Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: MRB idee?

  1. #1
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    MRB idee?

    Als ik kies voor het kwarttarief voor 120 per jaar, moet ik verplicht naar een stalling zoeken voor december, januari en februari. Als ik wel wil rijden in die maanden, moet ik het volle tarief betalen, zo'n 550 per jaar.

    Maar als ik eind volgend jaar nou de 924 aan mijn vrouw 'verkoop'; zij zet hem op haar naam en kiest voor volledig mrb tarief. Dan hoef ik geen dure stalling te zoeken. En ik mag er legaal mee rijden. Vervolgens koop ik hem weer terug eind februari en kies weer voor kwarttarief. Dan hebben die 3 maanden 130 euro gekost (1 kwartaal) en ben ik dus voor 250 per jaar klaar. En legaal toch?


  2. #2
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: MRB idee?

    Klinkt als een geniaal idee.

    Ik zou zo niet zien waarom het niet mag.

    Als het door gaat zeker de moeite waard om verder uit te zoeken/te proberen


  3. #3
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: MRB idee?

    Ja, lijkt mij ook. Maar ze zijn ook niet achterlijk natuurlijk. Echter doe je niks wat bij wet verboden is. Ik houd het in mijn gedachten in elk geval. Schoot me gewoon vanmiddag ineens te binnen.


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: MRB idee?

    Kosten van overschrijven zijn ook rond de 10 euro per keer.

    De belastingdienst houdt kenteken wisselingen bij en kan jou of je vrouw gaan zien als autohandelaar.
    937 racer


  5. #5
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: MRB idee?

    Dat zijn de eerste 2 tegenvallers


  6. #6
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: MRB idee?

    Bij 6 overschrijvingen per jaar gaan ze eens kijken wat je aan het doen bent met auto's weet ik uit ervaring
    Verder goed idee 270 € is nog lang geen 550


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #7
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: MRB idee?

    Dan valt het nog mee, in principe heb je dan 2x per jaar een overschrijving


  8. #8
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: MRB idee?

    Ook is even de vraag hoe je het met de verzekering gaat doen dan. Ik vermoed dat klassierverzekering redelijk snel een clausule gaan opnemen dat je in die 3 maanden ook niet de weg op mag en je dus een gewone autoverzekering moet gaan afsluiten.

    Maar, dat is mijn verwachting, of het werkelijkheid wordt hangt vand e verzeekringen af


  9. #9
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: MRB idee?

    Verzekering had ik inderdaad even over het hoofd gezien


  10. #10
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: MRB idee?

    Gaat niet werken zo te zien.
    In dit artikel lees ik:

    Als een voertuig van eigenaar wisselt, blijft de per 1-januari door de vorige eigenaar gemaakte belastingkeuze gelden. Dat betekent als een voertuig in de overgangsregeling zit, dan blijft het voertuig in de overgangsregeling (en hoeft de nieuwe eigenaar voor de rest van het jaar niets te betalen, want het hele jaar is al betaald door de vorige eigenaar).

    Als de nieuwe eigenaar toch in december wil rijden, kan hij ook kiezen om MRB te betalen door aanvullende aangifte MRB te doen. Dit gaat dan in vanaf de datum tenaamstelling.

    Maar dan moet je dus op 1 januari weer kiezen waardoor die 2 maanden niet kan rijden. Dus kost een hoop moeite in ieder geval


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •