Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Lek in de uitlaat

  1. #1
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Lek in de uitlaat

    Hey,

    Vrijdag is gebleken dat ik een lek heb in mijn uitlaat, aan de 'voorkant' van de einddemper, dus niet de kant die onder de auto uitsteekt, maar de kant van de motor zeg maar, bij de aansluiting van de demper daar.

    Nu heb ik eigenlijk 3 keuzes, met elk hun voor en nadelen:
    - Met speciale pasta dichtsmeren, te koop bij bijvoorbeeld Halfords. Kost heel erg weinig, maar is maar tijdelijk en een beetje een 'prutsersóplossing'
    - Dicht laten lassen, lijkt een goede oplossing, maar dan moet ik wel iemand vinden met én een brug, én voldoende kennis wat lassen betreft. Als ik het door een garage laat doen wordt het al gauw duur vrees ik.
    - Een nieuwe uitlaat eronder, is op zich de mooiste oplossing, maar met 200 euro minimaal niet de goedkoopste, en misschien lastig zelf uit te voeren ivm lage auto en het niet hebben van een brug.

    Wat zouden jullie aanraden? Op het moment denk ik zelf toch de nieuwe uitlaat, had er wel een beetje rekening mee gehouden dat dit soort reparaties misschien nodig zijn.


  2. #2
    Ingeschreven
    20/01/2009
    Locatie
    Vaassen
    Berichten
    1.017

    Re: Lek in de uitlaat

    Persoonlijk zou ik ook gaa nvoor de nieuwe uitlaat, mischien de duurste optie maar dan kun je er ook weer een hele tijd tegenaan zonder problemen.

    Zelf zou ik de eerste optie gelijk al van de baan vegen. :whistle:
    Ride with Pride

    924 targa '81, Dubbele Webers 40mm DCOE


  3. #3

    Re: Lek in de uitlaat

    nieuwe uitlaat zit er zo onder,
    als je het laat doen,hooguit een half uurtje werk op een brug bij een garage.


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Lek in de uitlaat

    nieuwe lijkt mij ook de oplossing. Van Dansk zijn einddelen te krijgen rond de €180.-. Ik persoonlijk heb geen ervaring met de kwaliteit maar is dit kon wel eens de voordeligste zijn...


  5. #5
    Ingeschreven
    09/06/2009
    Berichten
    228

    Re: Lek in de uitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LWB Bekijk Berichten
    nieuwe lijkt mij ook de oplossing. Van Dansk zijn einddelen te krijgen rond de €180.-. Ik persoonlijk heb geen ervaring met de kwaliteit maar is dit kon wel eens de voordeligste zijn...
    Ik heb die steken en ben heel tevreden met die Dansk .


  6. #6
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Lek in de uitlaat

    lassen zal ik niet aan beginnen mijn uitlaat begon een zootje herrie te maken, bleek de hele wand van de demper flinter dun te zijn en gewoon is gescheurt, aan de voorzijde (kant van de motor).
    dicht smeren kan je doen en gaat soms lang mee maar is uiteindelijk uitstel van executie.

    dus beter spar je even voor een nieuwe uitlaat, deze gaat dan weer jaren mee.
    trouwens meeste imitatie uitlaten z'n na 3 jaar aan vervanging toe:doh:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #7
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Lek in de uitlaat

    Ik heb nu op e-bay deze uitlaat gevonden, wat ik heb kunnen vinden/lezen is het een goede kwaliteit voor de prijs. Heeft iemand toevallig ervaring met dit merk Imasaf? Of heeft iemand andere suggesties over redelijk goedkope merken voor uitlaten? Ik heb al gehoord van Dansk, maar zijn er meer?


  8. #8
    Ingeschreven
    09/06/2009
    Berichten
    228

    Re: Lek in de uitlaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jayke Bekijk Berichten
    Ik heb nu op e-bay deze uitlaat gevonden, wat ik heb kunnen vinden/lezen is het een goede kwaliteit voor de prijs. Heeft iemand toevallig ervaring met dit merk Imasaf? Of heeft iemand andere suggesties over redelijk goedkope merken voor uitlaten? Ik heb al gehoord van Dansk, maar zijn er meer?
    Dansk is uit RVS dus roest niet meer en de prijs is niet zo heel veel duurder dan diegene die jij zegt .


  9. #9
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Lek in de uitlaat

    Weet je ook waar Dansk te koop is? Op ebay zijn ze niet te vinden... Ik had ze daar wel gezien ooit dacht ik


  10. #10
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Lek in de uitlaat

    Je kunt die Dansk pijp gewoon via ALPO kopen. ALPO is dealer van Dansk. Ik heb een rvs voorpijp van Dansk gekocht via ALPO. Daarvoor had ik Dansk gebeld en ze gaven me drie adressen van Nederlandse dealers: van Zweeden, Van Kessel en ALPO.

    Die voorpijp is alleen met 10mm gaten ipv 8mm gaten, dus dat is een tikje problematisch.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •