Pagina 2 van de 38 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 373

Onderwerp: 924 van Thijs

  1. #11
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Hebben ze met de koppeling vervangen ook het prisaslager vervangen Dat is het lager waar je cardan ( midden aandrijf as ) je motor in gaat Deze maken als ze stuk zijn namelijk zon geluid

    Lagers van de cardan zijn lastig te vervangen
    Ik heb voor de middelste lagers een standaart lager gebruikt de buiten lager is nog gewoon tekoop

    Maar ik denk niet dat dit de oplossing is in jou geval maar ik sluit het niet uit

    De dop van je versnellingsbak bak is redelijk standaard kan me niet voorstellen dat je die niet kan vinden
    Al bij alpo geprobeerd


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  2. #12
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Prisaslager is niet vervangen, maar wel aangewezen als mogelijke oorzaak. Heb even in mijn overzicht gekeken wat ik qua onderdelen heb aangeleverd:
    Drukgroep, koppelingsplaat, druklager, toplager & geleidehuls, ophangsteunen/rubbers versnellingsbak en de bak zelf.

    Ik ga een dezer dagen alpo bellen, kan ik daar gelijk de afdichting v/d olieplug bestellen. (bedoelde trouwens de motor, niet de bak) Als het enigszins te doen is vervang het liefst alle lagers, dan hoeft de as er niet weer onderuit voorlopig.


  3. #13
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Ik heb al contact gehad met Alpo, zij hebben een aantal pdfjes opgestuurd zodat ik het precieze onderdeel kan benoemen. Ik kom er alleen zelf niet echt uit (weet niet precies waar ik tegen aan kijk)
    as.jpg

    Is nummer 3 de prisaslager? Als ik die zou vervangen, welke andere nummers zijn slijtagegevoelig (verstandig om te vervangen)?
    as2.jpgimage004e.gif


  4. #14
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Prisaslager en top lager zijn in mijn ogen het zelfde
    Je kan kijken of het geluid van voor of achter komt


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #15
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 van Thijs

    Prisaslager en top lager zijn het zelfde
    ik heb nog wel een goede gebruikte hoofdas liggen ( central tube )
    De lagers kun je wel bestellen ( heeft een klant van mij voor me gedaan ) die Kwamen uit engeland
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #16
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Je hebt bericht Martin! Zal de volgende keer onder de auto hangen om de plek v/h geluid te achterhalen. Van wat ik weet zit het middenin, iets achter de pook.


  7. #17
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924 van Thijs

    Als je hier de juiste lijst kiest heb je alle tekeningen van je auto bij de hand; Porsche Originalteile Katalog - Originalteile & Literatur - Porsche Classic - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
    924S '87


  8. #18
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs



  9. #19
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Korte update. Ik heb een nagenoeg nieuwe uitlaat gekocht (midden + einddemper). Auto maakt sinds vorige week een erg zwaar geluid, ik heb er onder gelegen en kon verder niets vinden. Misschien dat er ergens een lek zit of hij niet goed aansluit. Uitlaat vervangen zat toch al in het plan, en hoewel ik een RVS had gewild kon ik via marktplaats voor een mooie prijs deze overnemen:
    $(KGrHqJHJ!4FI1tFiunbBSPoW3KoMQ~~60_85.JPG

    Als de aandrijfas vervangen wordt kan deze er ook onder.

    Ook heb ik de lampen RV waterdicht gemaakt.
    WP_20130921_001.jpg

    Het bleek dat er een klein stukje afgebroken knipperlicht in de rand zat, waardoor de nieuwe kap nooit goed heeft aangesloten. Roest tot gevolg... Waar vind ik zo'n reflector plaatje?

    Edit: Het geluid van de aandrijfas komt vanonder de pook, richting halverwege. Het komt uit de aandrijfas. Heb met Martin een deal kunnen sluiten, ook dat komt goed. Langzaam maar zeker komt de bolide er wel.

    Begin volgend jaar op zoek naar een spuitcabine, maar eerst een deukje uit de achterbumper halen.
    Laatst gewijzigd door Thijsch; 25/09/2013 om 16:55.


  10. #20
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 van Thijs

    Reflector plaatje heb ik denk ik wel liggen pm maar even wat het je waard is


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •