Pagina 7 van de 10 EersteEerste ... 345678910 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 99
  1. #61
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Porsche 924 - '85 van Diederik

    Voor lagers als je ze niet hoord is er niets mee aan de hand
    En achterwiellager speling iets is niet erg hoor .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #62
    Ingeschreven
    17/12/2013
    Berichten
    75

    Re: Porsche 924 - '85 van Diederik

    Bij deze ook van mij weer eens een update. De Porsche doet het tot nu toe elke keer nog en rijdt eigenlijk nog steeds erg goed.

    De periode des duisternis (van 3 maand) is bijna aangekomen. Gelukkig kan ik op het parkeerterrijn de auto nog wel een beetje heen en weer rijden hier.

    Vandaag heb ik een klusje gedaan waar ik hopelijk later de vruchten van kan plukken. Namelijk de targa dak rubbers vervangen. Ik heb dit besteld bij only944.com en voor zover ik kan zien, zijn dit gewoon goede rubbers voor een lage prijs. Enige nadeel is dat ik nog wel importkosten moest betalen achteraf, uiteindelijk was het nog steeds wel goedkoper maar dat was wel een beetje jammer.

    Allereerst de binnenrubber vervangen. Deze zat goed stevig vast en half gekit. Dus des te beter dat hier nu weer een verse strip omheen zit. Bij de eerste keer plaatsen leek het erop dat het rubber veelste groot was. Ik had van te voren al gelezen dat dit wel klopt. Nogmaals het rubber los en weer plaatsen en dit keer proberen wat beter te verdelen en dan past het rubber als gegoten.

    Verder nog het rubber van het uitneembare dak zelf. Deze was erg makkelijk te plaatsen en ging er in 1 keer goed omheen. Van te voren had ik ze wel een beetje ingeolied om het plaatsen wat soepeler te laten verlopen. Al met al, een leuk klusje wat erg goed is voor de auto. De auto lekte heel licht bij harde regenval namelijk. Ik ga er vanuit dat dit nu over is. Nog 1 weekje te gaan voordat de Porsche 3 maanden de weg niet op mag. Met deze upgrade staat ie toch wat beter stil de komende maanden.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Diederik; 23/11/2014 om 17:39. Reden: typo


  3. #63
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Porsche 924 - '85 van Diederik

    Goed bezig. De mijne gaat a.s. zondag ook voor 3 maanden van de weg... Hopelijk is het snel 1 maart. De rekening voor volgend jaar lag gisteren al op de mat... Euro duurder dan afgelopen jaar


  4. #64
    Ingeschreven
    17/12/2013
    Berichten
    75

    Re: Porsche 924 - '85 van Diederik

    Vorige week tijdens het rijden kreeg ik dit geluid. Kwam na een koude start, minstens paar dagen stil. Na wat meer toeren was het weg en kwam het ook niet meer terug. Ik vermoed dat het de dynamo is. Wat denken jullie?



  5. #65
    Ingeschreven
    30/08/2013
    Locatie
    Itegem, Belg
    Berichten
    275

    Re: Porsche 924 - '85 van Diederik

    Kan een lager zijn, je kan dit beter oren met een schroevendraaier.


  6. #66
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Porsche 924 - '85 van Diederik

    Nee hoor 100 % je dynamowaaier die langs een bout aanloopt als de dynamo zwaar belast word.dus dierekt na starten hoog stroom verbruik.
    Door dat je dynamo scheef zit tov de riem
    rubbers versleten waar de dynamo in hangt .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #67
    Ingeschreven
    17/12/2013
    Berichten
    75

    Re: Porsche 924 - '85 van Diederik

    Nu het weer bijna tijd is dat wij de weg op mogen met onze bolides moet ik natuurlijk even aan de gang om dit euvel te verhelpen. Bedankt voor de reacties.

    Wat is volgens jullie het verstandigst om te doen? Ik zie drie mogelijkheden:
    • Alleen nieuwe rubbers
    • Nieuwe rubbers en nieuwe dynamo
    • Nieuwe rubbers en dynamo laten reviseren bij Bosh dealer


    Heb ik verder nog wat nodig dan alleen de rubbers als ik de boel opnieuw plaats? Zie afbeelding.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  8. #68
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Met alleen nieuwe rubbers ben je geholpen
    Je dynamo is nog prima


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #69
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    Re: Porsche 924 - '85 van Diederik

    Welkom en veel plezier met de 924!


  10. #70
    Ingeschreven
    17/12/2013
    Berichten
    75

    Re: Porsche 924 - '85 van Diederik

    Helaas tikje gehad van een vrachtauto tijdens het invoegen.

    Nu even afwachten hoe nu verder. Schade is inmiddels aangemeld bij het schadebedrijf.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •