Pagina 34 van de 38 EersteEerste ... 24303132333435363738 LaatsteLaatste
Resultaten 331 tot 340 van de 373

Onderwerp: 924 van Thijs

  1. #331
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: 924 van Thijs

    He! Dat betekent dat je een nieuwe job hebt gevonden! Gefeliciteerd!


  2. #332
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Klopt, dank! Sinds begin oktober ondertussen al. Moet even 2 maandjes overbruggen met de P en daarna een leasegebakje met tankpas. Ideaal voor de winterstop gepland dacht ik zo.


  3. #333
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: 924 van Thijs

    Klinkt goed! Trouwens ook mooi van die dashboard cover!


  4. #334
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Af en toe last van nadieselen als de wagen goed warm is (met dank aan alle stoplichten in de stad). Komend weekend even mee aan de slag. Andere luchtschuif erin om toerental warm wat omlaag te krijgen, en vandaag een nieuw setje Bosch injectoren besteld voor een nette prijs. De huidige druppelen soms nog even na, en het sproeipatroon is ook niet optimaal. Bij alpo nieuwe o-ringen en houders besteld, ben benieuwd!

    Moet ik bij het vervangen nog op iets letten? Als het goed is wordt de afstelling niet beïnvloed, toch?


  5. #335
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 van Thijs

    Ik zou toch nog even je co meten als je klaar bent die verloopt al als je er een inbussleutel op zet


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #336
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Vanwege de afstelling nog even gewacht met het sleutelen tot de winterstop. Hoop dat ik nog een gaatje kan vinden om even een middagje aan de slag te gaan. Even een foto van z'n laatste rit van het jaar.
    WP_20161125_17_37_00_Pro.jpg

    Dashboardcover zit er al een tijdje in maar nog niet vast. Ook liggen er injectoren, alle toebehoren en de AAV op montage te wachten. Even een overzicht van wat er de komende maanden moet gebeuren. Ben niet van plan om alles zelf te doen.
    -Injectoren en seals/houders vervangen
    -Luchtschuif vervangen
    -Fris benzinefilter na 2.5 jaar. Zou eigenlijk de leiding van filter naar spinnekop wel mooi RVS omvlochten willen hebben. Iemand suggesties?
    -Luchtfilter weer even reinigen (is zo'n K&N filter)
    -Nieuwe stuurkogels aan beide kanten. Het stuur trilt bij bepaalde snelheden en komt vanaf de linksvoor (bestuurderskant). Velg is goed gebalanceerd en draagarm is een jaartje oud.
    -Gelijk maar de stabilisatorstang rubbers meenemen.
    -Omdat er toch weer uitgelijnd moet worden, rechterdraagarm ook vervangen voor een fris exemplaar.
    -Poging 342019239 om de uitlaat wat mooier gecentreerd te bij het sierstuk.
    -Passagierskant zijscherm verwijderen. Aan de onderkant zit een beetje roest, daar mag een nieuw stukje in worden gelast. Gelukkig onder de steenslagspraygrens (extra woordwaarde). Als het scherm eraf is gelijk daaronder controleren en evt. spuiten.
    -Dashboardcover vastzetten
    -Nieuwe autoradio. Had een tijdje terug een mooi klassiek exemplaar met bluetooth gevonden. Zal even een foto'tje maken als die in huis is.

    Genoeg te doen...


  7. #337
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: 924 van Thijs

    Je weet dat de winterstop maar drie maanden is toch? ;-)


  8. #338
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Haha klopt, ik weet wel zeker dat niet alles gaat lukken. Wat lukt kan ik afstrepen en de rest mogen de heren bij de Loods oppakken. Kan 'ie weer fris het nieuwe jaar in.

    Radio wordt de Kienzle MCR-1016BT. Ga wel de volumeknop zwart maken. De huidige Pioneer is veel te hip en modern, en net iets te diep.
    965888d1440208066-cdr-210-vs-cdr-220-lr-0008.jpg

    Meer info hier.


  9. #339

    Re: 924 van Thijs

    Thijs,

    Waar bestel je de stuurkogels en rubbers voor draagarmen? Ga namelijk de komende weken mijn volledige stuurinrichting op punt zetten.

    Draagarmen weer strak zetten, overal nieuwe rubbers. En vooral, zoeken naar de oorzaak van speling op mijn stuurwiel.

    Zijn er mogelijks ook opgrades? Betere stuurkogels? Ipv rubbers bussen? Alle subtiele upgrades zijn welkom, zolang de auto er wel bij vaart.

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  10. #340
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Jeroen, ik kijk meestal even rond bij een paar websites (winparts, mijnautoonderdelen, auto-onderdelen24) en informeer even bij Alpo. Zoeken op onderdeelnummer wil ook nog wel eens verschil maken.

    Ik weet niet in hoeverre er kwaliteitsverschil in zit. Ik kies meestal wel voor gerenommeerde merken (het zij imitatie of niet) en dat zit het meestal wel goed. Je kunt gaan voor PU rubbers (klik hier). Voor het circuit leuk, maar voor een auto op de openbare weg word je er niet gelukkig van vrees ik. Rijcomfort is stukken minder.

    Tevens nieuwe radio besteld: Continental TR7412UB-OR Meer jaren 90 uitstraling dan jaren 80, maar een hele verbetering.

    977553d1443583488-installing-the-continental-tr7412ub-or-radio-cont-radio2-medium-.jpg


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •