Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 71 tot 76 van de 76
  1. #71
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Koel/stroomproblemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Ik hoop het voor je. Als er veel condenswater in de uitlaat stond, heb je de eerste tijd ook flink wat waterdamp in de uitlaatgassen tot dat verdampt is.
    Daar hoop ik wel op, want de laatste 4 weken heeft hij eigenlijk niet tot weinig gedraaid, maar wel de hele tijd stil gestaan en het weer zat ook niet mee. Wie weet is er nog hoop voor de koppakking! Wordt vervolgd denk ik.


  2. #72
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Koel/stroomproblemen

    Afgelopen weekend ben ik er weer even mee verder gegaan.
    Ik heb de afstelschroef bij de luchtinlaat wat gehanteerd en bij 1500 toeren loopt hij mooi stationair. Alleen dat is mij natuurlijk 600 toeren te veel. Hoe kan ik dat wat naar beneden krijgen?
    Ik zit er trouwens over na te denken om zaterdag a.s. bij een garage langs te gaan om het één en ander te laten meten en afstellen. Afgelopen weekend hadden ze jammer genoeg te veel paasdrukte.
    Wat moet ik laten afstellen en controleren om zeker te zijn van alle problemen die de motor heeft?

    Maar ergens ben ik allang blij dat hij weer netjes stationair loopt, al is het een paar honder toeren te veel.


  3. #73
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Koel/stroomproblemen

    Is dit bij koude moter verstellen dan kan je koudlauf regelaar wel eens niet werken die zorgd
    bij koude moter voor minder lucht (Vacuem) onder de luchtweger en de moter loopt harder stationar
    tot de moter op temperatuur is dan word de brandstof druk door de regelaar verhoogd / velaagd en daald het toerental M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #74
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Koel/stroomproblemen

    Ik ben vanavond naar de garagehouder gegaan en het is goed afgesteld :-D
    Na een tijdje liep hij heel mooi 1500 toeren stationair koud en 2.000 toeren stationair warm.
    Heel leuk natuurlijk, 50 km/h stationair in de 3 e.d.
    Maar hij is wat aan het afstellen geweest, heeft het CO wat bijgeregeld en klaar was het.
    Hij loopt nu een kleine 900 toeren stationair.
    Oftewel, het hele koelstroomprobleem is opgelost.

    Als tip heb ik nog meegekregen om de massapunten schoon te maken, zoals bij elke 924 Daar ga ik morgen mee bezig, en ik kwam erachter dat ik geen 12 Volt in mijn sigarettenaansteker heb, dus daar gaat ook verandering in komen. Tevens als het contactslot dat uitgesleten is, dat moet ik ook maar even bijvijlen.
    Maar het grootste probleem is gelukkig verholpen!! :lol:


  5. #75
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Koel/stroomproblemen

    Gefeliciteerd, rijden ermee dus!


  6. #76
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Koel/stroomproblemen

    De aanhouder wint en er zijn geen dode dingen baas < 8)
    mooi dat het weer goed loopt M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •