Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25
  1. #11
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    let op in dat stukje zit een terugslag klepje !!!als ik mij niet vergis
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #12
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    In dat stukje zit inderdaad een terugslagklep. In je goeie pomp zit deze terugslagklep in dat lange aluminium uitsteeksel verwerkt. Vanaf 1985 ofzo heeft Bosch de klep demonteerbaar gemaakt. Je goeie pomp is dus waarschijnlijk ouder dan je kapotte pomp.

    Zonder terugslagklep rijden is mogelijk, de brandstofdruk wordt bij uitzetten van de motor alleen niet vastgehouden wat resulteert in vrij acute en dramatische warme start problemen. 2 terugslagkleppen in serie plaatsen zou in mijn ogen geen problemen op moeten leveren als je pomp echt nog goed is. Dat kleine beetje extra tegendruk kan hij wel leveren. Je motor even testen moet dus zeker gaan. :-)
    Laatst gewijzigd door ArvidW; 24/07/2013 om 23:38.
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  3. #13
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    Bedankt voor de nuttige informatie!
    De auto met de goeie pomp ('80) zou dus 2 terugslagkleppen hebben, en de sloper ('83) géén (of misschien verder in het circuit)?

    Ging zonet de goeie pomp demonteren:
    de moeren op de 2 elektrische aansluitpunten gingen prima los (ondanks een oudere pomp, misschien is deze ooit eens vervangen, de flexibele leidingen naar de terugslagklep lijken ook geen 30j)

    Omdat er meer benzine in deze tank zit, wou ik de flexibele leiding vanaf de opvoerpomp dichtklemmen, alleen begint hier de buitenkant al te barsten vanaf ik mijn klem er nogmaar opzet. Ik zou absoluut niet willen dat de leiding openscheurt en de tank zo leegloopt...

    Er zal dus niks anders opzitten dan de tank volledig leeg te laten, en na de test de flexibele S-bocht van de sloper te gebruiken.
    Dat is dan alvast het eerste onderdeel om opnieuw te gebruiken.

    Nu eerst op zoek naar voldoende opslag/jerrycan om de tank te kunnen leeglaten.

    Verder nog een motiverende foto tegengekomen van een banjobout gemonteerd om mijn type oude pomp:
    $(KGrHqIOKp0FHf4IVGM9BR7P,Cn6+g~~60_85.JPG
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 25/07/2013 om 16:27.


  4. #14
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    Uh nee, je oude pomp (met de flexibele slang aansluiting) heeft 1 terugslagklep in de pomp ingebouwd zitten. Je kapotte pomp met banjo bout heeft ook terugslagklep, die zit in dit ding verwerkt: (die je er zelf uitgedraaid hebt)
    w01331629433bos.jpg

    De laatste foto die je post is een oud type pomp met een verloop naar banjo aansluiting. 99% zeker dat in dat verloop een terugslagklep zit dus bij die oplossing staan er twee in serie. (geen probleem)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  5. #15
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    Dus voor alle duidelijkheid:

    rood omcirkeld = terugslagklep in de fitting (als ik goed kijk zit er inderdaad o.a. een spiraalveertje in binnenin)?
    groen omcirkeld = losse terugslagklep in tussenstukje?
    en blauw omcirkeld is helemaal niets, gewoon andere vorm van de pomp?

    terugslagkleppen.jpgBijlage 10407Bijlage 10408

    NEGEER ONDERSTAANDE FOTO's (ik maak er een zooitje van)
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 25/07/2013 om 18:33.


  6. #16
    Ingeschreven
    17/08/2008
    Berichten
    1.035

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    Uhm, bijna goed

    - rood omcirkeld = terugslagklep in de fitting (je ziet inderdaad een spiraalveer erin zitten)
    - blauw omcirkeld = terugslagklep zit in dat aluminium 6kantige uitsteeksel van de pomp (Als je recht in het gat in die zeskant kijkt zie je ook wat zitten)
    - groen omcirkeld = geen idee waarom ze die koppeling ertussen hebben gezet, slang had gewoon door kunnen lopen, zit als het goed is geen terugslagklep in. (de rvs omwonden leidingen zijn zoiezo niet origineel)
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)


  7. #17
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_924 Bekijk Berichten
    NEGEER ONDERSTAANDE FOTO's (ik maak er een zooitje van)

    Volgende keer op dit icoontje klikken (in geavanceerde editor) als je afbeeldingen inline wilt plaatsen.

    Selecteren welke afbeelding je wilt plaatsen en kiezen voor inline.

    wMDC.png

    Niet het pijltje want die heeft soms wat problemen met sommige browsers


  8. #18
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    Het probleem is dat ik 3x na elkaar mijn post heb geedit met een aangepaste afbeelding (inline),
    maar ik niet zie hoe ik de vorige toegevoegde afbeeldingen kon verwijderen...


  9. #19
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    Zelfde knopje. Het kan want ik heb je post aangepast op die manier.

    Je hebt een soort database hier op het forum waar je alle afbeeldingen kan opslaan.


  10. #20
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1983 | Defecte brandstofpomp: beiden te vervangen (test motor)?

    De 2 lastpakken naast elkaar:

    LINKS: de defecte pomp uit de '83 sloper (gaat straks de container in)
    RECHTS: de werkende pomp (ook BOSH) uit de rijdende '80, die morgen zal mogen testdraaien in de sloper, de pomp zit ondertussen gemonteerd, en de banjofitting op de kop pastte als gegoten (had mij aan iets anders verwacht)

    P1010833-800.jpg

    Morgen is het dus een kwestie van de tank te vullen, koelvloeistof te vullen, de accu aan te sluiten, (eventueel nog toerenteller en oliedruktellertje), de sleutel om te draaien en af te wachten als er nog leven in de motor zit, alvorens álles uiteen mag.

    Na de test, en vóór de werkende pomp terug mag vanwaar hij komt, zou ik de vieze behuizing willen schoonmaken met wat staalwol/licht schuurpapier, om er vervolgens een laagje zwarte verf overheen te spuiten. Aluminium roest niet, maar zo is het ook niet echt een mooi zicht, en nu we de pomp toch in handen hebben...
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 26/07/2013 om 19:14.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •