Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 49
  1. #1
    Ingeschreven
    14/03/2010
    Berichten
    49

    Vreemd dynamo probleem

    Onlangs heb ik mijn dynamo vervangen. De accu laadde niet meer bij en toen ik op onderzoek uitging bleek de gehele bedrading van de dynamo aan elkaar te zitten.

    Oplossing toen was een goede tweedehandse dynamo erin en de bekabeling deels van een sloop 924 en deels zelf aangelegd.

    Nu heb ik sinds kort het vreemde verschijnsel dat de dynamo geen output stroom geeft, maar wanneer ik met lopende motor de minpool van de accu loshaal, ik opeens wel netjes 13,8 Volt krijg.

    Spanningsregelaar is 100% want tussen 1200 en 5000 toeren heb ik gewoon 13,8 volt, maar wanneer de minpool weer teruggaat valt de dynamo ook uit.

    Bekabeling helemaal gecheckt, contacten gecheckt, en nog steeds heb ik geen idee waar het vandaan komt.



    Weet iemand hoe de dynamo aan en uit wordt gezet? Er gaat 1 draadje direct vanaf de dynamo de kabelboom in, via de 3polige connector, dat me een stuursignaal voor de dynamo lijkt, die de dynamo in werking zet wanneer de accu bijgeladen dient te worden.

    Mijn theorie is dat wanneer de accuspanning wegvalt dit stuursignaal ook wegvalt en dat de dynamo dan aanslaat. Iemand een idee waar ik moet zoeken?


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Vreemd dynamo probleem

    waar uit maak je op dat je dynamo niet laad ????
    heb je dat gemeten ????
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    14/03/2010
    Berichten
    49

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Ja, voltmeter op de accupolen geeft 12Volt weer..


  4. #4
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Mij is verteld dat als ik bij mijn boot de accuschakelaar omzet bij draaiende motor (dus zeg maar een pool uitschakel) direct de gelijkrichter naar de eeuwige jachtvelden is. Ik zou dat dus nooit doen!


  5. #5
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Vreemd dynamo probleem

    is je accu vol??
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  6. #6
    Ingeschreven
    14/03/2010
    Berichten
    49

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Gelijkrichter zit op de dynamo, en die blijft het goed doen.. Omdat bij de 924 de + van de dynamo direct op de + van de accu zit, kan je hem er theoretisch toch gewoon afhalen? In de praktijk doet hij het tenminste nog

    En ja, de accu is vol, maar na een stuk rijden met verlichting en muziek aan is hij wel merkbaar leger..


  7. #7
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Als die batterij zo snel leegloopt zou ik er toch een andere in plaatsen
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  8. #8
    Ingeschreven
    14/03/2010
    Berichten
    49

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steady Eddy Bekijk Berichten
    Als die batterij zo snel leegloopt zou ik er toch een andere in plaatsen
    Ik denk dat dat wel meevalt, na een paar keer starten en 50 km rijden is hij een paar tiende volt gezakt..


  9. #9
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Vreemd dynamo probleem

    massa!!
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  10. #10
    Ingeschreven
    14/03/2010
    Berichten
    49

    Re: Vreemd dynamo probleem

    Wat bedoel je met massa? Dat verklaard toch niet het probleem?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •