Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
  1. #1
    Ingeschreven
    08/01/2012
    Berichten
    12

    924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    goede avond

    wie kan mij vertellen wat het kan wezen dat mijn motor op twee of drie cilinders loopt na verwisselen van mijn bougies (heb onder tussen de oude er weer in maar het probleem blijft)(cilinder 3 en 2)

    wat heb ik al gecontr
    benzine druk 4,9bar
    ontsteking (vonkt goed)
    compressie druk (dit heb ik met een hand meter gemeten alle 4 cilinders het zelfde)
    nu valt het me op dat de cilinders die niet mee werken de bougies drijf nat zij van benzine en zwart uitgeslagen
    de andere twee zijn mooi koffie bruin
    heb getwijfeld bij cilinder 3 aan mijn injector deze om gewisseld met een werkende cilinder en dit veranderd niets op cilinder 3


  2. #2
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    Heb je je bogiekabels al door gemeten mischien heb je die vanbinnen los getrokken
    Ga na wat je gedaan heb bij en na het vervangen en controleer dat
    Ik neem aan dat hij het voor de wissel gewoon deet


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #3
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: 924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    Klint stom maar op nieuwe bougies zitten van die metalen dopjes op de contactpunten voor de kabels, die heb je er hopleijk niet afgeschroefd? Of zitten ze er überhaupt wel op? Dit wil namelijk ook nog wel eens problemen geven. Bij dit type bougiekabel (neem aan dat je originele hebt?) moeten de dopjes erop blijven..
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #4
    Ingeschreven
    16/06/2013
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    167

    Re: 924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captainfrasca Bekijk Berichten
    Klint stom maar op nieuwe bougies zitten van die metalen dopjes op de contactpunten voor de kabels, die heb je er hopleijk niet afgeschroefd? Of zitten ze er überhaupt wel op? Dit wil namelijk ook nog wel eens problemen geven. Bij dit type bougiekabel (neem aan dat je originele hebt?) moeten de dopjes erop blijven..
    Das een goeie
    Bougies worden op twee manieren geleverd; met gewoon schroefdraad als aansluiting, of met een een alu huls daarop gedraaid.
    En afhankelijk van de model bougie dop, heb je de versie met het kale draad nodig, of juist de iets dikkere met die huls er op.

    Dat hulsje draai je er overigens zo af en op mbt een tang.

    Bougies moeten goed in de bougiedop passen.


  5. #5
    Ingeschreven
    08/01/2012
    Berichten
    12

    Re: 924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    die dopjes heb ik er af gehaald dit was ook bij mijn ouden het geval als ik de bougie er uit haal en tegen het blok houd dan vonkt hij mooi heb de kabels door gemeten had er een tussen waar ik even aan twijfelde deze heb ik vervangen heb een dubbel setje liggen heb onder tussen rotor en contact punten vervangen maar er veranderd niets

    m.v.g rense


  6. #6
    Ingeschreven
    16/06/2013
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    167

    Re: 924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rvvsw Bekijk Berichten
    goede avond

    wie kan mij vertellen wat het kan wezen dat mijn motor op twee of drie cilinders loopt na verwisselen van mijn bougies (heb onder tussen de oude er weer in maar het probleem blijft)(cilinder 3 en 2)

    wat heb ik al gecontr
    benzine druk 4,9bar
    ontsteking (vonkt goed)
    compressie druk (dit heb ik met een hand meter gemeten alle 4 cilinders het zelfde)
    nu valt het me op dat de cilinders die niet mee werken de bougies drijf nat zij van benzine en zwart uitgeslagen
    de andere twee zijn mooi koffie bruin
    heb getwijfeld bij cilinder 3 aan mijn injector deze om gewisseld met een werkende cilinder en dit veranderd niets op cilinder 3
    Logisch dat ze nat zijn; de brandstof wordt niet op-verbrand.

    Heb je ook de oude kennelijk wel werkende bougies onderling al even omgewisseld? Dus die van 2+3 met 1+4? En vice versa?
    Zo voorkom je dat je gaat nadenken over iets anders, terwijl het toch stiekem de bougies zijn. Zekerheid en uitsluiten


  7. #7
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rvvsw Bekijk Berichten
    goede avond

    wie kan mij vertellen wat het kan wezen dat mijn motor op twee of drie cilinders loopt na verwisselen van mijn bougies (heb onder tussen de oude er weer in maar het probleem blijft)(cilinder 3 en 2)

    wat heb ik al gecontr
    benzine druk 4,9bar
    ontsteking (vonkt goed)
    compressie druk (dit heb ik met een hand meter gemeten alle 4 cilinders het zelfde)
    nu valt het me op dat de cilinders die niet mee werken de bougies drijf nat zij van benzine en zwart uitgeslagen
    de andere twee zijn mooi koffie bruin
    heb getwijfeld bij cilinder 3 aan mijn injector deze om gewisseld met een werkende cilinder en dit veranderd niets op cilinder 3
    onstekingsvolgorde gekontroleerd 2 en 3 omgedraaid ????? dopjes even omsteken.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #8
    Ingeschreven
    08/01/2012
    Berichten
    12

    Re: 924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    ja alles hier boven al ge probeerd vandaag onstekings tijd gecontroleer ook goed maar ik krijg wel de indruk dat de distributieriem er niet goed om zit dit al vanaf dat ik hem gekocht heb.
    als ik hem op het bdp zet staat het punt je op mijn nokken as naar beneden ( lees niet zicht baar langs kleppen deksel) komt dit vaker voor ?
    zo nee zou het kunnen wezen dat er kleppen beschadigd zijn ( ps mijn compressie druk was 11 bar las gister ergens dat dit rond de 14 moest wezen ?)


  9. #9
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    11 bar is goed en je kleppen hebben vrijloop bij breken van je riem dus geen probleem.
    Alle 0 punten moeten met het BBP van de 1e cil samen vallen.
    Ik heb al van alles gezien dus ja komt vaker voor dat het nergens op lijkt .
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 18/06/2013 om 21:53.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #10
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1982 | loopt op twee of drie cilinders na bougi wisse

    Hij gaat niet van tijd door de bougies te verwisselen !!
    Of heeft hij bij jou nooit gelopen ?


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •