zou daar wel even in mogen gaan zitten, maar helaas was de auto twee uur voor ik kwam opgehaalt. De 924 die ik te koop heb zien staan wordt verkocht in Noord-Holland en ik woon zelf in Noord-Brabant, dus vandaar mijn vraag. Anders is het jammer van de benzine en de tijd als ik er niet comfortabel in zit natuurlijk. De autodealer wees me op een dealer die redelijk in de buurt ligt. Ik zal daar binnenkort een bezoekje aan brengen.

    Ik had de aankooptips inderdaad al zien staan. Als ik hem ga kopen neem in sowieso mijn vader en iemand die er veel verstand van heeft mee.
    Bedankt,
    Tjarco


  6. #6
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Lengte van de bestuurder

    hey Tjarco,welkom hier en succes met de zoektocht!


  7. #7
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Lengte van de bestuurder

    Hey,

    Ik ben 1.93 en pas prima in de auto. Ik kan zelfs de stoel zover naar achter zetten dat ik niet meer goed bij de pedalen kan :-)
    Wel is een sportstuurtje fijn. De vorige eigenaar van mijn auto was langer dan ik en hij had een nog kleiner stuurtje erin gezet met een rechte onderzijde, zodat hij (nog) makkelijker erin kon stappen.


  8. #8
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Lengte van de bestuurder

    Ik zou als ik jou was even doorsparen totdat je budget wat hoger is dan 1000 , ik denk dat je met 1000 euro geen 924 kan kopen waar je je fijn in voeld , 1500 klinkt al een stuk beter , als het goed is is hij dan ook beter onderhouden en minder aan verprutst
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  9. #9
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: Lengte van de bestuurder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShroudedVeil Bekijk Berichten
    Ik zou als ik jou was even doorsparen totdat je budget wat hoger is dan 1000 , ik denk dat je met 1000 euro geen 924 kan kopen waar je je fijn in voeld , 1500 klinkt al een stuk beter , als het goed is is hij dan ook beter onderhouden en minder aan verprutst
    Geef ik je 100% gelijk in!
    Waar naar geld = gouden regel.

    ivm. Lengte van bestuurder:
    Ikzelf ben klein (1.65m) stoel nogal ver naar voor.
    Ik heb wel gezien dat de zetel op 4 metalen blokjes staat (dacht hier ooit ergens op't forum gelezen te hebben dat dit stoelverhogers zijn?).
    Als je eens onder de zetel van je toekomstige wagen kijkt en deze zitten eronder, kan je ze misschien weghalen zodat je zetel zakt...

    Trouwens: WELKOM hier!

    Grtz.
    Peter
    Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers


  10. #10
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Lengte van de bestuurder

    Ik kan met mijn 1,89 mijn stoel zover naar achter zetten dat ik niet meer bij de pedalen kan, dus dat lijkt me voor jou geen probleem Overigens ben ik ook 18, ik heb de auto nu 2 weken, maar voor zover kan ik zeggen: AANRADER! Je moet je wel realiseren dat het echt niet gaat om mensen mee achterin te nemen, dus je kan niet met 3 vrienden ergens heen gaan. Ik had maandag iemand achterin, die zijn benen achter de bestuurdersstoel moest leggen terwijl hij zelf achter de bijrijdersstoel zat...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •