Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Rob --> zoekende

  1. #1
    Ingeschreven
    29/02/2008
    Berichten
    202

    Rob --> zoekende

    Dag allemaal!

    Ik ben dus Rob. Kom uit Lelystad.
    Geboren voor 1995... (ja echt!) Was ik ff vergeten toen ik me hier aanmeldde. :|
    Is niet echt handig eerlijk gezegd.

    Over mijn auto :cry:
    Ik rijd nu ff rond in een AX 1.1i uit 1992. Is bedoelt als tijdelijk vervoersmiddel en hoopte dat ik die voor maart alweer vervangen zou hebbemn. Is helaas niet gelukt.
    Tja, is verder niet echt "mijn" auto zullen we maar zeggen. Maar goed, het houdt me droog als het regent. (is overigens niet mijn 1e AX :mrgreen: )
    Een eventuele foto kan uiteraard geregeld worden!

    Nu druk aan het zoeken naar wat anders. Kwam vorig jaar al een keer een 924 tegen en heb dat even in de gaten gehouden op MP. Viel me toch wel een beetje tegen. Prijzen zijn laag maar 90% is gaar... en ik kan wel een schroefje aandraaien maar ik heb geen twee rechter handen.

    Heb al een keer in de auto van Marc (q01z) gezeten, maar helaas nog niet gereden.


  2. #2
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Rob --> zoekende

    Dag Rob welkom,
    Als je een gave 924 Zoekt dan kan het wel even zoeken worden,
    en dan nog (De prijs) Wat heb je er voor over,
    en hoe snel wil je ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #3
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Rob --> zoekende

    Welkom.

    Een beetje zelf kunnen sleutelen is wel handig als je zo'n oude auto wilt kopen. Gelukkig is de 924 een vrij simpele auto waarop je uitstekend kunt leren sleutelen...


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Rob --> zoekende

    Denk niet te simpel over start/brandstof/ injektie Problemen,
    Daar heb je toch iets meer verstand van nodig om die te kunnen verhelpen.
    Maar daar kunnen we je hier eventueel wel mee helpen,
    Ik heb even op mp gekeken,
    Nou als de koets gaaf en strak is dus geen schade heeft gehad,
    die vol gestort is met plamuur en je ziet kans om hem op de versleten punten,
    Weer te repareren dan lijkt hij mij het wel waard,
    Geen strakke koets niet voor dat geld kopen !!!!!! M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    29/02/2008
    Berichten
    202

    Re: Rob --> zoekende

    Ach, het is niet de bedoeling om er heel veel kilometers mee te gaan rijden. Ik ben ook druk bezig met mijn motorrijbewijs en ik werk op fietsafstand. Dat scheelt een hoop.

    En ik woon nog thuis (nog wel) en ik ben het wel gewend om wat hogere onderhoudskosten te hebben. Als ik een verstandige auto had gewild dan had ik allang een Honda Civic gekocht. (ook best leuk)
    Wil liever niet al te veel sleutelen eerlijk gezegd... :cry: Ik vind het niet erg om een auto met wat mankementen te kopen, maar wil er niet constant onder moeten liggen. Het moet leuk en enigzins betaalbaar blijven.

    Wil rond de 2000 euro uitgeven voor een auto, wil namelijk ook nog geld overhouden voor een motor en andere dingen... maar budget is wel een beetje variabel. Heb voor dat geld best wel eens wat leuks gezien. Alleen had ik toen nog een auto waar ik niet meteen van af wilde. oll:

    En eigenlijk wil ik gisteren nog een andere auto. Maar ik schijn nogal kieskeurig te zijn :shock:
    Auto moet er netjes uitzien en netjes onderhouden zijn. En op rijdbare afstand staan, beetje jammer als je anderhalf uur in de auto zit voor niks. (heb geen radio in de auto)


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Rob --> zoekende

    ja als ik dit zo lees vindt je het idee leuker dan de werkelijkheid.
    Als je een 924 eenmaal weer in goede techn. staat hebt,
    Dan kun je er veel lol aan beleven ,
    maar dan moet je toch een virus oplopen en dat begint met kijken rijden ...........
    KOPEN sleutelen !!!!!!!!! M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #7

    Re: Rob --> zoekende

    Welkom
    Een goede 924 vinden is niet makkelijk, al zal je met wat zoekwerk voor 2000 euro best een mooie kunnen bemachtigen :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  8. #8

    Re: Rob --> zoekende

    goh, ken ik jou niet ergens van...

    tsja, sleutelen aan een 924 is over het algemeen niet ingewikkeld, het is geen spannende technologie, gewoon redelijk straigtforward motor en aandrijftechniek.. voordeel daaraan is dat er wel dingen stuk kunnen, maar dat het nooit moeilijk kan zijn..
    nu weet ik niet of de 2liters ook op bosch draaien, maar de 2.5l wel (vrijwel exact hetzelfde systeem als de GTI)
    Qua onderstel is het ook niet echt moeilijk, wel goed in elkaar gezet! maar je hebt nog steeds McPherson veerpoten voor en een torsiestaaf achteras

    Enige puntje waar je wellicht tegenaanloopt; de zit is vrij laag.. maar daar zijn opvul blokjes voor te bestellen! (heb ik ook nog voor je liggen..)

    en nu, is de accu vd laptop leeg
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  9. #9
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: Rob --> zoekende

    welkom! Ik zou gaan voor een 924 van rond de 3000 euro's. Heb je meteen een echte goede en niet veel gezeur de eerste periode. Wel alles goed nakijken bij aanschaf... zie de checklist op pimpmyporsche bijvoorbeeld... uitprinten en meenemen... heb ik ook gedaan...


  10. #10
    Ingeschreven
    03/12/2007
    Berichten
    29

    Re: Rob --> zoekende

    Hello,

    found a nice 924 with low milage 37000km in holland at hofman.nl
    but costs about 5000.-!?

    welcome to the board!
    Nobbi oll:
    Never touch a running system.....


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •