Pagina 3 van de 50 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 494

Onderwerp: sjoerds blauwe

  1. #21
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: sjoerds blauwe

    Sjoerd, heb je al een PET lijst gedownload? Handig, kun je alle onderdelen in tekening zien, en wat dus wel en niet origineel is, en de juiste onderdeel nummers opzoeken. Kies hier 924 en de juiste periode: Genuine Parts Catalogue - Classic Genuine Parts & Literature - Porsche Classic - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
    924S '87


  2. #22
    Ingeschreven
    15/12/2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    430

    Re: sjoerds blauwe

    Thanks

    heel handig dit!!


  3. #23
    Ingeschreven
    11/10/2012
    Locatie
    koersel
    Berichten
    267

    Re: sjoerds blauwe

    wat een mooie wagen en die kleur bevalt me wel .


  4. #24
    Ingeschreven
    15/12/2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    430

    Re: sjoerds blauwe

    Goed, tijd voor een update(je)

    Spuitwerk is voorlopig uitgesteld.. waarom allereerst drukte bij mn spuiter... maar belangrijker, een maatje van me is bezig met de avondcursus spuitwerk..
    de porsche wordt proefproject... kost mij niets (een fles drank hooguit) en als het niks wordt kan de auto alsnog naar de spuiter
    uiteraard wel in een spuitcabine niet met een spuitbus op straat.

    verder niet veel gewerkt aan de auto.. wel veel gereden daar is het ding tenslotte voor

    en uiteraard de nodige problemen tegen gekomen..

    zo stond ik ineens stil boven op een verdomd steile brug midden in de polder.. totaal geen spanning meer.. niks nada nul.
    auto achteruit laten rollen in de berm gezet.. klep open getrokken, klep niet open .. veertje van de klep gebroken.. dus klep hendel vast gezet met een stuk draad zwierf in de auto, en met enig gekloot de klep open gekregen.
    accu nagemeten en prima voltage. en toen viel mn ook op een nogal bruine massa kabel.. kabel los gehaald.. schuurpapiertje over de pool, voor de zekerheid een kwak contactspray dr over en jawel lampjes aan, klik en vroem

    een ander probleem is toch nog altijd de eerste paar km 's ochtends, stationair vind hij nietecht leuk.. dus remmen en een beetje gas bij met de zijkant van de rechtervoet.. na een km of wat loopt alles prima.

    en als laatste heb ik gister last gehad van het wel bekende warme start probleem.. goed stuk gereden laatste stuk in de drukte door de stad.
    even snel een boodschap gedaan, en bij terugkomst niet meer willen starten.. na een paar pogingen en pauzes besloten de kap open te trekken (weer gehannes heb nog geen nieuw veertje) en na een minuut of 3 frisse wind over het blok.. starten en lopen

    als iemand voor deze dingen een oorzaak en of oplossing kan aandragen graag
    en als er iemand nog goede gasveren heeft voor de achterklep..


    Tot zover Sjoerd


  5. #25
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: sjoerds blauwe

    Zou om te beginnen ff je CO laten afstellen, heeft bij mij ook geholpen met koude start. En flesje injectiereiniger. Ik trap bij warme start, als hij niet wil aanslaan, mijn gaspedaal helemaal in en dan slaat hij wel sneller aan, alsof hij ff uit de diepte moet komen zeg maar


  6. #26
    Ingeschreven
    15/12/2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    430

    Re: sjoerds blauwe

    co afstellen is een idee, net tot de conclusie dat de stelschroef niets doet overigens
    ik zeg stuk....


  7. #27
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: sjoerds blauwe

    Gas intrappen bij de start heeft bij een 924 totaal geen nut meer je eigengevoel
    Niet zelf aan je Co schroef draaien dat kan alleen als hij aan een Co meter hangt
    Een flesje injector reiniger is altijd een goed idee
    Co afstellen zou ik zeker laten doen als je hem net verdraaid heb


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #28
    Ingeschreven
    15/12/2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    430

    Re: sjoerds blauwe

    heb ik niet zelf gedaan zou niet durven was my friendly mechanic
    injectorreiniger gaan we er is in mikken dr gaan meer flesjes in de tank dan benzine als ik zo door ga


  9. #29
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: sjoerds blauwe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Gas intrappen bij de start heeft bij een 924 totaal geen nut meer je eigengevoel
    Ik snap wat je bedoelt, maar als ik bij warme start het pedaal helemaal intrap, "pakt" hij hem sneller op als hij eenmaal aanslaat. Als ik dat niet doe, loopt hij even heel laag stationair en slaat dan weer af. Met pedaal ingetrapt komt hij direct op toeren. Echt waar


  10. #30
    Ingeschreven
    15/12/2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    430

    Re: sjoerds blauwe

    laten we het karakter noemen bij mij geen effect overigens niet starten is niet starten
    in en uit ademen... lieve woordjes, een aai over het dashboard en op nieuw proberen... dat werkt uiteraard wel


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •