Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 49
  1. #11
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Vreemd dynamo probleem

    als jij je min-pool van de accu lostrekt verandert er iets in je stroomkring ergo heb je ergens slechte massa. Ik vermoed op je dynamo
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  2. #12
    Ingeschreven
    14/03/2010
    Berichten
    49

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Het massakabeltje van de dynamo heb ik vorige week nog losgehad, contactjes geschuurt en ontvet dus ik denk niet dat dat het probleem is. Verder ook geen lekstromen oid.

    Ik dacht dat wanneer ik de minpool lostrek, de regelaar van de dynamo uitvalt en deze dus aanslaat..


  3. #13
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Hier lees dit laatste stukje maar eens:
    http://www.wilcoaccu.nl/default.aspx...ubID=7&tabID=7


  4. #14
    Ingeschreven
    14/03/2010
    Berichten
    49

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Okee, dat wist ik niet :shocked:

    Ik heb het twee keer gedaan tot nu toe, beide keren met multimeter erop, en hij is niet boven de 13.9Volt uitgekomen. Maar de Spanningsregelaar op de dynamo beheert toch de uitgaande stroom bij dit type dynamo? Daar staat 14V op, meer zal hij niet uitgeven..


  5. #15
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Oke nooit meer doen dus!
    Je massa controleren, dat is dat dunne gevlochten kabeltje aan de buitenkant van de dynamo.

    Je dynamo laadt ook niet als het laadcontrolelampje stuk is, dat zou het ook nog kunnen zijn.


  6. #16
    Ingeschreven
    14/03/2010
    Berichten
    49

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Massa is het niet, en het controlelampje gaat gewoon aan als je de sleutel omdraait. Maar weet iemand hoe de dynamo wordt aangezet? Er moet toch ergens een schakelaar/relais zitten die de dynamo activeert wanneer de accu onder een bepaalde spanning komt? Of staat hij bij de 924 permanent stroom op te wekken? Lijkt me sterk..


  7. #17
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Er zit een schakelaar onder de stoel ;-)
    Neehoor grapje.


  8. #18
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Vreemd dynamo probleem

    de dynamo moet altijd spanning geven en als er spanning verschil is dan gaat er stroom lopen en dan is het de vraag hoeveel stroom er wordt gevraagt en hoeveel de dynamo kan leveren.

    dus dat je 13,5 volt heb is goed en dat je 12v over houd met een dicht circuit betekent dat je ergens een weerstand heb die die 1,5v weeg neemt, meten is weten;-)

    dus stop met zoeken naar een schakelaar want de dynamo wordt niet aan of uit gezet, zolang hij draait kan hij stroom leveren
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  9. #19
    Ingeschreven
    26/10/2009
    Berichten
    41

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Hey,

    De alternator geeft inderdaad altijd spanning als hij draait, hoeveel stroom hij kan leveren is de vraag natuurlijk.
    Als je de batterijklem aangesloten laat, dan is de alternator/gelijkrichter belast en het kan zijn dat 1 van deze 2 niet genoeg stroom meer kan leveren om de spanning op 13,6V te houden. Je zal dan gewoon de batterijspanning meten +/- 12V dus.

    Als je batterijklem loskoppeld, dan is de alternator/gelijkrichter niet meer belast en zal de uitgangsspanning dus ook niet zakken.
    Zoals iemand anders al gezegd heeft, het kan ook heel erg goed zijn dat je een massaprobleem hebt en daardoor dus niet de vereiste stroom aan de batterij kan leveren.

    Een heel verhaal, maar het komt er op neer dat er 3 dingen kunnen zijn. Spoelen van de alternator kapot, gelijkrichter kapot of een massaverbinding met te hoge overgangsweerstand.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt.
    Freddy.


  10. #20
    Ingeschreven
    14/03/2010
    Berichten
    49

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Oke, makes sense..

    Maar wanneer de motor draait geeft de accu hetzelfde voltage als wanneer deze is losgekoppelt en als wanneer het contact aanstaat. Waar zou zo'n lekstroom dan kunnen zitten?

    Als ik een 5watt lampje tussen de stroomkring houd met het contact uit loopt er geen stroom..

    Zou de accu gewoon niet kunnen bijladen? Deze is 4weken geleden vervangen =s

    EDIT:

    Ik lees nu pas freddy's post, ik zou dus de dynamo moeten laten checken?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •