Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Center Speaker

  1. #1
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    30

    Center Speaker

    Hey

    Ben ik weer.
    Geluid van de motor is natuurlijk het mooiste geluid als je hem even op zijn staart trapt, daar zijn mij met z'n allen over eens.

    Maar muziek is voor mij van idem belang, kan iemand mij een foto toe sturen van de center speaker, en welke maten deze heeft ??. 924 heeft naar mijn weten 3 speaker 1 in de deur, en 1 in het midden van de 924. Bij de 944 zijn er echter achter de stoelen bij de achterbank ook 2 speakers gemonteerd (zelfde als bij de voordeur). Is er bij de 924 ook plaats voor zulke speakers ??, heb er namelijk nog 4 liggen die ik uit mijn 944 heb gehaald voordat ik hem verkocht (waren dure JBL speakers).

    Groet, Arie
    Porsche drivers do it fast


  2. #2

    Re: Center Speaker

    ey Arie,

    mijn 924s heeft bijd e achter'bank' ook speakers! dus ik neem aan dat dat in een gewone 924 ook wel te maken is..
    de centerspeaker ben ik ook wel benieuwd naar, overigens de andere speakermaten ook.. als iemand die toch heeft liggen
    bij mij zitten de ORIGINELE speakers er nog in, en hoe nostalgisch dat ook klinkt, echt denderend is het niet
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    30

    Re: Center Speaker

    Origineel is 4x6 inch zover ik weet, Blaupunkt heeft ze en JBL ook. Kwaliteit vind ik JBL echt goed geeft de middentonen en laag perfect door op de standaart instellingen van je radio.

    Ben heel benieuwd naar de center speaker wat daar de maten van zijn, en of het een ronde is of ovaal, zoals de overige speakers.
    Porsche drivers do it fast


  4. #4
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: Center Speaker

    bij mij doet die "center speaker" helemaal niets... de twee speakers achter wel... ik heb geen speakers voor in de deur... dat hebben de S types en waarschijnlijk was het een optie...


  5. #5
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    30

    Re: Center Speaker

    Zit net even wat door te lezen over de audio van de 944 type 1 en 924.

    De center speaker is alleen een mono aansturing, er zit of zat een fader in het middenconsole van de 924 en de speaker achter, op die manier heb je een 3 weg aansturing. Voor zitten ze niet, was wel een optie vanaf 1979 zover ik alles goed doorlees.

    Maar omdat de moderne radio's allemaal stereo afspeelt is de center speaker overbodig. Het is voor de kwaliteit van het geluid belangrijk dat het geluid van voren afkomt, dit is veel beter voor het gehoor, je oorschelp staat ook naar voren gericht om het geluid van voren op te vangen. Als het geluid altijd van achter komt, wordt je er sneller moe van. Het kost meer energie van de hersenen om het geluid goed te ontvangen, en te verwerken.
    Ik zat er aan te denken om een kleine sub in de behuizing te plaatsen van de centerspeaker om de lage tonen door te laten komen. Ik heb het een keer iemand zien doen, en klinkt erg goed, alleen dat was een kleine 3 jaar geleden. En weet de diepte niet meer.

    In leeuwarden zit een car audio shop, en hij heeft kleine subs ligggen, die voor in princiepe kunnen passen, met wat kleine modificaties. Zodra ik de 924 heb zal ik even bij hem langsgaan voor een onderzoekje.
    Porsche drivers do it fast


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Center Speaker

    Mijn '24 heeft ook geen speakers in de portieren en in het midden van het dashboard, alleen in de achterste zijpanelen. Klinkt niet erg beroerd, dus ze zullen ooit wel vervangen zijn.

    Als je die speakers wilt vervangen, moeten de achterste ruitjes eruit.


  7. #7

    Re: Center Speaker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Als je die speakers wilt vervangen, moeten de achterste ruitjes eruit.
    waarom wilde ik dat ook alweer niet weten oll:
    ik was net van plan om die te gaan vervangen! nahja wel handig om te weten..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #8
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Center Speaker

    Die ruitjes eruit halen zal met een stuk of tien schroevendraaiers niet zo moeilijk zijn, denk ik... erin zetten is een klusje voor twee man en een stuk touw.


  9. #9
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Center Speaker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Als je die speakers wilt vervangen, moeten de achterste ruitjes eruit.
    Mooi moment om ze te vervangen door polycarbonaat. Group buy!


  10. #10

    Re: Center Speaker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hammer_rites
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Als je die speakers wilt vervangen, moeten de achterste ruitjes eruit.
    Mooi moment om ze te vervangen door polycarbonaat. Group buy!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •