Pagina 3 van de 11 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 104

Onderwerp: porsche 924: Ropor

  1. #21
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Hmmm.....


    Dat kunnen een aantal mogelijkheden zijn....

    Heb je wel een vonk met de bougies? (is het wel benzine wat erop zit?)

    Misschien op een of andere manier je timing belt versprongen? )kun je controleren dmv de merktekentjes)

    Kijk eens onder je verdelerkap of er daar geen rare dingen aan de hand zijn...


    Misschien heeft één van de medeforummers nog de gouden tip?
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #22
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Kan die benzine op de bougies niet gewoon van het starten zonder ontbranding zijn? Als je dat langgenoeg volhoudt komt er natuurlijk steeds meer benzine in je cilinders... Maw. check inderdaad of je wel een vonk hebt, en of de timing nog goed staat, zowel nokkenas als ontsteking (merkteken nokkenas aan de ACHTERKANT van het tandwiel), zoals captainfrasca zei.

    Als het wel teveel aan benzine is, lekkende koude startinjector? Hoewel ik dan niet verwacht dat je hem niet meer gestart krijgt, tenzij het hele inlaatspruitstuk is volgelopen...

    Alle 4 de bougies zaten onder de benzine?


  3. #23
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Geen vonk, wel brandstof? Dan verzuip je 'm best... bobine wellicht stuk.


  4. #24
    Ingeschreven
    13/06/2007
    Berichten
    162
    In het begin had ik een matige vonk, na het vervangen van de bougies was de vonk een stuk beter. De verdelerkap moet in ieder geval vervangen worden. Deze is in redelijke staat maar niet het pobleem, denk ik.
    Alle 4 de bougies waren drijfnat van de benzine. Tevens een plasje benzine onder de auto.
    Tijdens het starten komt er een vreselijke benzinelucht onder de kap vandaan. Dit heb ik nog nooit geroken.

    Volgende week kan ik gaan kijken of de timing goed is.
    924, 1984


  5. #25
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    vreemd, waar lag dat plasje onder de auto?
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  6. #26
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Lekkage bij de WUR, waardoor de control pressure wegvalt, waardoor de injectoren teveel benzine krijgen?


  7. #27
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129
    Het systeem hoort dicht en onder druk te werken. Overtollige benzine gaat via de retour leiding (ook vanaf de wur) richting de tank.

    Begin eerst maar eens het systeem lek vrij te maken door de koperen ringen te vervangen. Daarna verder kijken. De injectoren werken op druk namelijk voordat die open gaan (meen bij 3.3 bar).


  8. #28
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer aard
    Het systeem hoort dicht en onder druk te werken.
    Wow, wie had dat kunnen denken...


  9. #29
    Ingeschreven
    13/06/2007
    Berichten
    162
    Vraagje:

    Wat hadden jullie gedaan als je in belgie zou staan, (bij Spa) in een particulier vakantiehuisje midden in het heuvelachtige landschap, en je auto zou niet meer starten?
    Ik ben geen wegenwacht lid. Ik heb zover het mogelijk was geprobeerd om de auto te repareren. Maarja zondag zijn alle garages dicht en maandag moest ik toch echt naar huis toe.

    Ik wist dat het sowieso veel geld ging kosten. Of wegenwacht laten komen, ik heb gebeld en deze vond ik niet echt behulpzaam. Of de auto laten staan en later weer ophalen.
    924, 1984


  10. #30
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514
    Tja, het is gewoon een :evil: situatie, hoe je het ook wend of keert!!

    Ik heb dan het geluk dat ik Europa - heb bij de Wegenwacht.... (zeker het overwegen waard, als je zeker weet dat je weleens naar het buitenland gaat)

    In jou geval had ik hem ook even laten staan om hem later weer op te halen, op wat voor manier dan ook..

    Wat je zou kunnen doen is lid worden van de Wegenwacht, of één van de andere, richting België rijden, en de wegenwacht bellen.

    Ik denk dat dat opzich de goedkoopste optie is, en wellicht krijgt de Wegenwacht je auto wel weer aan de praat, of hij wordt opgesleept naar een garage (zover ik weet) naar jouw keuze.

    De Wegenwacht Europa - met Woonplaats - met vervangde auto in binnen en buitenland kost je per jaar: ca. 114,50 Per jaar.
    Dus zeker het overwegen waard.

    https://www.anwb.nl/wegenwacht/pages/pu ... mepage.jsf
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •