Pagina 1 van de 47 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 470

Onderwerp: Le Mans 1987

  1. #1
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Le Mans 1987

    Hoi,

    Bij deze open ik dan toch maar een topic om daarin alles te verzamelen wat ik aan de auto verklus. Ik heb hem nu 4 dagen en ben de volgende punten tegengekomen:

    - achterruitverwarming werkt niet
    (Opgelost. Kabeltje was afgebroken bij het stekkertje bij de achterruit EN de zekering ontbrak.)
    - verlichting motorruimte werkt niet
    (Opgelost. Nieuw lampje er in. Lampje brand pas als je minimaal stadslicht inschakelt en schakelt zichzelf dan in/uit bij openen/sluiten motorklep.)
    - verlichting dashboard kastje werkt niet
    (Opgelost. Nieuw lampje er in.)
    - stand 1 van de interieur blazer werkt niet
    (Niet zo'n ramp, genoeg rijwind dus blazer staat bijna altijd uit. Toch leuk om ook ooit ns te fixen.)
    - wijzer van kilometerteller wiebelt bij lagere snelheden
    (Kabel stuk?)
    - ruitesproeiervloeistofreservoir lekt
    (Opgelost. Nieuw reservoir geplaatst.)
    - targadak-ontgrendeling werkt niet
    (Hij gaat wel gewoon open/dicht, maar de ontgrendeling werkt niet om het dak te kunnen verwijderen.)

    Voor de rest moet ik de lak hier en daar wat bijwerken en laat ik het een en ander uitdeuken. Als ik ooit genoeg heb gespaard, dan laat ik hem zeker overspuiten. Verder mis ik nog een onderdeeltje op de bumper. Er moet een nieuwe antenne op (oude is afgebroken) en radio ingebouwd. Daarnaast nog wat andere opleukertjes zoals een paar mooie porsche matten voorin, nieuwe zwarte center caps met gekleurd Porsche logo, middendeel van de stoelen opnieuw bekleden. Ik wil ook een paar uitgedroogde rubbers vervangen en de steuntjes onder de voorruit (zijn vergaan).

    And then some... :wink:

    Wordt weer leuk en leerzaam de komende jaren. Maar natuurlijk vooral blijven genieten van het rijden.

    Groeten,
    Han
    S power!


  2. #2

    Re: Le Mans 1987

    ha Han,

    lijstje valt wel mee neit echt heel erg schokkende dingen, maar dat zou ook niet goed zijn als je die na 4dagen al wist oll:

    dat lampje in de motorruimte krijg ik ook niet voor elkaar.. zal wel een valschakelaar inzitten, maar die heb ik nog niet kunnen vinden!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3

    Re: Le Mans 1987

    Opzich valt het lijstje nog wel mee :mrgreen:
    Stand één van de interieurblazer is echt heel zacht, die blaast bijna niet.
    Het zou best kunnen dat hij wel werkt bij jou.
    Moet je de auto maar eens op contact zetten en hem dan inschakelen op stand één, mischien dat als je goed luistert je hem toch hoort zoemen :wink:
    De dansende km-teller is volgensmij niet zo raar voor zo'n ''oude'' auto.
    Bij mij is dit precies hetzelfde en ik geef er eigenlijk niet zo veel om, meestal rijdt ik toch minimaal 60 op de teller (50 echte) en dan doet hij dat al niet meer :mrgreen:

    Edit, dat is grappig qo1z heeft precies dezelfde begin zin als mij, zonder dat ik dit eerst van hem las :lol:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Le Mans 1987

    wat voor type ruiten sprooiertank heb jij,
    ik heb de lange wel liggen
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Le Mans 1987

    Nou, de veerpoten, dempers en voorste draagarmen zijn over een tijdje ook aan de beurt hoor en dan lach je niet meer. Vooral omdat er een M030 onderstel onder ligt...

    Weet iemand of er adapters zijn om de radio aan te sluiten? Ik heb in de middenconsole 1 ISO stekker voor de luidsprekers en een brede witte stekker met de voedingsspanning. Voor die laatste heb ik eigenlijk een stekker nodig. Kan natuurlijk zelf ook wat prutsen, maar doe het liever the right way.

    Kun je eigenlijk voorkomen dat de rubbers verder uitdrogen door er b.v. vaseline of siliconenspray op aan te brengen?

    Ik zie bij de ruitensproeiertjes op de motorkap zelf ook elektrische bedrading naar binnen lopen, waar is dat nou goed voor?

    Tankje ruitensproeier:
    S power!


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Le Mans 1987

    Bij een aantal auto's werkt de verlichting onder de kap alleen als de lampen aan staan.

    Draden bij de ruitensproeiers? Elektrisch verwarmde sproeikopjes?


  7. #7
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Le Mans 1987

    Een iso stekker is te koop voor 10 euro bij de lokale automaterialen boer, kwestie van doormeten en overzetten. Ik heb dit ook gedaan (wil je er evt wel bij helpen als dat nodig is). Zal eens wat foto`s maken hoe ik het heb gedaan. Tegenwoordig zijn alle radio`s iso standaard, dus met die stekkers zit je gebakken.


  8. #8
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: Le Mans 1987

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Bij een aantal auto's werkt de verlichting onder de kap alleen als de lampen aan staan.
    Stom, daar had ik niet aan gedacht. Het lampje werkt! Zodra je de kap dicht doet gaat hij uit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Draden bij de ruitensproeiers? Elektrisch verwarmde sproeikopjes?
    Geen idee, bij elke sproeierkop gaat er een bruine en zwarte draad naar binnen (en uiteraard het waterslangetje). Ik vind het nogal ver gaan om daar verwarming in aan te brengen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    Een iso stekker is te koop voor 10 euro bij de lokale automaterialen boer, kwestie van doormeten en overzetten.
    Klopt, maar als je de stekker er af gaat knippen, dan vind ik dat het beter opgelost moet worden dan met kroonsteentjes.
    S power!


  9. #9
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Le Mans 1987

    Quote:
    Geen idee, bij elke sproeierkop gaat er een bruine en zwarte draad naar binnen (en uiteraard het waterslangetje). Ik vind het nogal ver gaan om daar verwarming in aan te brengen.

    vanaf 1985 zit er standaard verwarming in....


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Le Mans 1987

    Targa dak kun je druk mee worden als het tegen zit.
    Bij mij was het en soepzooitje. Voordat ik er achter was hoe het werkte en alles prima funcioneerde was is 2 dagen verder.....(type 1 dak)
    Maar bij jouw Is volgens mij een type 2 wat er in zit? (geen geleider meer in de achterbak?)
    Zag dat je ook actief was op het 944-forum,
    check hier anders even,is alreeds genoeg over geschreven...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •