Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14

Onderwerp: Bobine stuk

  1. #11
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Bobine stuk

    ik zie aan je inlaat spruitstuk dat die niet uit 77 dat is meestal het gevolg van een motor wissel
    waarschijnlijk verwisseld voor en van na 79 want in 79 werden de contactpunten vervangen voor elektronische ontsteking denk daar ook aan bij het bestellen van de bobine !!!


  2. #12
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Bobine stuk

    Heb inmiddels contact gehad met de vorige eigenaar maar deze heeft er niet zoveel verstand van en kan mij dus niet vertellen of er een andere motor in is gekomen of iets dergelijks. Op de papieren van de auto staat:
    Chassiscode 9249200532 en code 78PORSL11850532, datum eerste toelating 031078
    Toen hij de auto kocht was er al veel aan veranderd.
    Misschien een stomme vraag maar wat bedoel je precies met die bobine? Zijn er zoveel soorten behalve dan de volts?
    En ik heb inmiddels de zekering/relais kast eruit. Is daar ook een schema van om deze door te meten. Ik wil eens kijken of de kast op zich nog wel goed is.


  3. #13
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Bobine stuk

    in je eerste stukje staat dat je een 77 er heb
    deze nummers die je opgeeft geven aan dat je een 78 er heb van modeljaar 79 dan is de elektrische ontsteking niet zo gek

    9249200532
    924 het model
    9 het jaar 79
    2 staat voor usa
    00532 de hoeveelste auto van dat jaar

    bij puntjes of elektronische ontsteling is de primaire weerstand van de bobine anders
    maar dat doet nu niet meer echt terzaaken je heb een 924 uit 78 modeljaar 79 die hebben gewoon een elektronische ontsteling die kan je dus gewoon op je kenteken bestellen !!


  4. #14
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Bobine stuk

    oke, dank je. ga ik morgen direkt even bestellen. Zal die 77 even veranderen in 78 als ik je goed begrijp. Stom van me had 77 in mijn hoofd.
    Heb je misschien een site of tip over het schema van de zekering/relais kast?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •