Pagina 9 van de 10 EersteEerste ... 5678910 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 91

Onderwerp: 924 Selen

  1. #81
    Ingeschreven
    24/11/2009
    Locatie
    Uden
    Berichten
    159

    Re: 924 Selen

    Ik zou gewoon bij de automaterialenzaak melden dat deze er niet bij zaten. waarschijnlijk hebben ze die gewoon liggen, bij mijn setje zaten er voor 2 klauwen in totaal ook 2 teveel bij.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selen Bekijk Berichten
    Remklauwen heb ik ook liggen en revisieset ook.. alles is schoongemaakt en ik moet enkel de rubbers nog plaatsen maar er ontbreken zo van die witte plastiek/rubbertjes. Iemand tips om dit probleem op te lossen?


  2. #82
    Ingeschreven
    05/12/2013
    Berichten
    88

    Re: 924 Selen

    Ondertussen vele jaren verder en de wagen heeft terug jaren stil gestaan in de garage.
    Dit weekend eindelijk weer terug begonnen met de opstart. Nieuwe filters gemonteerd, k-jektronic open gedaan en opgekuist want de plunjer zat vast. Nieuwe bougies, distributieriem, remmen nagekeken...
    Motor dan uiteindelijk gestart en na veel gepruttel in het begin dan toch alles goed gekregen. Ontsteking geregeld en hij draaide super. 2u nadien terug proberen starten en terug hetzelfde. Koud start deze heel moeilijk en lijkt precies op 3 cilinders te draaien. Compressietest gedaan en overal 9 bar druk.. injectoren verstuiven ook niet. Komt daar enkel benzine uit als die in de motor zitten? Dat er hier benzine uitgezogen wordt dan?
    In-tank pomp zit er niet meer in, enkel gewone externe brandstofpomp. Krijgt die dan te weinig druk? Heb een pierburg pomp liggen die we deze week gaan monteren en nieuwe injectoren plaatsen.


  3. #83
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 Selen

    Heb je m gestart op de oude benzine dan? Je laatste post is van 2014, hopelijk de benzine niet....
    Project 924....and nice driving


  4. #84
    Ingeschreven
    05/12/2013
    Berichten
    88

    Re: 924 Selen

    Neen, nieuwe benzine en soort van injector clean bijgevoegd.
    Na het opstarten hebben we elektriciteit overlopen en na 2u nog eens proberen starten... Het was dan dat hij op 3 cilinders leek te draaien.
    Bij elke koude start heeft hij het ook wel moeilijk. Start en valt direct terug stil. Als we gas blijven geven (pompen) komt hij er uiteindelijk wel altijd door.


  5. #85
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 Selen

    Klinkt alsof de koude start injector ook niet lekker mee doet.
    je zou alle injectoren eruit kunnen lichten en in een jampotje laten sproeien, kijken of je opbrengst per injector goed is. Geeft denk ik wat meer zoekrichting.
    Alle 4 de bougies vonken wel direct goed bij de start?
    Project 924....and nice driving


  6. #86
    Ingeschreven
    05/12/2013
    Berichten
    88

    Re: 924 Selen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Klinkt alsof de koude start injector ook niet lekker mee doet.
    je zou alle injectoren eruit kunnen lichten en in een jampotje laten sproeien, kijken of je opbrengst per injector goed is. Geeft denk ik wat meer zoekrichting.
    Alle 4 de bougies vonken wel direct goed bij de start?
    Vandaag test gedaan met de injectoren. Die vernevelen alle 4 goed. Daar ligt het probleem dus niet. Overal vonken in de bougies.
    De in-tank filter is er wel uit, misschien dat die niet genoeg druk heeft? We gaan de benzinetank spoelen, pierburg pomp plaatsen en alle benzineleidingen doorblazen met perslucht. Benzinefilter ook vervangen.

    De plunjer blijft wel af en toe “plakken”


  7. #87
    Ingeschreven
    05/12/2013
    Berichten
    88

    Re: 924 Selen

    Update van dit weekend.

    Tank paar keer gespoeld, benzineleidingen met perslucht doorgeblazen, pierburg pomp gemonteerd en nieuwe benzinefilter. Draait nu terug zoals dat zou moeten 🙂
    Koude start gaat nog niet super maar komt er na 10-15 seconden wel al goed door.

    Alles werkt ondertussen behalve radio en benzinemeter. Vlotter heb ik volledig proper gemaakt. Soms werkt die, soms niet. Misschien slecht contact ofzo. Voor de radio da ik een nieuwe voeding trekken van aan de batterij met een zekering en switch off knopje.


  8. #88
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 Selen

    Goed werk! Mooi dat ie het weer doet!
    En ja, koude start blijft altijd ff een ding denk ik.

    Vlotter zou nog een kabelbreukje kunnen zijn. had ik ook vlakbij de vlotter zelf. Merkte ik met wiebelen aan de contactjes (kijkend op de meter, kun je precies zien over de achterbank heen). Radio zou een continue kabel voor moeten liggen achter het dash. Alles al eruit gehad?
    Project 924....and nice driving


  9. #89
    Ingeschreven
    05/12/2013
    Berichten
    88

    Re: 924 Selen

    Als ik mijn contact opzet hoor ik de benzinepomp niet altijd draaien. Zou het kunnen dat de relais kapot is en ik daardoor ook problemen heb met koud te starten?


  10. #90
    Ingeschreven
    05/12/2013
    Berichten
    88

    Re: 924 Selen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Goed werk! Mooi dat ie het weer doet!
    En ja, koude start blijft altijd ff een ding denk ik.

    Vlotter zou nog een kabelbreukje kunnen zijn. had ik ook vlakbij de vlotter zelf. Merkte ik met wiebelen aan de contactjes (kijkend op de meter, kun je precies zien over de achterbank heen). Radio zou een continue kabel voor moeten liggen achter het dash. Alles al eruit gehad?

    Zal eens kijken achter dashboard 😉
    Bij de aansluiting van de vlotter zelf heb ik niets gezien. Heb die al eens terug proper gemaakt ook.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •