Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 44
  1. #21
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Deze nog even bumpen:

    Ik zit ondertussen nog altijd te sukkelen met het injectiesysteem. :icon_sad:
    Heb ondertussen de injectoren ultrasoon laten reinigen (waren heel erg vuil volgens de reinigingsman)
    Meteen ook een nieuwe brandstoffilter gekocht en aangesloten.

    Een paar dagen geleden dan vol goede moed begonnen om het afsluitpunt van de brandstofdoorvoer dmv de CO-vijs te vinden.
    Vijs helemaal tot het eind linksom/tegenwijzerzin gedraaid, maar er blijft evenveel benzine uit de injectoren spuiten. Deze spuiten trouwens ook nog altijd niet zoals het moet, dus daar ga ik nog mee terug. Maar dat maakt voorlopig niet uit denk ik om dat "afsluitpunt" te vinden.
    Als ik de luchtweger met de hand op en neer beweeg merk ik ook geen verschil in debiet. Nochtans voel ik de plunjer van de spinnekop duwen op de luchtweger door de druk. Deze zit dus duidelijk los.
    Kan het zijn dat deze te los zit en daardoor geen debiet kan regelen?

    Nu weet ik niet goed wat ik nog kan doen om de oorzaak van dat probleem te vinden... :icon_sad:
    Zou er toch graag nog deze zomer de baan mee op gaan. Alsook inschrijven als oldtimer, want volgend jaar is ie geen oldtimer meer aangezien ze de leeftijd van 25 naar 30 jaar gaan optrekken. :s

    Nog een eigenaardig iets dat ik ontdekt heb:
    Ik had via ebay een brandstoffilter besteld voor BJ 84 zoals de mijne. Maar die past helemaal niet.
    Ik heb namelijk een brandstoffilter zitten waar de darmen met schroefdraad op worden vastgedraaid, en dat is volgens een model '77. :confused:
    Kan dit? Of zou die filter omgebouwd zijn ooit?


  2. #22
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Schroef je spinnenkop er maar eens af.
    Ik denk als ik dit zo lees.
    Dat je regelplunjer bovenin vastzit.
    Vandaar je doorspuitende injektor's
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  3. #23
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    K-Jetronic injectoren is het ultrasoon reinigen niet waard. De veertjes e.d. die slijten allemaal binnen in de injectoren. Vervangen is de enige remedie. Bij L-Tronic en andere varianten (electronische injectie) heeft het wel degelijk zin aangezien je de o-ringen e.d. kunt vervangen.


  4. #24
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    @MBH: De regelplunjer is het 9/10 niet. Je voelt deze onder druk duwen tegen de arm van de luchtweger. Als er geen druk op de benzine wordt gezet, voel je deze vertraagd zakken tegen die arm.
    Heb de spinnekop nu al reeds 2 maal vervangen omdat de plunjers bij voorgaande inderdaad vast zaten bovenin.
    Ik zal de spinnekop en plunjer nog maar eens aan een onderzoek werpen, oorzaak moet daar toch wel te vinden zijn. Ik krijg het nu al op m'n zenuwen te denken dat ik weer al die aansluitingen moet losmaken. :tongue:

    @meneer aard: staat ook op m'n planning om deze toch maar te vervangen. Maar dat heeft toch geen invloed op het afsluiten van de benzinetoevoer dmv de CO-regelvijs?
    Ik kan daarin verkeerd zijn want ik ken de inwendige werking van een injector (nog) niet edface:
    Laatst gewijzigd door BlueSkyraider; 19/05/2011 om 11:14.


  5. #25
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    heb je al je benzinedruk gemeten? Als je drukregelaar niet goed werkt, tja je kent ongetwijfeld de gevolgen.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  6. #26
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Als dat niet zo is......en de plunjer loopt mooi spelingsvrij en soepel.
    Dan is je spinnenkop denk ik overleden. Maar dat weet je pas als je hem test >>>>>>>>>>>>>>>>op een andere moter ( auto )
    of als je een goede op jou'n moter ( auto ) monteerd.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #27
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
    @MBH: De regelplunjer is het 9/10 niet. Je voelt deze onder druk duwen tegen de arm van de luchtweger. Als er geen druk op de benzine wordt gezet, voel je deze vertraagd zakken tegen die arm.
    Heb de spinnekop nu al reeds 2 maal vervangen omdat de plunjers bij voorgaande inderdaad vast zaten bovenin.
    Ik zal de spinnekop en plunjer nog maar eens aan een onderzoek werpen, oorzaak moet daar toch wel te vinden zijn. Ik krijg het nu al op m'n zenuwen te denken dat ik weer al die aansluitingen moet losmaken. :tongue:

    @meneer aard: staat ook op m'n planning om deze toch maar te vervangen. Maar dat heeft toch geen invloed op het afsluiten van de benzinetoevoer dmv de CO-regelvijs?
    Ik kan daarin verkeerd zijn want ik ken de inwendige werking van een injector (nog) niet edface:
    Bij doorspuiten van de injectoren zou ik ook gokken op de regelplunjer. Is een cruciaal onderdeel. Evt zou je nog de o-ring van de drukregelaar kunnen controleren en preventief vervangen. Als je benzine verdeler inwendig lek is dan pist er meestal 1 kanaal constant..Ligt er maar aan welke o-ring binnenin naar zum kloten is.

    Let wel op als je de unit los haalt, met 2 circlips kun je toegang verkrijgen tot het asje van de luchtweger zelf. Die kan je er dan uitfriemelen. Lijn deze ook weer correct uit dat het ronde plaatje mooi afsluit met 0,10mm kiertje er tussen. (ik heb bij mij gewoon op de gok gedaan tegen het licht in houden.)

    Die injector is heel eenvoudig zitten enkel wat veertjes in die openen bij een bepaalde druk. Die slijten dus openen ze eerder. Maar als jij je CO stelschroef, je arm/rijk mengsel dicht schroeft zou er in theorie geen brandstof meer uit de injectoren moeten komen!


  8. #28
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Vorige week zag ik toevallig op internet tweedehands, een complete luchtweger incl brandstofverdeler en zo te koop staan voor weinig geld.
    In de loop van de voorbije week die gewisseld en vandaag alle stukken terug gemonteerd.

    Resultaat:




    Na 14 jaar stilstand mag dit toch wel een succesje genoemd worden.
    Piepend alternatorriempje wordt wel nog opgelost.

    Het meest verontrustende nu is dat de meter geen oliedruk aanduidt, ook het lampje van de olie blijft branden.
    Als ik iets gas bijgeef, gaat het lampje uit en piekt de oliedrukmeter tot 1 bar, wat natuurlijk veel te weinig is.
    Als ik mij nog goed herinner duidde de meter wel nog goed oliedruk aan tijdens de startpogingen en het lopen op 2/3 poten de voorbije winter...

    Oja, en zoals je kan zien in het laatste filmpje spuwt ie ook wat blauwige rook. Misschien wat vuile olieresten ergens nog? Of toch een koppakkingprobleem?
    Laatst gewijzigd door BlueSkyraider; 03/06/2011 om 00:04.


  9. #29
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Het zou kunnen komen dat door de defecte luchtweger de injectie bleef inspuiten, Als die gebeurd komt er brandstof in de benzine, waardoor je olie waterdun wordt en dus je oliedruk daalt.

    Trek je pijlstok er maar eens uit, als deze naar benzine ruikt weet je genoeg.

    Ik zou in ieder geval niet gaan rijden met een te lage oliedruk, dit kan motorschade veroorzaken.
    937 racer


  10. #30

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    inderdaad denk dat je benzine nu samen met de olie zit..
    maar waarom is er zoveel rook ontwikkeling in het motorcompartiment? wellicht een keerring??


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •