Pagina 5 van de 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 65
  1. #41
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Frontaaltje met de 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pas Bekijk Berichten
    Hier heb ik ieder geval wat aan, bedankt Martin. Ik weet nog niet of ik de komende dagen al aan de slag ga. Ik merkte dat ik de laatste keer al vrij snel naar een hamer pakte uit frustratie, dus misschien nog even afkoelen ...

    Maar van wat ik me herinner, zit er verder naar achter dan wat er op de foto's staat geen vervormingen. Maar dat ga ik nu even double checken om af te vinken.
    Ik heb nog een hele koets staan dus de neus is geen probleem
    maar dan moet hij verder wel recht zijn.
    anders kun je beter overbouwen of zoiets ;-)
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #42
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: Frontaaltje met de 924

    zo ben even een tijd afwezig ,kom ik terug lees ik dit horror verhaal !
    zeker vervelend ,maar gelukkig kun je het na vertellen !
    als je de auto gaat/laat richten pas dan wel op !
    ze worden er niet beter van
    zag onlangs een filmpje op internet van een ford focus ,die ook was rechtgetrokken ,en toen tegen een betonblok (als crashtest )was gezet
    en dit werd vergeleken met een focus die nog nooit een aanrijding had gehad
    het verschil was DRASTISCH!!!





    maar misschien loop ik op de zaak vooruit en komt het helaas niet zo ver dat de 924 gerepareerd kan worden
    succes!
    think PORSCHitive


  3. #43
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Frontaaltje met de 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaas 924 Bekijk Berichten
    zo ben even een tijd afwezig ,kom ik terug lees ik dit horror verhaal !
    zeker vervelend ,maar gelukkig kun je het na vertellen !
    als je de auto gaat/laat richten pas dan wel op !
    ze worden er niet beter van
    zag onlangs een filmpje op internet van een ford focus ,die ook was rechtgetrokken ,en toen tegen een betonblok (als crashtest )was gezet
    en dit werd vergeleken met een focus die nog nooit een aanrijding had gehad
    het verschil was DRASTISCH!!!





    maar misschien loop ik op de zaak vooruit en komt het helaas niet zo ver dat de 924 gerepareerd kan worden
    succes!
    een focus met moderne kreukelzones en veiligheidsstandaard anno 2005 of zo vergelijken met ons geliefde karretje uit de 70er jaren? Tja, appels en peren zijn dan ook gelijk ....:Cry:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  4. #44
    Ingeschreven
    28/06/2009
    Berichten
    28

    Re: Frontaaltje met de 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fantaman Bekijk Berichten
    nou ik weet als geen ander hoe veraadelijk het kan zijn als het nat is, stond tot 2 maal toe achterste voren in een bocht bij het gemeentehuis. en dat terwijl ik zaterdag nog mooi gecontrollerd zijwaards de bocht uit kwam glijden, maar dan wel 2 rijstroken de ruimte en een lege weg:shocked:
    Die bocht is ook gewoon ruk. Ben daar al eens onbedoeld een baan opgeschoven, terwijl ik constant gas gaf en echt niet hard reed. Zal wel veel troep liggen. Als het nat is pak ik daarom altijd de 106 ipv de 924.


  5. #45

    Re: Frontaaltje met de 924

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    ik zou de volgende plaatsen even bekijken
    1
    net naast de accu zit een profielstuk met 3 rubberdoppen
    en uiteraard aan de andere zijde ook, je scharnier van de moterkap
    zit daar tegenaan geschroefd
    Zie je in die zone's knik of kniken ??

    -> Nee, geen zichtbare schade/vervorming van boven of onderaf.


    2
    net achter het aangrijppunten van je onderbalk waar je stuurhuis aan gemonteerd zit.
    zie je in die zone's van de balken knik of kniken ??

    -> Nee, geen zichtbare schade/vervorming van boven of onderaf. Pas 25/30 cm voor de balk richting de voorkant van de auto zijn er vervormingen te zien.


    3
    kijk ook goed naar de aanzettingen van het schutbord/wielkasten

    Ik zie ook hier niets opvallends


    4
    kijk achter bij de versnellingbak thv de bak voor het reservewiel
    Hoeveel ruimte zit er tussen versnellingbak en de bak voor het reservewiel en zit daar een deuk in ????

    Voor zover ik het goed kon zien geen deuk en/of verse schade. Er zit zo'n 5-6cm tussen als ik het moet gokken.

    ik heb alle puntmaten wel ,
    maar dat is een hele opsomming en uitleg

    Zo, eindelijk vandaag de auto op de bokken aan de voorkant zodat ik er eens goed onder kon liggen.

    Ik heb de auto ook gestart en die sprong vrijwel direct aan. Echter voor de 2-3min dat hij heeft gedraaid bleef er blauwe rook uit de uitlaat komen als ik gas gaf. Versnellingsbak werkt ook nog, ik kon iig alle versnellingen door en in de 1e versnelling en achteruit in beweging komen.

    Ik heb al wat dingen losgemaakt, maar heb een slijptol nodig voor de rotte bouten. Dan pas kan ik echt fatsoenlijke foto's maken.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  6. #46
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Frontaaltje met de 924

    Suc6 er mee Pas.

    Ik weet hoe het voelt.

    Zie mijn topic van m'n rode
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  7. #47

    Re: Frontaaltje met de 924

    Bij nog wat spul losdraaien kwam ik er overigens achter dat mijn radiator misschien wel geraakt is, maar dat de lozing van koelwater door een gescheurde slang kwam.

    Probleem verder nu is de rest demonteren en een plek vinden die de balken aan de voorkant kunnen fixen/richten voordat ik uberhaupt aan nieuwe onderdelen begin.
    Ik krijg een aantal bouten al niet los dus die zullen doorgeslepen moeten worden. Vervelende is dat de radiator klem zit en ophangpunt verbogen zijn naar plekken waar je er niet zo makkelijk meer bij kan.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  8. #48

    Re: Frontaaltje met de 924

    De Porsche is vanavond geinspecteerd door een monteur. Hij zegt dat het nog te repareren valt maar dat hij er zeker twee volle dagen mee bezig is. Aangezien het een maatje is van een goede vriend wil hij dit wel op z'n eigen tijd in het week-end doen voor 25,- per uur en ik kan komen meehelpen.

    Er is wel een grote 'maar' in het verhaal. Wil hij de wagen op de best mogelijke manier repareren heeft hij bij voorkeur een volledig intacte neus van een andere wagen zodat dit in zijn geheel overgezet kan worden...
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  9. #49
    Ingeschreven
    07/07/2010
    Locatie
    Rotterdam e.o.
    Berichten
    208

    Re: Frontaaltje met de 924

    Heftig verhaal. Sterkte gewenst!
    Porsche 924 (1983), Volvo 240 Estate (1986) [TE KOOP], Peugeot 205 (1997), Volvo 940 Estate (1997)


  10. #50
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Frontaaltje met de 924

    Mss Q01Z (marc) ff een pm sturen, misschien heeft hij die koets nog? (gratis)
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •