Pagina 35 van de 38 EersteEerste ... 253132333435363738 LaatsteLaatste
Resultaten 341 tot 350 van de 373

Onderwerp: 924 van Thijs

  1. #341
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 van Thijs

    Ja mooie radio Thijs, wat lief van de kerstman.
    Welke bussen heb je allemaal nodig, zit er ook aan te denken.
    Fijne Feestdagen.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  2. #342
    Ingeschreven
    02/12/2016
    Berichten
    10

    Re: 924 van Thijs

    Erg mooie bak Thijs!


  3. #343
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Harry, ik heb alleen de bussen van de stabilisatorstang nodig. Voor de passagierskant een nieuwe draagarm besteld van hetzelfde merk als de aan de bestuurderskant, dus geen gedoe met losse bussen. Draagarmen kosten voor de n/a gelukkig niet de wereld. En Kai, dankjewel. Ondertussen de auto al bijna 4 jaar in bezit!

    Nu er weer bijlagen kunnen worden geplaatst even een fatsoenlijke update. Tijdje terug dit lijstje besteld;
    besteld22.jpg

    Eindelijk een setje gasveren voor de achterruit besteld zodat die fatsoenlijk opengaat zoals het ooit bedoeld was.
    WP_20170106_12_29_16_Pro.jpg

    Ook een setje verlagingsveren besteld. Dezelfde als in dit onderwerp worden besproken. Het zij van een ander merk, maar met hetzelfde artikelnummer. Kennelijk worden de veren van Merwede onder veel verschillende namen verkocht. De veren zouden de auto aan de voorkant 2.5CM lager moeten maken, waardoor de wheel gap nog maar 1.5CM is t.o.v. de huidige 4. Dat gaat er erg strak uit zien denk ik. Eventueel achteraan de excentrische bouten nog wat verstellen zodat 'ie weer mooi vlak staat.

    Gisteren eindelijk het spatbord aan de passagierskant kunnen verwijderen. Eerste opgave waren de 3 bouten onder de A-stijl, die zaten in een dikke oude laag bitumen op een behoorlijk onbereikbare plek. Met veel geduld, de nodige pogingen, veel krabben en het incidentele scheldwoord kwamen ze uiteindelijk los. Aan de voorzijde en in de punt ging vrij vlot. Toen kwam de volgende opgave, de kitlaag tussen de koets en het spatbord. Ze hebben bij Porsche wel kwaliteitsspul gebruikt, want na 33 jaar wilde dit spul absoluut niet los. Met een mes, rubberen hamer en een plamuurmes enkele uren staan klooien en uiteindelijk kwam er beweging in.

    WP_20170113_15_27_52_Pro.jpg

    WP_20170113_15_28_06_Pro.jpg

    Het onderste gedeelte van het spatbord wordt er af geslepen en hier wordt een nieuw stuk uit een goed spatbord opgezet.
    Ik heb ook besloten om, als de koets weer in elkaar zit, de Porsche striping op de zijkant te plaatsen.

    WP_20170113_15_29_22_Pro.jpg

    Het lijkt ernstig, maar gelukkig is alle roest oppervlakkig. Ik ben blij dat ik deze kant nu ook kan aanpakken. In mijn beleving is dit qua roest het meest gevoelige punt van de 924 (zelfs bij de latere bouwjaren).
    Laatst gewijzigd door Thijsch; 14/01/2017 om 09:51.


  4. #344
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: 924 van Thijs

    Goed bezig man! Heb je wel weer veel werk in zitten... mooi hoor. Die gasveren voor de kofferbak, niet duur! Is dit incl de aansluitingen voor verwarming achterruit en kofferbak verlichting schakelaar? Zou mooi zijn, waar heb je die besteld?


  5. #345
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 van Thijs

    Had ik je niet uit de mouw geschut, alles alleen gedaan Thijs ?
    Het lijkt wel pakjesavond bij jou op de tafel!

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  6. #346
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: 924 van Thijs

    Lekker bezig Thijs, uit ervaring weet ik het gescheld goed voor te stellen met het demonteren van de zijpanelen Wat een ellende was dat!


  7. #347
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Het echte werk moet nog gebeuren, dus zoveel heb ik nog niet gedaan. Bij de gasveren heb ik niet gelet op de aansluiting voor de verwarming, want dat is over te zetten (toch?).

    Kleine tegenvaller, er moet gelast worden aan de carrosserie. Bij het schoonmaken voelde ik dat het metaal hier een stuk dunner was, en na een beetje prikken...
    IMG_0059.jpg

    Op het oog valt het mee, maar als het onderste stukje eraf is kan er altijd nog iets onder vandaan komen. Mocht het meevallen, dan is het alleen voor het mooie dat er een nieuw stukje in moet. De rest is oppervlakkig en staat in de lijnolie, nachtje wachten en dan schuur je het zo weg.


  8. #348
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 van Thijs

    Ja dat is te doen uit mij hoofd moet je het gat in de schakelaar van je verlichting iets opboren.
    En verder goed bezig zo te zien
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #349
    Ingeschreven
    12/06/2016
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    68

    Re: 924 van Thijs

    Lekker bezig, dit staat mij ook nog te wachten ben ik bang.. Ben benieuwd naar je vorderingen.
    zoekende:
    Voormalig: Porsche 924 1979 Mexico beige


  10. #350
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Spatbord is keurig gelast en ga ik aan de binnenkant nog wat ontroesten en behandelen. Dit nadat laswerk aan de rest v/d koets klaar is, kan ik gelijk de rest v/d dorpel meenemen en in 1x spuiten.

    Bij het schuren (leve de staalborstel) nog een gaatje geconstateerd aan de bovenkant van de koets. Op zich op een goed te herstellen plek maar wel een tegenvaller. Ook een gekke plek aangezien zich hier geen vocht ophoopt. De bodyschutz lijkt over kaal metaal te zijn gespoten wat sowieso niet bevorderlijk is voor het metaal, en lijkt mij ook niet origineel Porsche. Daar zullen ze bij Porsche wel over na hebben gedacht voordat ze garantie gaven op doorroesten.

    De boel bijwerken en weer monteren daar ben ik niet van. Dan zou het er cosmetisch prima uit zien, maar de wetenschap dat er een gat zou zitten zou gaan knagen.

    De gasveren zijn te kort dus die mogen retour. De stukken voor de achterruitverwarming overzetten was goed te doen geweest, maar dat mag met een volgend setje. Al met al vordert het gestaag, maar op 1 maart een afspraak bij de Loods en dan komt er weer wat schot in de zaak. Begin al wel een beetje af te tellen...
    Laatst gewijzigd door Thijsch; 08/02/2017 om 11:47.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •