Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1
    Ingeschreven
    24/07/2013
    Berichten
    12

    924turbo 1982 | afslaan 924 turbo

    Als ik mijn 924 turbo start slaat de motor aan en blijft hij een tijdje lopen ( tussen de 1 en 5 minuten) en slaat daarna af zonder slechter te gaan lopen in één keer af alsof je contact uit zet, als ik hem direct daarna probeer te starten dan slaat hij niet aan, wacht ik een paar minuten dan slaat de motor weer aan maar na een een klein poosje weer uit.Tank zit meer dan half vol. Wie weet wat het kan zijn?


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924turbo 1982 | afslaan 924 turbo

    Lijkt mij zo dat je het in de ontsteking en of motor management moet zoeken.
    het zou je bdp sensor kunnen zijn maar ook de bobine of je roter in de verdeler kap.
    Kortom meten en uitsluiten stap voor stap is het zeker te vinden.
    Maar heb je vonk en heb je brandstof en je hebt druk op het brandstof systeem , dan moet hij willen lopen.
    Kijk er word iets warm als het draaid en dan ontstaat de storing
    Als het dan weer afkoeld is de storing weer weg
    Dan denk ik aan bedrading ,spoelen , trafo, relaiy , elektronica.
    Laatst gewijzigd door M.B.H.; 02/03/2014 om 20:37.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: 924turbo 1982 | afslaan 924 turbo

    Ik heb vrijwel dezelfde symptomen gehad met mijn NA, alleen na 1x uitgevallen te zijn bleef hij verder wel werken voor de rest van de rit/dag. Bleek uiteindelijk brandstofpomp relais te zijn. Na vervangen van relais nooit meer problemen mee gehad. Weet echter niet of dit bij de Turbo een vergelijkbaar systeem is?


  4. #4
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924turbo 1982 | afslaan 924 turbo

    Even checken of je brandstofrelais warm wordt. Bij mij viel die ook na een tijdje uit om het vervolgens de volgende dag weer te doen.

    Het beste is om te checken of je brandstofmotor draait als je hem probeert te starten nadat hij is uitgevallen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •