Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: 924S

  1. #1
    Ingeschreven
    04/04/2013
    Locatie
    Leieland
    Berichten
    85

    924S

    gezocht liefst nieuwe benzineleidingen voor een 924S (1988);
    aan het linkerachterwiel zijn beide beschadigd en al hersteld, dus liefst meteen goed nu

    Als het idd niet meer te vinden is, laat ik er maken.


  2. #2
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924S

    Als je je achter as er niet onder uit wil halen kan je beter nieuw flexibel koper gebruiken


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #3
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924S

    Van je bestaande set een kopie maken en monteren is het mooiste.
    maar je moet dan wel je achteras laten zakken en is dus wel een bewerkelijk klusje.
    ik heb eventueel wel een set liggen om een kopie van te maken.
    dat set wil ik niet kwijt .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #4
    Ingeschreven
    23/08/2010
    Berichten
    10

    Re: 924S

    Wat ook een (goede) optie is is de huidige leidingen vervangen door teflon (of rubber) slangen met rvs ommanteling. Heb het zelf gedaan met mijn 944 type 1:





    Enige puntje is dat de originele leidingklemmen niet meer passen vanwege de grotere buitendiameter van de rvs omvlochten leidingen. Dit is goed op te lossen met kunststof moeren en rvs leidingklemmen.



    Leidingen moet je laten maken bij de lokale hydroliek boer, mogelijk hebben ze dan 1 of 2 van je oude koppelingen nodig, die dus niet weg gooien. Setje leidinge met rubberen binnenslang schijnt iets minder dan 100,- te kosten (van horen zeggen). Teflon leidingen zijn aanzienlijk duurder.


  5. #5
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924S

    stil love that car


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #6
    Ingeschreven
    04/04/2013
    Locatie
    Leieland
    Berichten
    85

    Re: 924S

    Even hardop nadenken.

    (Bedankt voor het meedenken en de foto's.)

    Gevlochten leidingen of zacht koper (goed gedacht jimfrey944) en anders een stevige vaste (RVS) leiding, MAAR waarvoor de achterophanging los moet.

    Hoor of lees net dat in Duitsland alle niet oorspronkelijke benzineleiding VERBOTEN is. Dus ...

    Maandag gaat ie op de brug bij mijn plaatslager (carrossier) en eigenlijk weten we pas dan hoe erg het is en hoe we het oplossen. Er is al een tijdje zo mee gereden, waarvan 1000 km na een vlekkeloze AKK door PON. Het zal uiteindelijk hoedanook een leiding worden, die er uitziet zoals wat er nu onderzit van P.
    Laatst gewijzigd door hendrik914; 19/01/2014 om 01:13.


  7. #7
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924S

    Zo'n twee jaar terug onder mijn 924S de benzineleidingen ook vervangen door rubberen slang met rvs omvlochten mantel zoals Dennis heeft gedaan. Net zoals de stalen remleidingen (zelf nagemaakt in cunifer). De originele stalen leidingen zijn specifiek 924S en toen niet meer te krijgen of schreeuwend duur.
    De benzineslang had ik van een lokaal bedrijf waar grondverzet machines onderhouden worden en waar ze een hydrauliek hok hebben. Daar zijn nieuwe koppelstukken aan de uiteinde geperst. Deze wartels kunnen wel onder de torsie as door. Bijkomend voordeel is dat je een rubberen slang van het filter naar de stalen leiding kunt laten vervallen en de retour direct naar de tank kan. Ik meen dat ik iets van 90,- aan materiaal kwijt was.
    Als je delen van de brandstof leiding gaat vervangen zul je onder de auto moeten koppelen. Dat zal niet meevallen, slangenklemmen zijn geen optie als je het veilig wilt doen. Waarom zou je rekening houden met de Duitse regels?

    o ja; destijds van Martin alle leidingen geleend. Erg handig als voorbeeld!
    924S '87


  8. #8
    Ingeschreven
    23/08/2010
    Berichten
    10

    Re: 924S

    Ik heb teflon leidingen

    Verder gaat reparatie met een ordinair stuk rubberen benzineslang en slangklemmen verdacht lang goed, maar een fraaie oplossing is het zeker niet.


  9. #9
    Ingeschreven
    04/04/2013
    Locatie
    Leieland
    Berichten
    85

    Re: 924S

    Bedankt jongens.
    Denk Hansaflex in te schakelen, doen hydrauliekleidingwerk (machinebouw) en ook wel brandstofleidingen en komen ter plaatse.
    Mijn carrossier heeft vertraging. Nu zou die wagen woensdag op de brug staan. Pas dan zien we wat er eigenlijk loos is, een groot lek kan het niet zijn, maar het moet wel in orde. Deze winter wil ik mijn ophanging er niet onderuit, dus ga ik voor de tijdelijke soepele gewapende slang. Maar als ik dan toch ooit de rubbers vervang en de stabi's schilder, kan de vaste leiding er wel onder.

    @fcam
    Federal Hill Trading Co.
    interessant, heb je dus zelf gemaakt, diameter 10 of 12 mm? Heb je andere werktuigen nodig dan de gewone koperplooier van de loodgieter? Buig je dan met zand in de buis?


  10. #10
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924S

    Hendrik, ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest maar de benzine leidingen heb ik vervangen door rubber slang met RVS gevlochten mantel.

    De remleidingen heb ik nagemaakt in cunifer met buiten diameter 4,75 mm. Destijds samen ingekocht met twee andere 944 forummers. Hier: http://stores.ebay.co.uk/Clarik-Engi...4.l1513&_pgn=1

    Mocht je meer info willen dan moet ik even mijn aantekeningen opzoeken (lengte e.d.). Cunifer is wat stugger dan koper maar misschien wel daardoor fijner te buigen. Eerst de lengtes gesneden en bij het eerder genoemde bedrijf de nippels erop laten flensen. Met de leidingen van Martin als voorbeeld gewoon met de hand na gebogen. Bij enkele scherpe bochten op het einde van een leiding de nippel in de bankschroef gehad en met wat kracht lukt het dan wel. Ik heb wel een opleiding tot edelsmid gevolgd en als zodanig lang gewerkt. Die ervaring is misschien wel een voordeel. De monteur waarmee ik samen klus had nog nooit zulke strakke en goed passende leidingen in handen gehad....
    924S '87


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •