Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    924 1982 | Differentieel wisselen

    Al weer een hele tijd geleden dat ik actief was op het forum maar in al die jaren veel probleemloze kilometers gemaakt.

    Lang geleden had ik tijdelijk een 4bak geplaatst maar heb deze vorige week gewisseld voor een "gereviseerde" 5bak. Ben er niet vanuit gegaan dat deze gereviseerd was maar wel gecheckt op speling en schakelen. Leek me allemaal redelijk en de prijs was van een bak; werking onbekend..

    Echter, nu ik de bak gewisseld hebt lijkt het er op dat deze wel degelijk is gereviseerd omdat hij echt als een nieuwe functioneert en schakelt perfect geluid en spelingloos.

    Maar toen.. Het differentieel zit niet goed of er is iets anders mis mee maar deze maakt een ligt zoemend/zagend geluid. Net alsof je achteruit rijdt, alleen een stuk zachter.

    Waarschijnlijk zit het kroonwiel niet goed/recht voor het pionwiel wat geluid veroorzaakt. Het is niet heel ernstig, maar begin me er nu wel aan te storen.

    Ik vroeg me daarom af of ik mijn oude differentieel er in kon zetten zonder de bak te demonteren. Dus via de rechterkant die grote afdekplaat.

    Alvast erg bedankt.
    Laatst gewijzigd door joeyw91; 20/02/2014 om 11:24.


  2. #2
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: 924 1982 | Differentieel wisselen

    De bak gebruik ik maar als een reserve en ga opzoek naar een andere bak.

    Weet iemand of een bak van een 944 type 1 of 2 past? Dit maakt het wat makkelijker. Of heeft iemand een bak van een 24 te koop? Graag werkend te zien (dus nog in de demontageauto), want wordt nu wel een beetje moe van het bakkenwisselen. :p


  3. #3
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1982 | Differentieel wisselen

    ik heb 5 bakken genoeg liggen ( zeker 8 ) niet meer in een Demontage wagen maar wel goed'
    als hij niet meer onder de auto zit kun je veel meer zien dan wanneer hij er nog onder hangt.
    dif vervangen zonder de bak er onderweg te halen en te splitsen gaat niet
    944 bak past niet de centrale as in de bak is dikker bij een 944 bak
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #4
    Ingeschreven
    05/06/2009
    Berichten
    409

    Re: 924 1982 | Differentieel wisselen

    Bedankt voor je reactie M.B.H.!

    Deze bak is nu intern goed op het diff. na, maar het is veel makkelijker om er een andere onder te schroeven. Een 44 bak is dan geen oplossing.

    Wellicht dat jij een bak hebt voor mij die goed is? Wat wil je er ongeveer voor hebben?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •