Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
  1. #1
    Ingeschreven
    12/03/2010
    Locatie
    Kop van Noord Holland
    Berichten
    53

    Knipperlicht probleem

    Even een vraag aan jullie intelligente mensen, omdat ik a-technisch ben op electra gebied edface:

    Knipperlicht functioneert niet meer. Links en rechts doen het niet. Als je hem links of rechts aanzet, dan heb ik geen functionerende knipperlichten. Op het dash zie je hem ook niet knipperen, maar constant groen branden.

    Is dit een zekering en zo ja weten jullie toevallig welke ik dan moet vervangen, Tnx!

    ps: We kunnen weer fijn touren met hem, want hij is net weer voor een jaartje goedgekeurd en helemaal in orde, erg blij, dak gaat er letterlijk weer af met dit weer


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Knipperlicht probleem

    Klinkt een beetje als een massa probleem..
    Probeer het relais anders ff eruit te halen en de pootjes schoonmaken en ff de stekker die onder het stuur (zit goed verstopt) aan te drukken of ook ff schoonmaken.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #3
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Knipperlicht probleem

    ik had dit probleem ook, bij mij was het slecht contact van de zekering, later ging ook het relais stuk en viel de zekering uit elkaar.
    bij mij werkte de gevaren lichten wel trouwens.

    dus alle contacten van zekering, relais controleren, en alarmschakelaar controleren;-)
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  4. #4
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    Re: Knipperlicht probleem

    ik had dit probleem ook.
    Een slecht contact bij het relais.
    Even de boel schoonmaken helpt,
    Bij mij was het relais ook stuk, deze heb ik gerepareerd.


  5. #5
    Ingeschreven
    12/03/2010
    Locatie
    Kop van Noord Holland
    Berichten
    53

    Re: Knipperlicht probleem

    Tnx voor de input, ik ga er vanavond gelijk even mee aan de slag, kijken of het lukt. Eerst even uitzoeken in het boekje welk relais het is.

    Wel een vraag voor de check, mijn brandstofpomprelais is er tussenuit gesloopt en die is doorgeschakeld op het contact. Dus als ik de sleutel omdraai, loopt de pomp al. Kan het hier iets mee te maken hebben, of staat het hier volledig los van.


  6. #6
    Ingeschreven
    01/08/2008
    Berichten
    2.365

    Re: Knipperlicht probleem

    Staat er volledig los van, het is een veel voorkomend probleem
    When Chuck Norris falls in water, Chuck Norris doesn't get wet. Water gets Chuck Norris.


  7. #7
    Ingeschreven
    08/10/2009
    Berichten
    22

    Re: Knipperlicht probleem

    Doen de alarmlichten het? Zo ja, dan zit het probleem ergens bij de knipperschakelaar aan het stuur, of de kabels/stekkers daar naartoe. Zo niet, dan zit het probleem bij een zekering (uit mijn hoofd 8e zekering van links), het relais (een van de middelste, weet niet zeker welke) of bij de alarmlichtschakelaar, aangezien alles via die schakelaar loopt.

    En als dat het allemaal niet is kan het natuurlijk altijd nog aan de bedrading of de stekkers achter het zekeringenkastje liggen.


  8. #8
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Knipperlicht probleem

    ook zou je even kunnen kijken of dat als je contact uit is of je parkeer lichten het dan doen.

    bij 924 moet je dan met contact uit gewoon je richtingaanwijzer hendel naar links of rechts doen.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  9. #9
    Ingeschreven
    12/03/2010
    Locatie
    Kop van Noord Holland
    Berichten
    53

    Re: Knipperlicht probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evilness Bekijk Berichten
    Doen de alarmlichten het? Zo ja, dan zit het probleem ergens bij de knipperschakelaar aan het stuur, of de kabels/stekkers daar naartoe. Zo niet, dan zit het probleem bij een zekering (uit mijn hoofd 8e zekering van links), het relais (een van de middelste, weet niet zeker welke) of bij de alarmlichtschakelaar, aangezien alles via die schakelaar loopt.

    En als dat het allemaal niet is kan het natuurlijk altijd nog aan de bedrading of de stekkers achter het zekeringenkastje liggen.
    Knipperschakelaar en alarmlichtschakelaar, kun je die nader toelichten, is dat letterlijk een stekkertje die los kan zitten bij de stuurkolom?


  10. #10
    Ingeschreven
    12/03/2010
    Locatie
    Kop van Noord Holland
    Berichten
    53

    Re: Knipperlicht probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Bassie- Bekijk Berichten
    ook zou je even kunnen kijken of dat als je contact uit is of je parkeer lichten het dan doen.

    bij 924 moet je dan met contact uit gewoon je richtingaanwijzer hendel naar links of rechts doen.

    Als dit werkt, wat betekent dit dan?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •