Pagina 28 van de 38 EersteEerste ... 18242526272829303132 ... LaatsteLaatste
Resultaten 271 tot 280 van de 373

Onderwerp: 924 van Thijs

  1. #271
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Met kapjes, rechtsboven in de foto nog een cadeautje van m'n vriendin.

    WP_20160311_15_28_47_Pro.jpg

    Nog even een sierstripje erop en een ander ruitenwisserrelais en hij is weer 100% de oude. Binnenkort maar wat meer kilometers maken want hij loopt perfect!


  2. #272
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: 924 van Thijs

    Die groene VW bus???


  3. #273
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 van Thijs

    bordje 'Porsche parking only' denk ik... zoniet (of: in beide gevallen ) : beide handjes kussen


  4. #274
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: 924 van Thijs

    Denk ik ook :-)


  5. #275
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 van Thijs

    Staat er mooi bij zo!


  6. #276
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Bedankt heren het bordje inderdaad!

    Groene T2 is van mijn broer (de rode T2 heb ik wel eens laten zien), ben er één keer mee wezen kamperen. Comfortabel is anders, voordeel is wel dat als het koud is je precies boven de motor ligt. Binnenkort is er trouwens nog een keer gezinsuitbreiding bij onze collectie; er komt er een witte kever cabrio bij die sinds 2007 niet meer op de weg is geweest. Een gestrand project, is volledig uit elkaar geweest, nieuwe bodem enz. Is onlangs gespoten en wordt momenteel opgebouwd bij de loods. Nooit eerder cabrio gereden dus dat moeten we maar eens proberen in de zomer. Het oude luchtgekoelde spul is niet helemaal mijn ding, je merkt gewoon dat het auto's uit een ander tijdperk zijn. De 924 is ook niet de nieuwste, maar ondanks het gebrek aan zaken als ABS of stuurbekrachtiging, vind ik het heerlijk rijden. De wegligging was zijn tijd ver vooruit.
    Laatst gewijzigd door Thijsch; 17/03/2016 om 13:46.


  7. #277
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: 924 van Thijs

    Lekker bezig daar thijs! Kever cabrio is echt fun, maar dan wel als je voorin zit. Achterin waai je weg met de kap eraf.... Ooit met een vrijgezellenfeestje wezen kever cabrio rijden (puzzeltocht)


  8. #278
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Niet zo'n spannende update... eigenlijk vooral rijden en dat doet 'ie uitstekend.

    Onlangs wel eindelijk een klein roestplekje aan de motorkap hersteld (niet zichtbaar). Zaten verspreid over de rand een aantal kleine beschadigingen. Dat staat nu weer mooi in de zinkspray en kleur.

    image2.JPG

    De 'na' foto heb ik niet gemaakt.


  9. #279
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 van Thijs

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Niet zo'n spannende update... eigenlijk vooral rijden en dat doet 'ie uitstekend.

    Onlangs wel eindelijk een klein roestplekje aan de motorkap hersteld (niet zichtbaar). Zaten verspreid over de rand een aantal kleine beschadigingen. Dat staat nu weer mooi in de zinkspray en kleur.

    image2.JPG

    De 'na' foto heb ik niet gemaakt.
    Nou, lekker dan...


  10. #280
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Kleine update!

    Ruitenwissermotor vervangen (waarvoor dank Berend ) en ze doen het weer als vanouds. Als je alleen de snelle stand hebt, merk je pas hoe fijn het is om ze op interval te kunnen zetten. Afgelopen tijd moest het of hard regenen, of geen regen - anders was het gedoe om steeds de hendel handmatig te bedienen... dat is nu voorbij.

    Onlangs ook hittebestendig isolatiemateriaal voor de motorruimte gekocht, dat spul wat onder de motorkap zit. Dit had ik na aanschaf van de auto verwijderd (al 3 jaar geleden dus) aangezien het poreus was geworden door de hitte na 30 jaar, en langzaam verkruimelde over het motorcompartiment. Hier en daar zitten nog wat lijmresten, die willen er niet zo makkelijk vanaf. Binnenkort maar eens een middag voor uit trekken, maar gaat er wel weer fraai uit zien.

    In Berend's sloper zat een K&N filter, nu ben ik behoorlijk sceptisch over de +10 pk claims en zo maar om te proberen is het natuurlijk wel even interessant. Enfin, filter schoon gemaakt en opnieuw geolied en dat ligt nu te drogen. Al wel even het luchtfilterhuis losgehaald, en met lichte verbazing zag ik daar 3 rubbers die nog steeds op het 'te vervangen' lijstje stonden (dezelfde rubbers zitten ook bij het expansievat van het koelsysteem). Tijdens de winterstop vorig jaar al even naar gekeken en besloten om ze van onder te verwijderen als ik 'm eens op de brug had staan. Maar met een deel van het luchtfilterhuis los kun je er kennelijk prima bij. Het zit met 3 rubbers / 2 beugels vast, maar na verloop van tijd worden de rubbers slecht, gaat de boel roesten en laten ze zelfs los. Met andere woorden, als je over drempels of oneffenheden rijdt beweegt het hele huis. Niet echt wenselijk dus...

    Beugels losgehaald, rubbers moeten nog. Terwijl de boel los ligt het eea wel even ondersteunen. Een deel vd rubbers zit nog aan het steun en een deel aan het luchterfilterhuis, dat zegt genoeg! De steunen maak ik uiteraard weer roestvrij, spuiten en dan wordt het geheel weer gemonteerd met nieuwe rubbers. Tegen die tijd zal 't k&n filter ook wel droog zijn.

    IMG_0186.jpg

    Ooit, als alles onder de motorkap naar wens is ga ik de motorruimte eens schoonmaken.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •