Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
  1. #1
    Ingeschreven
    24/07/2010
    Berichten
    25

    Re: avfleteren

    ik had ook nog een vraagje,ik had de 924 graag omgebouwd naar circuit auto,maar vind moeilijk onderdelen voor deze,remmen,ophanging,motorupgrade,...
    weten waar ik ergens onderdelen vind?


  2. #2
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Ombouw naar circuitauto?

    Belangrijkste is om eerst je budget vast te stellen. Uitgaande dat je tussen de 1000 en 2000 euro wil uitgeven, kan je het volgende doen.

    Schokbrekers: Koni geel (gas) of Bilstein B6 sport (voor circuit gebruik is Bilstein net even beter)

    Veren: je kan dikkere torsiestaven van een 944 turbo pakken (25,5mm ipv 22/23mm). Voorveren kan je verlagingsveren voor kopen, bijvoorbeeld van OMP, kost rond de 125 euro.

    Stabilisatorstagen: als je 924 nog geen stabilisatorstang voor en achter heeft dan is dit een must.Je kan een standaard variant van een 944 pakken of de dikekre versie van een 944 turbo of 968.

    Remmen upgrade: pak de remmen van een 924S of 944 dit is het meest eenvoudigst. 924S is het mooiste omdat je daar ook de aluminium achter draagamen vanaf kan halen en de telefoonvelgen.

    Motortuning: eenvoudigste en goedkoopste is een snelle nokkenas, dit geeft je +/- 8pk winst. http://www.pipercams.co.uk
    Verder kan je een sportuitlaat eronder zetten of zelf maken. Dit in combinatie met een groter gasklep/ K&N luchtfilter en een aangepast inlaat spruistuk geeft je misschien nog een keer 2pk extra.
    Verder kan je vliegwiel laten verlichten, dit kost rond de 50 a 70 euro.

    Banden:
    Toyo R888

    Let op bovenstaande is echt voor een beginners auto. Wil je professioneel gaan bouwen dat moet je camberplaten en in hoogte verselbare dempers en race veren hebben.

    Ik heb dit eventueel nog liggen, voorpoten van Bilstein zoals die in de 944 basic cup worden gebruikt. Dus verstelbaar in hoogte en met H&R race veren. Verder heb ik ook camperplaten liggen voor de voorkant.


  3. #3

    Re: Ombouw naar circuitauto?

    en dan uiteraart nog een goeie rolkooi.
    racekuip,en vier of vijfpunts gordels.

    een auto compleet goed ombouwen naar een circuitauto ,
    red je echt niet voor een bedrag tussen de 1000 en 2000 euro.;-)

    en dan zou ik zeker geen 924 nemen.
    maar als basis een 944.
    nog beter een S2.


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Ombouw naar circuitauto?

    Cor, je hebt gelijk, was ik bijna het belangrijkste vergeten.

    Een volle nieuwe kooi kost tussen de 750 a 1250 euro (gebruikt bijna niet te vinden).

    Stoel en gordels zijn wel gebruikt te vinden op marktplaats, dan ben je ongeveer 350 kwijt voor 1 stoel met gordels (met recent Fia keur).

    Als je zelf niet handig bent kan je een circuit auto bouwen zowiezo vergeten. Tenzij je een zeer grote portomonee hebt, maargoed als dat zo was had je wel een 968 als basis gepakt.

    Verder is wegligging vele malen belangrijker dan vermogen. Dus daar zou ik als eerste in inversteren.


  5. #5
    Ingeschreven
    24/07/2010
    Berichten
    25

    Re: Ombouw naar circuitauto?

    daarom net wil ik het met een 924 gaan proberen,heb ook een 944turbo staan en een 928 waar ik dagelijks mee rijd,deze zijn redelijk duur in aankoop en onderdelen zijn ook heel duur,een basis van een 924 is goedkoop in aankoop.de bedoeling is om een semi-professionele auto op te bouwen,daarbij natuurlijk te beginnen met de kooi en stoelen,bedoeling daarbij is al te proberen om aanzienlijk wat gewicht te winnen.daarna komt alles wat onderstel is aan de beurt.want zoals jullie reeds zegden,moet men beginnen met goeie wegligging en remmen vooralleer prestaties aan de beurt komen.het laatste wordt de motor,maar ik vind niet direkt een goeie shop om de onderdelen aan te kopen


  6. #6
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Ombouw naar circuitauto?

    http://www.biesheuvel.nl/

    Hier kan je voor bijna alles terecht:

    Sparco rolkooi
    Bilstein Scokdempers
    Staal omvlochten remleidingen van Goodridge
    Brandblusser
    Stoel
    Gordels
    Circuitremblokken EBC of Ferodo
    Polyurethaan bussen voor de ophanging van Powerflex
    etc.

    Verder heb je ook nog: http://www.remola.nl/


  7. #7
    Ingeschreven
    24/07/2010
    Berichten
    25

    Re: Ombouw naar circuitauto?

    924turbo2,thx nuttige adressen,ga zeker eens contact met ze opnemen


  8. #8
    Ingeschreven
    04/09/2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    486

    Re: Ombouw naar circuitauto?

    Staat de wagen op een O-plaat? Want anders best informeren wat er allemaal wel en niet kan voor de keuring in België ....


  9. #9
    Ingeschreven
    24/07/2010
    Berichten
    25

    Re: Ombouw naar circuitauto?

    neen,is nooit op o plaat ingeschreven geweest wegens de beperkingen en goedkoper is het toch niet in vergelijking met een gewone nummerplaat.voor de moment staat hij niet meer ingeschreven daar ik dagelijks met ander voertuig rijd.de bedoeling is van hem uitsluitend nog voor circuitgebruik te gebruiken.


  10. #10

    Re: Ombouw naar circuitauto?

    laat eens ff wat foto's zien van de 924 - 944 Turbo en de 928.
    ben wel benieuwd.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •