Pagina 4 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 43
  1. #31
    Ingeschreven
    01/02/2009
    Berichten
    21

    Re: ontwikkeling 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LWB
    [attachment=1:2wp30fw4]30 060.jpg[/attachment:2wp30fw4]
    [attachment=3:2wp30fw4]30 061.jpg[/attachment:2wp30fw4]
    [attachment=2:2wp30fw4]30 064.jpg[/attachment:2wp30fw4]

    klokken vanaf 1981
    Hierbij een foto van deze klokken in een "originele" late 79-er van augustus maar nog wel modeljaar 1979 met ch.nr. 9249110xxx, is dit dan niet mogelijk voor deze 79-er (zou toch echt een originele zijn)... : :shock: :shock:
    1 van de 50 witte duitse 924S Le Mans


  2. #32
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: ontwikkeling 924 in woord en beeld

    Veel autofabrikanten voeren updates uit wanneer het uitkomt; bijvoorbeeld als de leverancier het nieuwe materiaal kan leveren of als er een probleem was met de oude delen waardoor garantieclaims ontstonden. Dat modeljaar is dan ook een 'zachte' grens, die vaak niet helemaal klopt.

    Bij sommige fabrikanten en specifieke modellen is dit nog erger, er werd nog wel eens een serietje gebouwd met experimentele onderdelen erop.


  3. #33
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: ontwikkeling 924 in woord en beeld

    over de volledige verzinken van de carrosserie bestaan nogal verschillende bouwjaaraanduidingen.
    Bij navraag aan Porsche Classic door iemand op een duits forum werd 1981 als modeljaar aangegeven....


  4. #34
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: ontwikkeling 924 in woord en beeld

    Dat is wat ik overal in de boeken heb gelezen, in ieder geval.

    Overigens is Audi bijvoorbeeld met een aantal modellen in 1985 begonnen met galvaniseren, sommige modellen uit die tijd zijn niet gegalvaniseerd. Toch roesten ze niet erg hard, vermoedelijk omdat ze werden gemaakt uit gegalvaniseerd plaatstaal (voor het stansen gegalvaniseerd, in plaats van de complete carrosserie in een galvaniseerbad dopen zoals het meestal wordt gedaan). Dit geldt ook voor een aantal VWs uit de jaren '80 en '90.


  5. #35
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: ontwikkeling 924 in woord en beeld

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LWB
    over de volledige verzinken van de carrosserie bestaan nogal verschillende bouwjaaraanduidingen.
    Bij navraag aan Porsche Classic door iemand op een duits forum werd 1981 als modeljaar aangegeven....
    Leuk om te weten: carroserie van turbo's zijn altijd verzinkt, dus ook de 79-ers. Losse plaatwerk weet ik niet zeker.
    937 racer


  6. #36

    Re: ontwikkeling 924 in woord en beeld

    hallo,
    ik heb ook een vraag zoals hierboven al wordt aangegeven met een 79 met nieuwe delen heb ik 'mogenlijk' een ubergangsmodelle
    ik weet niet of iemand hier uberhaupt iets van weet.
    heb namelijk zowel oude als nieuwe delen van een 924.
    ook heb ik zoals het vroeger de type aanduiding was ( op de achterkant, de metalen 'porsche 924' heb ik dan weer in een grijze stickervorm.
    ik zal er ook foto's van maken en ze erbij zetten.

    Mocht iemand iets weten van een 80-81 overgangs model hoor ik het heel graag.


  7. #37
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: ontwikkeling 924 in woord en beeld

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m.vanderweerd Bekijk Berichten
    hallo,
    ik heb ook een vraag zoals hierboven al wordt aangegeven met een 79 met nieuwe delen heb ik 'mogenlijk' een ubergangsmodelle
    ik weet niet of iemand hier uberhaupt iets van weet.
    heb namelijk zowel oude als nieuwe delen van een 924.
    ook heb ik zoals het vroeger de type aanduiding was ( op de achterkant, de metalen 'porsche 924' heb ik dan weer in een grijze stickervorm.
    ik zal er ook foto's van maken en ze erbij zetten.

    Mocht iemand iets weten van een 80-81 overgangs model hoor ik het heel graag.
    Het feit dat er een sticker is ipv een metalen typeaanduiding kan ook gewoon gemak zucht van een vorige eigenaar geweest zijn.
    Het is eraf gestolen/gebroken/verweerd en vervangen door een sticker bijvoorbeeld.


  8. #38

    Re: ontwikkeling 924 in woord en beeld

    hallo,
    nee de metalen plaatjes werden toen al niet meer gemaakt, want het 80 model heeft ook al zwarte '924' inscriptie..
    laatst stond er ook een 81 op autoscout.de met de zelfde sticker.


  9. #39

    Re: ontwikkeling 924 in woord en beeld

    Mensen er zijn nog tal van andere verschillen !!

    - luchtaanzuiging gasklephuis is in een 82-er een aftakking voor verwarming ( een heel buizen circuit loopt hier extra.
    - luchtaanzuiging voor het luchtfilter heeft zowel in een 81-er als 82-er dezelfde vorm, de 81-er is alleen geheel gesloten, terwijl er in een 82 gaten zijn geboord.
    - tapijt achterklep is anders ( 81 is hoogpolig en bestaan uit 2 delen)( 1 die vanaf achterscherm naar de benzine hals loopt, en dan loopt er een 2de die vanaf de hals weer verder gaat. de latere hebben dit uit 1 stuk )( dus vanuit scherm tot aan de bankjes)
    - een 81 heeft een oog ( half rond)wat je wat kan klappen bij het reservewiel boven op de bekleding ( is voor een net te bevestigen) ( een 82-er heeft er niks zitten) en een 86-er s heeft er een vierkant oog zitten wat Niet weg te klappen is.)

    ( was de vondst na even 2 naast elkaar te zetten) ( zal vast nog meer kunnen vinden)


  10. #40
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: ontwikkeling 924 in woord en beeld

    zou mooi zijn als deze onderbouwd werden met een fototje
    :kp:


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •