Pagina 1 van de 7 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 66

Onderwerp: klap van achteren

  1. #1
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    klap van achteren

    Eergisteren stond ik stil om een tegenligger voorrang te verlenen alvorens linksaf te kunnen slaan, knalt er een Toyota Aygo achterop mijn 924. De auto gisteren op verzoek van rechtsbijstandverzekering naar een door hen aangewezen autoschadeherstelbedrijf gebracht en kreeg te horen dat ik het ergste moest vrezen! De 924 is WA verzekerd in een oldtimerverzekering en ik heb geen taxatierapport. Maandag hoor ik meer.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: klap van achteren

    Ai dat is niet mooi Maar het lijkt mij toch dat de schade vergoed moet worden door de bestuurder van de Aygo?


  3. #3
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    Re: klap van achteren

    Het hangt af van de dagwaarde en de kosten van de reparatie. Ik heb geen taxatierapport (dacht het niet nodig te hebben) en de verzekering van de tegenpartij kan de 924 op basis van een lage dagwaarde total loss verklaren. Als het goed afloopt laat ik zeker een taxatierapport van de herstelde auto maken.


  4. #4
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: klap van achteren

    Zonde zeg Maar het valt in ieder geval nog wel te fixen... Succes ermee!


  5. #5
    Ingeschreven
    16/06/2013
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    167

    Re: klap van achteren

    Een verzekeraar kan best wat doen. Hoe dan ook: jouw schade moet betaald worden.

    Economisch total loss zou kunnen.

    Het wordt sowieso een onderhandelings-spel. Ga niet zomaar met alles akkoord!
    En houd altijd in gedachte dat de andere persoon verantwoordelijk is voor de schade, en dat die enkel een verzekeraar heeft om de eigen kosten te dekken. Dei verzekeraar is dus nooit de baas van jouw auto!

    Stel dat je auto wordt geschat op ong 1500 euro.
    Als de schade dan bijv 1200 euro wordt, kan het zijn dat ze in totaliteit een rekensom maken. En het hangt helemaal van de restwaarde af.

    Indien economisch tl, kun je er nog voordeel bij hebben: zorg er voor dat JIJ het 'wrak' mag opkopen. Kun je afdwingen bij de onderhandeling over de schade.
    Laat dan de verzekeraar een X bedrag betalen, met behoud van de auto.

    Regel jij zelf verder het oplappen.


  6. #6
    Ingeschreven
    16/06/2013
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    167

    Re: klap van achteren

    En sterkte idd!


  7. #7
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    Re: klap van achteren

    Iedereen bedankt! Ik laat jullie de uitkomst natuurlijk nog weten.
    JS


  8. #8
    Ingeschreven
    06/09/2009
    Locatie
    Vreeland
    Berichten
    93

    Re: klap van achteren

    Au...

    ik heb nog wel een witte achterbumper voor je, maar daar zitten nog afgebroken boutjes van de rubber strip in. Maar die bumper mag je zo komen halen, anders gaat ie de container in.

    Sterkte!


  9. #9
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    Re: klap van achteren

    Berrychello, bedankt voor het aanbod! Ik wacht eerst even de gang van zaken komende week af. Wordt vervolgd.


  10. #10
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: klap van achteren

    Precies hetzelfde gehad in 2005, ik heb me toen af laten schepen met 1250 euro. Belachelijk achteraf. De schade werd bij mij toen op 3000 euro beraamd.

    Ik heb de auto toen wel laten richten, kostte iets van 300 euro of zo. Maar ga in ieder geval niet zomaar akkoord met wat ze bieden. Reken in ieder geval maar wel op economisch total loss. Gelukkig mankeer je niks!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •