Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
  1. #1
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Toerenteller doet het niet

    Omdat mijn werkplaatshandboek nog niet is gearriveerd, stel ik hier de vraag maar: hoe controleer ik de bedrading van de toerenteller (die het dus niet doet)?
    Ik las ergens dat de snelheidsmeter er "achterlangs" uitgeduwd kan worden, vervolgens de toerenteller. Kan m'n hand inderdaad onder het dashboard langs bij de achterkant van de snelheidsmeter krijgen, maar krijg de meter er toch echt niet uit.
    Heeft iemand misschien een foto waarop te zien is waar de bedrading voor een toerenteller loopt. Of een korte uitleg?


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Toerenteller doet het niet

    als je hier wat aan hebt :-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    24/04/2010
    Berichten
    66

    Re: Toerenteller doet het niet

    Op het forum onder techniek is een onderdeel howto. Hier staat een bericht over Dashboardlampjes vervangen. Deze is te downloaden inclusief foto's. Misschien heb je hier wat aan.


  4. #4
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Toerenteller doet het niet

    Bedankt, daar ga ik het wel mee redden!


  5. #5
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Toerenteller doet het niet

    Nog niets gedaan verder, maar nog wel even een vraagje:

    Hoe is eigenlijk te controleren of een toerenteller werkt?

    Waar gaat de bedrading voor een toerenteller normaal gesproken naar toe? De motor, de bobine... Kan het niet vinden in Haynes


  6. #6
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Toerenteller doet het niet

    het koste het nodige zoek werk maar ben erachter dat het signaal van de transistor ontsteking unit komt.
    dus verder gaan zoeken en gevonden op blz 258, rechts naast de distributor staat een vakje met IV 19. dit is de toerenteller. vanaf de toerenteller naar stekker in de zekerinkast en van daar naar het brandstofpomp relais en de bobine en vanaf de bobine naar het onstekings kastje.

    nu kun je 2 dingen doen, alle draden door meten of een andere toerenteller proberen.

    ik heb er nog 1 liggen uit een 83er die mag je eventueel wel gebruiken om te proberen/kopen. hij zat ook met 2 draadjes vast aan de snelheids meter, geen flaauw idee waar dat goed voor is
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #7
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Toerenteller doet het niet

    Fantaman, bedankt voor je antwoord. Inmiddels alles even los gehad, maar geen losse of verrotte draadjes gevonden. Stuur staat nu wel weer netjes recht...

    gevonden op blz 258
    Was ik aardig in de buurt, die schema's had ik wel al bekeken, op p.261 had ik de tachometer gevonden, maar verder is 't me allemaal iets te "schematisch" en kan ik het niet vertalen naar de onderdelen in de auto.
    Ga met jouw uitleg kijken of ik het schema wel begrijp. Maar ben dan wel benieuwd hoe jij weet dat IV19 de toerentellen/tachometer is...


  8. #8
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Toerenteller doet het niet

    ik heb er hier anders ook nog wel een toeren teller liggen.

    100% zeker dat die werkt heeft in mijn auto gezeten.

    kan je makkelijker testen.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  9. #9
    Ingeschreven
    01/12/2013
    Locatie
    Pulle-Zandhoven
    Berichten
    50

    Re: Toerenteller doet het niet

    Je kan de toerenteller testen door een draad te verbinden vanaf de pin waar de groene draad opzit naar de - pin op de bobine.
    Uiteraard eerst testen of de aarding (bruine draad) goed is en er 12 Volt + op de zwarte draad zit.

    Mvg,

    Willy


  10. #10
    Ingeschreven
    17/08/2010
    Locatie
    smalste stuk van nederland susteren
    Berichten
    128

    Re: Toerenteller doet het niet

    hallo
    op foto 1 zie je een rond wit blokje met rode kabel en groen waar dient dat voor ????
    mvg willy


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •