Pagina 5 van de 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 62

Onderwerp: 924 van Erik

  1. #41
    Ingeschreven
    23/01/2008
    Berichten
    96

    Re: 924 van Erik

    Ok het is nu 2012 en geloof het of niet, mijn P bestaat nog steeds. Na een jaar of 2/3 onder de carport te staan verstoffen heb ik er vandaag voor het eerst mee testgereden. Eigenlijk was de auto toen ik er nog mee reed verbazingwekkend betrouwbaar voor wat er allemaal mee aan de hand was. Op het laatst reed ik alleen nog in de 3,4 en 5e versnelling en stopte hij er wel eens spontaan mee en op benzine moest ik em stationair op een 1500 tot 1600 draaien om op gas niet af te slaan. Back fires , ik heb er zelfs ooit een gehad waarbij alle rubbers eraf knalde en het mengstuk al brandend in het compartiment lag. Toen ik gas gaf kwam er een steekvlam uit die boven mijn openstaande klep kwam. Dit was eigenlijk het moment dat ik deze auto als de perfecte kampeer auto ging zien omdat ik toen echt dacht dat je prima kon wokken op die auto en geen brandertje meer nodig had. De P begon een gehate en tegelijkertijd geliefde verschijning te worden. De knallen hadden iets huiselijks en mijn buren konden de piepende snaren en backfires wel waarderen. Echter ik zat met mijn handen in het haar en doordat het zoveel was wat er mis was kon ik het gewoon niet determineren. Het maakte op dat moment niet uit of ik een goed brandstofrelais erin deed omdat de verdelerkap ook gebreken bleek te hebben. Dus de P eindigde onder de carport met sloopaspiraties. Daar heeft hij lang zijn zonden staan overdenken. Ik woon op een plein met een 20 tal buren en we barbequen nogal vaak met mooi weer. Tijdens een van die avonden kwam het mij ter oren dat er weddenschappen afgesloten waren op het al dan niet rijden van mijn P. Toppunt was eigenlijk toen een eikel van een buurman kwam vertellen dat ik eigenlijk die P maar eens weg moest doen, hij wilde zijn huis verkopen en dit vond hij er niet uitzien. Nu ja de buurman is weg en ook dood. Dit soort grappen kan je natuurlijk niet onbestraft laten. Nu, vandaag heb ik voor het eerst weer met de P gereden. De motor loopt mooi 700 toeren stationair op benzine en gas, als hij warm is rond de 950 toeren. Electra is EINDELIJK goed. Geen gekke onverklaarbare zaken (de claxon heeft het bijna 2 jaar niet gedaan en wel 5 a 6 keer naar gekeken en alles los gehad) nu het werkt eindelijk. Koppeling, vervangen. Remmen rondom gereviseerd, nieuwe trommels. Gereviseerde voortrein andere transaxle enz enz. Het zijn allemaal dingen die je niet ziet, maar hij is beter dan ooit. De P is op een brandstofslang en een voorlamp na keuringklaar.

    Wat nu te doen... Keuren en daarna nieuw kontje in lassen, hij bleek na schuren achter een kusje te hebben gehad. Andere accubak, de gasinjectoren en benzine-injectoren plaatsen in kop en spruitstuk. Mijn ander blok uit elkaar en opnieuw opbouwen etc etc...
    Nu ja ik zal jullie laten weten als ie door de keuring is...
    voor nu gretz


  2. #42
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Dat vraagt om foto's



    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #43
    Ingeschreven
    23/01/2008
    Berichten
    96

    Re: 924 van Erik

    Google Maps
    street vieuw
    Valeriuslaan 11
    Doorwerth
    Zo was het ooit, he he


  4. #44
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 van Erik

    hehehe, google streetview geeft inderdaad een goed beeld van de situatie. Ik voel me een beetje een ramptoerist... :p


  5. #45
    Ingeschreven
    23/01/2008
    Berichten
    96

    Re: 924 van Erik

    Yep, ik had em ook nog bij gespot kunnen zetten, he he. Nu is i in betere staat. Achter helaas nog niet. Ik heb een kontje uit een andere P gesloopt en een accubak. Deze ga ik pas na de keuring erin lassen. FF afspuiten met busjes en als alles klaar is (dutsen eruit enz) een keer spuiten.
    Maar alles op zijn tijd. Ik zal een paar foto's maken en erop zetten...
    voor nu gretz
    erik


  6. #46
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822


  7. #47
    Ingeschreven
    23/01/2008
    Berichten
    96

    Re: 924 van Erik

    Ok, hoe het er nu uitziet. Het is nog geen schoonheid, maar voor al het gezeik wat ik gehad heb in prima staat. En nu de foto's
    En natuurlijk veel meer. Helaas zie je het meeste niet, maar voor nu prima...
    gretz
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  8. #48
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 van Erik

    Dit komt wel goed zo te zien
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #49
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 van Erik

    Heb de monitor 90 graden naar rechts gekanteld, kon ik de foto's beter bekijken. Ja ziet er weer prima uit.

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  10. #50
    Ingeschreven
    23/01/2008
    Berichten
    96

    Re: 924 van Erik

    FF kleppen afstellen, ik weet hoever ze open moeten. Koud: 10mm inlaat, 40mm uitlaat. Maar wat is de afstand tussen rocker en tuimelaar?
    gretz erik


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •