Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 38

Onderwerp: Start problemen

  1. #1
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Start problemen

    Hallo
    Heb een probleem met het starten. Heb even een foto bijgevoegd van het stroomschema van de startmotor.
    Mijn vraag is: In het schema van de startmotor zit een relay. Letter B
    Tenminste dat denk ik.
    Dat relay zit dat in de startmotor zelf of kan ik deze vinden in het zekering/relay kastje onder het dashbord?
    Volgens mij zit daar de fout in. (kan het natuurlijk fout hebben)
    Bij het starten komt het ook wel voor dat de startmotor happert, net of die moeilijk opgang komt. (soms)
    Benzine toevoer is goed, bougies vonken naar mijn idee goed.
    Of kan het ook de dynamo zijn. Heeft deze de functie alleen om de accu op te laden of heeft deze ook een rol bij het starten?
    Jullie snappen het al, zit letterlijk even met mijn handen in mijn korte haar, ik zie het even niet meer zitten.

    Wie kan mij hiermee helpen.


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Start problemen

    kun je iets duidelijker zijn? draait de startmotor met moeite rond of klappert enkel de seloide (wat jij relais noemt), dat is dat ding bovenop de startmotor.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Start problemen

    De startmotor draait wel maar tijdens het draaien stopt die ook wel eens en blijf ik gewoon doorstarten dan begint die opeens weer. Net of de kracht eruit is.
    Wat is precies de seloide en wat moet die op welk moment gaan doen?


  4. #4
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Start problemen

    Kan het ook de accu zijn dat daar de kracht uit is?
    Wat moet de accu kunnen leveren aan ampere ?


  5. #5
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Start problemen

    sluit eens een voltmeter aan op de accupolen en laat je lieftallige partner starten. Als je voltage ergens onder de 10 zakt heb je idd een nieuwe Duracel nodig.
    Gezien je beschrijving van de storing zou ik bijna de timing van de distributieriem gaan verdenken, heb je die los gehad?
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #6
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Start problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    kun je iets duidelijker zijn? draait de startmotor met moeite rond of klappert enkel de seloide (wat jij relais noemt), dat is dat ding bovenop de startmotor.
    bedoel jij niet solenoid?

    het kan aan je accu en aan je contact gedeelte liggen.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  7. #7
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Start problemen

    nou bij mij was het een kontactje in 1 van die draaden, was dan net of ie niet tegen de kompressie slag in kon komen, haalde ik laatst de 1 van de draden van die stekker los en er weer in, hele probleem weg:shocked:

    (stekker op het schutbord zitten 3 draden aan voor de startmotor en dynamo)
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  8. #8
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Start problemen

    Dit zou best eens kunnen dat die niet tegen de kompressie slag in kan komen, tenminste zo voelt het. Ga morgen direct de bedrading naar de startmotor en de stekker bekijken.
    Heb ook inderdaad de distributie riem los gehad maar daarna heeft de motor een paar dagen weer goed gelopen. Heb er inmiddels een nieuwe Bobine opgezet en de metingen wijzen de juiste waarden aan volgens het boek.
    Ga nu eerst lekker slapen.


  9. #9
    Ingeschreven
    12/03/2010
    Locatie
    Kop van Noord Holland
    Berichten
    53

    Re: Start problemen

    Je zegt dat je benzine toevoer goed is, maar tot waar heb je dit gecontroleerd. Het kan namelijk zo zijn dat je pomp wel goed werkt, maar dat de "spinnekop" of "verdeelkop" niet goed functioneert. Dit betekent dat de brandstof niet je blok in gaat, via de vier leidingen aan de bovenkant.

    Ik heb dit zelf ook namelijk op dit moment, alles functioneert, relais is goed, startmotor en brandstofpomp. Maar de brandstof bereikt mijn motor niet, dus mijn verdeelkop is waarschijnlijk defect.


  10. #10
    Ingeschreven
    04/04/2010
    Locatie
    Terschelling
    Berichten
    83

    Re: Start problemen

    De "spinnekop" werkt dacht ik goed. Als ik het luchtfilter eraf haal en ik heb een sproeier even uit de motor gehaald en ik bedien de spinnekop met mijn hand dan sproeien de sproeiers mooi. Ga deze toch open maken en bekijken e.d. Heb zo te zien meerdere opties.
    Nog even een vraag over die solenoid. Heb de startmotor nooit goed bekeken. Wat doet deze solenoid op de startmotor??? (zijn functie)
    Heb de brandstofleidingen al eens los gehad van de spinnekop. Zit daar ook een volgorde in bij het monteren of maakt dat niet uit op welke uitgang ze boveneop de spinnekop zitten???


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •