Pagina 2 van de 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 76
  1. #11

    Re: Koel/stroomproblemen

    mjah goed punt oll:
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  2. #12
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Koel/stroomproblemen

    Oke, bedankt voor de tips.
    Ik weet niet of de temperatuurmeter tijdens het rijden ook in het rood heeft gestaan. Waarschijnlijk wel, maar ik zat op dat moment meer met de spanning helaas.
    Maar dan zal ik komende zaterdag even naar de waterpomp kijken. Maar ik dacht dat die bij de meeste auto's werd aangedreven door de distributieriem, of niet? De v-snaar is trouwens geknapt en die lag op de carterbeschermplaat.

    En ik zal inderdaad het systeem moeten ontluchten, want op dit moment zit er geen of weinig water in volgens mij, of zo voelt/lijkt het iig.

    Wat mij echter wel verbaast is dat ik water hoorde in het reservoir toen ik hem op contact zette, dat doet mij vermoeden dat de waterpomp dus nog wel draaide, maar dat er weinig water in het systeem zat op dat moment.

    Komende zaterdag gaan we de v-snaar vervangen, koelwater erin doen en even het een en ander controleren. Maar ik stelde de vraag hier om even te horen waar ik naar moet kijken/ aan moet denken. Dus hartelijk bedankt voor jullie antwoorden! (En ga daar vooral mee door)

    @q01z: Nee, inderdaad niet een leuke manier om kennis te maken met een forum. Maar ik dacht er al langer aan om mij hier te registreren, maar de noodzaak was er steeds nog niet. Tot op dit moment dus...


  3. #13
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Koel/stroomproblemen

    Ook zonder noodzaak vinden we het hier leuk om kennis te maken met andere 924-rijders...


  4. #14
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Koel/stroomproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerben1986
    @q01z: Nee, inderdaad niet een leuke manier om kennis te maken met een forum. Maar ik dacht er al langer aan om mij hier te registreren, maar de noodzaak was er steeds nog niet. Tot op dit moment dus...
    Wat q01z ook een beetje bedoelde, is dat je je voorstelt in het voorstel-topic, viewforum.php?f=13
    Zeg hoe je heet en waar je woont, en je krijgt ongetwijfeld meer hulp.


  5. #15

    Re: Koel/stroomproblemen

    nee hoor Boudewijn, dat bedoelde ik niet
    maar het is natuurlijk wel leuk als mensen zich eerst voorstellen
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  6. #16
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Koel/stroomproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    nee hoor Boudewijn, dat bedoelde ik niet
    maar het is natuurlijk wel leuk als mensen zich eerst voorstellen
    Had dan ook gewoon je mond gehouden...


  7. #17

    Re: Koel/stroomproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hammer_rites
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    nee hoor Boudewijn, dat bedoelde ik niet
    maar het is natuurlijk wel leuk als mensen zich eerst voorstellen
    Had dan ook gewoon je mond gehouden...
    we kunnen ook werkelijk alles offtopic krijgen he

    kom, gaan we terug..
    wordt de waterpomp nu aangedreven door de vsnaar?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #18
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Koel/stroomproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door q01z
    wordt de waterpomp nu aangedreven door de vsnaar?
    Kort en bondig, yup!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  9. #19
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Koel/stroomproblemen

    Dat zou dus gaan betekenen dat mijn waterpomp niet heeft gedraaid terwijl ik wel ben door gereden.
    Dus dan wordt de motor warm, maar hoe kan het dan zijn dat de koelvloeistof er wel uitgelopen is?

    En toen ik de auto weer op contact zette hoorde ik ook wat water sputteren in het reservoir, waar zou dat dan vandaan gekomen zijn? Want de waterpomp werkt dus niet meer zonder v-snaar.


  10. #20

    Re: Koel/stroomproblemen

    nah simpel;
    zet een pannetje water op het vuur en wacht totdat het gaat koken, wat gebeurd er dan? juist.. het kookt over.. oll:

    dat zal er ook met jouw auto gebeurd zijn, aangezien het systeem onder druk staat kan je veeel hogere temperaturen halen (en KVS helpt hier ook bij) maar koken gaat het alsnog..

    ik zou de waterpomp controleren en de vsnaar vervangen en dan voorzichtig gaan testen en hopen dat er niets stuk is!
    om je niet te deprimeren (of athans niet verder dan nodig ) zullen we nog maar even niet vertellen wat er stuk gegaan kan zijn door de oververhitting totdat blijkt dat het niet goed meer werkt..
    wees voorzichtig iig! en rij voorzichtig wat testrondjes waarbij je continu controleerd op temperatur (en voltage voor je vsnaar ) en op lekkages.. rustig opbouwen qua testen, dus eerst even stationair laten draaien voor een paar minuten, als dat gaat rustig een klein rondje gaan rijden en dan steeds verder!

    succes! en sterkte.. (tis hier gelukig mooi sleutelweer )
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •