Pagina 3 van de 47 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 470

Onderwerp: Le Mans 1987

  1. #21
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Le Mans 1987

    Afgelopen weekeind wat dingetjes gedaan. Voor de motorklep twee nieuwe gasveren geplaatst. Accubak en dergelijke schoongemaakt (ook bij het ruitewissermechanisme zat zoveel troep dat het afvoergat daar helemaal verstopt was). De plastic steuntjes onder de voorruit heb ik vervangen (vielen in poeder uiteen). Ik heb de bovenkant van m'n sleutel vervangen (Porsche logo zat er niet meer op en het batterijtje was leeg). Ik heb tevens het waterreservoir verwijderd (ruitensproeier) om een nieuwe te plaatsen (draad van de vuldop EN de aftapdop zelf zijn stuk), maar ik trof een roestplek aan die ontstaan is door trillingen van het reservoir tegen de carosserie. Die ben ik nu aan het behandelen. Van het nieuwe reservoir blijkt de aftapdop ook stuk te zijn, dus ik probeer bij Porsche enkelt een nieuwe aftap dop te bestellen en anders moeten ze me maar weer een compleet reservoir leveren. Ik denk dat ze die doppen af-fabriek te hard aandraaien waardoor ze na verloop van tijd spontaan scheuren. Verder heb ik nog wat massapunten schoongemaakt; kan nooit kwaad en de stoelen en deurpanelen met speciale reiniger schoongemaakt. Het koelvloeistofreservoir stond helemaal droog, aangevuld. Even in de gaten houden of er geen lekkages zijn, maar het stond al droog bij oplevering van de auto. Ik zag wel dat de snaar tussen krukaspoelie en dynamo helemaal vol met scheuren zit, dus ook die heb ik nieuw besteld. Toch vervelend als dat ding onderweg breekt. Ik heb nog een nieuwe km-teller kabel liggen en een nieuwe DME-temperatuursensor (dit laatste i.v.m. het slecht lopen als hij koud is; de motor krijgt geen verrijkt mengsel wat wel zou moeten dus ik verdenk de sensor). Alleen het vervangen van laatste twee kost wat meer tijd; je moet zoveel lostrekken en als je het niet direct terug inelkaar krijgt dan kan ik de volgende dag niet naar mn werk. :wink: Wellicht om die reden zal ik ook het een en ander uitbesteden.

    Overigens de vorige tank 1 op 12.2 gereden. Het wordt steeds beter :wink:.
    S power!


  2. #22

    Re: Le Mans 1987

    Je bent goed bezig zo te horen
    1 op 12,2 is inderdaad niet verkeert :wink:
    Dat zal ik nooit halen denk ik oll:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  3. #23
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Le Mans 1987

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !Ik-rij-belastingvrij!
    Je bent goed bezig zo te horen
    1 op 12,2 is inderdaad niet verkeert :wink:
    Dat zal ik nooit halen denk ik oll:
    Tja, maar jij rijdt tenminste belastingvrij met het oudere type motor. :wink:
    S power!


  4. #24

    Re: Le Mans 1987

    Dat is het grappige van het verhaal :mrgreen:
    Mijn naam is dan wel ''!ik-rij-belastingvrij!'', maar in het echt is dat (nog) niet zo ops:
    Ik heb de naam gemaakt voor ik de auto die ik nu heb kocht.
    Ik was in eerste instantie op zoek naar een belastingvrije, dat bleken dus de 924's te zijn die sneller roesten, en daarom heb ik naar een jonger bouwjaar gezocht.
    Maargoed, over een paar maandjes rij ik wel belastingvrij :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  5. #25
    Ingeschreven
    11/03/2008
    Berichten
    67

    Re: Le Mans 1987

    Een tip voor mensen met een wiebelende kmteller: Als je de binnenste kabel even uit de mantel haalt en vervolgens goed smeert met niet al te dik vet dan is het probleem in 80% van de gevallen opgelost. Anders moet je even kijken naar vouwen of extreme bochten in de kabel.


  6. #26
    Ingeschreven
    28/10/2007
    Locatie
    Schoonebeek
    Berichten
    124

    Re: Le Mans 1987

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Space
    Ik heb de bovenkant van m'n sleutel vervangen (Porsche logo zat er niet meer op en het batterijtje was leeg).
    Waar heb je bovenkant van de sleutel gekocht? Mijn logo is er ook af en het lampje kapot.
    Arjan

    1987 - Porsche 924S


  7. #27
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Le Mans 1987

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan en Inge
    Waar heb je bovenkant van de sleutel gekocht? Mijn logo is er ook af en het lampje kapot.
    Ik bestel alle onderdelen bij http://www.improve-tuning.nl. Frans is een echte 924/944 liefhebber in hart en nieren.

    Het onderdeelnummer is 944-538-041-00-M100 en kost rond de 22 euro. Montage van het stalen sleuteldeel is een eitje; gewoon er in steken *KLIK* en klaar.

    Groeten,
    Han
    S power!


  8. #28
    Ingeschreven
    28/10/2007
    Locatie
    Schoonebeek
    Berichten
    124

    Re: Le Mans 1987

    Bedankt!
    Arjan

    1987 - Porsche 924S


  9. #29
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Le Mans 1987

    Zaterdag naar Almelo geweest om wat onderdelen op te halen. Door een Porsche-minded persoon is de V-snaar vervangen (zat vol met scheuren) en is de distributie nagekeken (spanning riemen). Tevens de temp.sensor vervangen voor de DME. Ik heb dan nu eindelijk een nieuw ruitewisservloeistofreservoir kunnen plaatsen. Ik kwam tevens tot de ontdekking dat er asbakverlichting in de auto hoort te zitten :lol:, maar die bleek niet te werken. Gelukkig nog wat van die minilampjes op voorraad van de kever, dus de asbak is weer verlicht .

    Er is nog genoeg te doen. Op korte termijn:
    - Gaskabel vervangen (ooit afgebroken en 'gerepareerd')
    - Snelheidsmeterkabel vervangen
    - Gasveren achterklep vervangen
    - Schakelaar interieur ventilator vervangen
    - Stootrubbertje voorbumper plaatsen
    - Knipperlichtglaasje vervangen
    - Ruitenwisserblad achter vervangen
    - Zitting chauffeursstoel vervangen (nieuwe vulling+hoes zijn al besteld. Ja, een originele Le Mans hoes! $$$)
    - Bevestiging motorbeschermingsplaat repareren
    - Radiorelais vervangen
    - Banden vervangen (zijn eigenlijk te oud - 7 jaar)
    - Lak bijwerken

    Op langere termijn (6+ maanden):
    - M030 onderstel reviseren (veerpoten, draagarmen, stabilisatoren, rubbers, dempers)
    - Deuken uitkloppen

    Nog langere termijn (1+ jaar)
    - Geheel overspuiten
    - what else??

    De auto is het dubbel en dwars waard als je het mij vraagt.
    S power!


  10. #30
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Le Mans 1987

    een aardig lijstje nog,voorlopig nog zat te doen!

    Waar heb je de hoes kunnen bestellen als ik vragen mag?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •