hallo geachtte porsche fanaten...
om een kort verhaal lang te maken :


ik zit hier met een geweldig probleem:

ik heb onlangs een porsche 924 gekocht (6 weken geleden)
ik heb de auto gekocht met de nodige mankementen, zoals verlichting wat totaal niet werkte, en een uitgelubberd contactslot (waar een platte schroevendraaier als sleutel diende) remschoentjes achter waren tot op het staal versleten, en hier en daar zit er wat carroserie werk aan...

echter de koplampen gingen nog wel omhoog maar branden toen dus niet

ook heeft mijn lieve zoon al een heel stuk van de bedrading vernieuwd tussen dynamo en startmotor en van daaruit naar de accu, deze had vlam gevat omdat de vorige eigenaar het blijkbaar nodig vond om met kroonsteentjes de kabels met elkaar te verenigen

oke dus hij heeft er nieuwe remschoentjes opgezet, nieuw contactslot erin gezet, nieuwe stuurschakelaar erop gezet en uren liggen martelen met de (NIET) originele bedrading met als gevolg:

de lampen doen het nu weer zowel voor als achter grootlicht werkt ook met dank aan een nieuw relais ( de oude zat er niet op dit had de oude eigenaar gedaan met een paar losse draadjes een willekeurig relais erop, toen konden we alleen nog niet schakelen tussen groot en dimlicht:{ ) dus toen hebben we dat willekeurige relais erafgehaald, draadjes wat over was afgetaped en het nieuwe grootlicht relais erop ( op plaats J in de relais kast) sleutel erin en hoppa we hadden grootlicht, dimlicht de koplampen gingen omhoog de achterlichten deden het, de knipperlichten de gevarenlichten... kortom alles werkte weer ...

maar dit alles was van korte duur:
na 5 minuten gingen de koplampen niet meer omhoog ...

dus we hebben hetvolgende geprobeerd:

alles in oude staat terug gebracht (met dat willekeurige relais) --> geen resultaat
relais op de koplampmotor vervangen --> geen resultaat
zekeringen (in de zekeringenkast) nageken --> geen resulaat

nu kon ik in het begin wel met een schroevendraaier het relais schakelen, (kapje eraf en met een schroevendraaier de schakeling maken) toen gingen de koplampen omhoog maar gelijk weer naar beneden( het motortje draaide een voledige cirkel)
dit is nu ook niet meer mogelijk :{

de koplampen branden trouwens wel gewoon... mensen hellllup!! wat moet ik doen ?


alvast enorm bedankt

MVG André