Pagina 37 van de 38 EersteEerste ... 27333435363738 LaatsteLaatste
Resultaten 361 tot 370 van de 373

Onderwerp: 924 van Thijs

  1. #361
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 van Thijs

    Mooi hoor. Jammer van de ene scheve sticker. Sowieso zou ik het mooier vinden zonder de zijstrips, nu iets te druk naar mijn smaak.
    Top dat je die dakdragers kunt gebruiken dalijk.


  2. #362
    Ingeschreven
    12/06/2016
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    68

    Re: 924 van Thijs

    Ziet er goed uit die sticker. Waar gaat de reis naar toe?
    zoekende:
    Voormalig: Porsche 924 1979 Mexico beige


  3. #363
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 van Thijs

    Zag je 924 vanochtend bij De Loods op de brug staan ;-)


  4. #364
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Dat kan kloppen, daar heeft 'ie de afgelopen tijd meer gestaan dan ik zou willen...

    Laat ik maar gelijk even een update doen want het is al even stil geweest hier. Vanwege verhuizing en werk weinig tijd aan de 924 besteed, daarom bedacht om de vakantie in de 924 te doen - en niet in de andere auto. Ongeveer een week voor vertrek afgesproken om nog even een beurt te laten doen bij de Loods, verse olie, even kleppen stellen etc. Ook nog de APK moest nog even geregeld worden.

    Helaas bleek bij het kleppenstellen dat de speling groter was dan viel te stellen, en 2 nokken beginnende slijtage vertoonden. Ook de compressie was bij 1 cilinder laag. Veel tijd om na te denken over te zetten stappen was er niet, aangezien we een week later richting Kroatië zouden met de 924. Een kleine ~4500KM totaal voor de boeg, dus dan is het wel zo fijn als alles voor mekaar is. Met andere woorden, onverwacht een koprevisie.

    Binnen een week is er heel wat werk verzet. Kop is volledig gereviseerd, o.a. gevlakt, kleppen geslepen, zittingen, nieuwe nokkenas, stoters en alle pakkingen. Het uitlaatspruitstuk bleek ook nog gescheurd, en is ook vervangen voor een fris exemplaar. Zuigers en cilinders zagen er nog goed uit, maar niet als nieuw. Vervolgens alles opnieuw (af)gesteld en klaar voor de reis.






    IMG_1208.jpg

    IMG_1221.JPG

    IMG_1222.jpg

    IMG_1223.jpg


    IMG_1224.jpg


    IMG_1225.jpg

    IMG_1226.jpg

    IMG_1227.jpg

    IMG_1238.jpg

    Klaar voor vertrek, vol goede moed.

    IMG_1258.jpg

    En pech...

    Helaas in Duitsland op de autobahn een knipperend oliedruk lampje. Er waren wegwerkzaamheden waardoor de vlugstrook ook was verdwenen. Bij de eerstvolgende parkeerplaats de auto stil gezet en op onderzoek uit. Onder de kap was alles zeiknat van de olie, maar waar het vandaan kwam was een raadsel. Allereerst de olie bijgevuld (à 15,- de liter bij het tankstation, ook fijn) en opnieuw gestart. Bij het op toeren komen borrelde olie omhoog bij de peilstok, en achteraf bleek dat ie z'n druk ook kwijt kon bij de krukaspakking. De reden waarom 'ie dit deed bleek achteraf erg simpel; bij de revisie is er een oil-catch tankje geinstalleerd om het blok fris te houden van binnen. Alleen het slangetje van de catch tank was wat klein, waardoor er een verloopstukje van de carterontluchtingslang naar de slang van de catch tank tussen zat. Kennelijk was de slang een te grote restrictie, waardoor het blok zijn eigen manier bedacht om de carterdruk kwijt te raken. Achteraf een redelijk simpele fix, maar het was half 3 's nachts, het was donker en was behoorlijk gefrustreerd van de tegenslag. Auto-ambulance gebeld en uiteindelijk om 4u 's nachts een hotel binnengestapt ergens in Duitsland.

    Omdat mijn vriendin er een beetje klaar mee was, en de garage in Duitsland had bedacht de koppakking stuk was - vervangend vervoer gekregen en de P retour naar Den Dolder. De rest van de vakantie een grote Renault Scenic (diesel, mèt airco itt de 924) gereden. Jammer, want de bergweggetjes in Kroatië zijn zeker de moeite waard.

    IMG_1610.jpg

    En weer terug.

    IMG_1596.jpg

    Na een valse start toch een goede vakantie gehad (oa. grote prijs van Monza op de terugreis bezocht )

    De APK was voor de vakantie niet gelukt, dus is ook opgepakt. De lekkage is opgelost, carterontluchting weer zoals origineel aangesloten en het probleem was weg. Nokkenas zag er nog goed uit dus heeft gelukkig weinig te lijden gehad. Bodem was wel van voor tot achter nat van de olie. Zal ongetwijfeld onderweg ook veel gerookt hebben, maar dat had ik het in het donker niet door.

    Omdat we toch al tegenslag hadden, viel de APK ook nog even tegen. Een aantal dingen wist ik (stofhoesje, koplampjes stellen etc.) maar wiellager LA, remleiding gecorrodeerd, brandstofslang pomp - accumulator en tot slot een scheur in de bodem waren nieuw. En de 1 jaar oude Dansk einddemper stond op het punt om het te begeven:

    IMG_1666.JPG

    Samenvattend; lege bankrekening en een gekeurde 924. Ben nog niet helemaal tevreden want de uitlaat maakt nu (toch) weer meer lawaai dan voorheen, en de kap van de distributie loopt een beetje aan. Maar vergeleken met alles wat er 'moest' gebeuren valt dat te overzien! Vind ik het nog leuk? Mwah, ik hoop nu weer een tijdje gespaard te blijven en even wat kilometers te kunnen maken / vertrouwen in de auto terug te krijgen.

    Oja, en in juni in Duitsland een 'originele' BBS onderspoiler opgehaald (zoals op onderstaande foto)
    IMG_1472.JPG
    Laatst gewijzigd door Thijsch; 01/10/2017 om 18:31.


  5. #365
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 van Thijs

    Wat een verhaal. En de meeste foto’s zijn niet te zien...


  6. #366
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Ondertussen wel als het goed is? Was halverwege het bericht opeens uitgelogd.


  7. #367
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 van Thijs

    Ja nu wel. Hoop dat je nu even gewoon kunt gaan genieten van de 924. Volgend jaar herkansing!


  8. #368
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: 924 van Thijs

    Dat is even een domper Thijs. Denk je goed voorbereid op vakantie te gaan... wat een ellende.... Maar toch een beetje kunnen genieten van de vakantie? En Formule 1 gezien. Top! Die onderspoiler btw staat best gaaf op de auto!


  9. #369
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 van Thijs

    Oktober 2017, da's lang geleden! De 924 is er nog steeds en doet het prima. Staat sinds maart op een setje teledials (met dank aan Martin) met 4 nieuwe Bridgestone Potenza's, ook zit er een nieuwe Dansk einddemper onder (vervangen in garantie). Dat was een behoorlijk gepuzzel om het geheel weer gasdicht te krijgen. Onlangs ook de dorpels helemaal kaal gemaakt en opnieuw gespoten, geen roest maar vanwege een paar plekjes toch even preventief aangepakt.

    Taxatierapport is in april verlopen, zsm opnieuw laten taxeren. Ben benieuwd!

    IMG_2457.jpg

    Iemand nog tips over hoe ik de weerstand van de ventilator kan vervangen? Kan ik daarbij vanuit de motorruimte Ventilator doet het nu alleen op stand 3, stand 1 en 2 doen niets.


  10. #370
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 van Thijs

    Netjes!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •