Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    924 1979 | elektrisch probleem

    Zoals veel forumleden heb ik ook al 25 jaar een elektrisch probleem met de 924. Voltmeter staat bij lopende motor net iets boven de 12 volt en bij inschakelen groot licht al er iets onder. Zet ik nog meer verbruikers aan dan zakt de spanning verder. Al van alles geprobeerd, maar het moet ergens in de bedrading zitten. Start altijd en heb er verder geen problemen mee. Laatst een nieuwe spanningsregelaar op de dynamo gezet, maar het maakt niets uit. Regelmatig, om de paar weken moest ik de accu aan de lader zetten. Ik was het van de week helemaal zat (na 25 jaar) en heb een extra pluskabel tussen dynamo en accu gemonteerd, dus niet via de startmotor. Een dikke kabel van 15 mm2. Ik weet dat ik het echte probleem niet heb opgelost maar alles werkt nu prima. De accu wordt prima bijgeladen en de voltmeter staat nu bij draaiende motor op ruim 13 volt en als ik groot licht en achterruitverwarming aanzet blijft de meter (wel lager) maar wel in het groen staan.


  2. #2
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    Re: 924 1979 | elektrisch probleem

    NB Natuurlijk wel alle aard-punten schoongemaakt en gecontroleerd!


  3. #3
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1979 | elektrisch probleem

    Het is niet orgineel maar als je het netjes monteerd en afwerkt zeker een goede oplossing
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #4
    Ingeschreven
    17/08/2010
    Locatie
    smalste stuk van nederland susteren
    Berichten
    128

    Re: 924 1979 | elektrisch probleem

    hallo


    ik heb ook dat probleem dus ook moet de kabel op de dinamo vast maken en dan zo naar de accu van de auto ???

    alvast bedankt grtjs willy


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1979 | elektrisch probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willy924 Bekijk Berichten
    hallo


    ik heb ook dat probleem dus ook moet de kabel op de dinamo vast maken en dan zo naar de accu van de auto ???

    alvast bedankt grtjs willy
    Ja dat kan maar orgineel blijft mooier natuurlijk
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •