Pagina 4 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 44
  1. #31
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 924turbo2 Bekijk Berichten
    Het zou kunnen komen dat door de defecte luchtweger de injectie bleef inspuiten, Als die gebeurd komt er brandstof in de benzine, waardoor je olie waterdun wordt en dus je oliedruk daalt.

    Trek je pijlstok er maar eens uit, als deze naar benzine ruikt weet je genoeg.

    Ik zou in ieder geval niet gaan rijden met een te lage oliedruk, dit kan motorschade veroorzaken.
    klopt, heb ik al bij de vorige oliewissel gemerkt. (originele olie van bij aankoop).
    Ik heb met de nieuwe olie toen inderdaad ook wel al enkele startpogingen ondernomen met verzuipen tot gevolg, en dus garantie weer benzine die bij de olie zit.
    Het is sowieso niet de bedoeling er zo verder mee te rijden hoor
    Ik wil eerst 100% de motor perfect krijgen zodat ik met vol vertrouwen een eerste testrit kan doen verder dan mijn oprit. En ermee naar de keuring geraak.
    Voor de zekerheid zal ik de olie nogmaals verversen. Welke olie gebruiken jullie trouwens normaal gezien?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door m.vanderweerd Bekijk Berichten
    inderdaad denk dat je benzine nu samen met de olie zit..
    maar waarom is er zoveel rook ontwikkeling in het motorcompartiment? wellicht een keerring??
    rookontwikkeling komt bijna 100% zeker van tussen het blok en de uitlaatcollector. Een kapotte dichting dus. Wordt nog verholpen...
    Zelfde kleur en warmte en zo als datgene wat uit de uitlaat komt.


  2. #32
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Ik zou gaan voor 10w40 half syntheeth. Als je oliedruk laag blijft pak dan een 10W60, dit is wel een dure olie.
    937 racer


  3. #33
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Even ook hier updaten:

    Oliewissel uitgevoerd. Olie was inderdaad alweer waterachtig Heb er bijna 5,5L vloeistof uitgehaald.
    Oliedruk is nu terug ok (ca 4 bar bij stationair draaien). Eens ik ermee de baan op kan ga ik de olie en oliefilter nog eens verversen na een 1000km of zo.
    Ondertussen gemerkt dat de radiator lekt en bij dezelfde kerel als het injectiesysteem een radiator gaan halen. Ik hoop maandag tijd te vinden om deze erin te monteren.
    Daarna hoop ik op een eerste testritje en een probleemloze oldtimerkeuring.

    Waar ik wel nog een beetje mee zit: eenmaal de motor op temperatuur komt, begint de uitlaat redelijk blauw te roken. Ik hoop dat dit gewoon door de lange stilstand is en dat dit mettertijd weg zal geen. Hopelijk geen culasse toestanden dus...


  4. #34
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Blauwe rook uit de uitlaat :dit duit er op dat of olie door vast zittende schraapveren in ruime mate verbrand wordt,( dan wel brandbaar mengsel in je carter geperst wordt )
    Wat ook kan.
    Dat de klepsteel afdichtingen olie door laten met het zelfde gevolg kwa rook
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #35
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Blauwe rook uit de uitlaat :dit duit er op dat of olie door vast zittende schraapveren in ruime mate verbrand wordt,( dan wel brandbaar mengsel in je carter geperst wordt )
    Wat ook kan.
    Dat de klepsteel afdichtingen olie door laten met het zelfde gevolg kwa rook
    juist, dat had nog iemand mij verteld. Dat door het lange stilstaan de rubbers(?) van de klepzittingen verduurd geraken en gaan barsten of breken als die terug gaan werken. Zou met de nodige handigheid te vervangen zijn zonder de kop van de motor te moeten demonteren?
    Het enigste vreemde vind ik, is dat dit enkel gebeurd bij warme motor...


  6. #36
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Je kan hem eerst even spoelen met forte motorfluch werkt perfect


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #37
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Je kan hem eerst even spoelen met forte motorfluch werkt perfect
    Deze?
    http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+pr...tor+Flush.html


  8. #38
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    ja dat is hem


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #39
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    de kleps seals vervangen zonder kop te demonteren vind ik best knap. heb zelf de klepveren gedemonteerd om er bij de komen, die druk je niet even in met de hand. samen met nieuwe zuigerveren is mijn olieverbruik wel weg
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  10. #40
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: Opfrisproject black/black 924 - 1984

    Gisteren mijn stoute schoenen aangetrokken. En voor de eerste keer gaan rijden met de 924. Dat waren de meest memorabele 16km van mijn leven denk ik!
    Ook de eerste 16km natuurlijk na 14 jaar stilstand van deze 924.
    De blauwe rook is ondertussen verdwenen. Alsook het dampen van de radiator. De fan schiet ook aan als de temp iets boven het 3e streepje komt en gaat weer uit als em ongeveer het 2e streepje bereikt.
    Gisteren tijdens het rijden bleef de temperatuur trouwens mooi rond het 2e streepje hangen.

    - Voltmeter duidt ongeveer 13 volt aan het tijdens het rijden. Maar ik denk toch dat ik ergens met een stroomverlies zit.
    - Tussen de 2 delen van de brandstofverdeler lekt er een heel klein beetje benzine. Ik weet niet of dat makkelijk op te lossen valt.


    Todo:
    - oldtimerkeuring doorstaan en platen aanvragen.
    - ruitenwissers vooraan vervangen
    - V-riem vervangen (piept af en toe tijdens het rijden)
    - kleppen en CO afstellen bij de garage
    - steunrubbers van de luchtweger vernieuwen (wie heeft er nog zo liggen?)

    Dat zal het zowat zijn denk ik.
    Zo een 924 zit trouwens verbazend goed, en het comfort onderweg is verrassend goed te noemen.

    Oja, wat zijn zo de normale oliedrukken bij koude en warme motor?

    Hier:
    - bij stationair koud: ca 4 bar
    - bij stationair warm: ca 1 bar
    Als ik gas geef stijgt de oliedruk uiteraard.
    Laatst gewijzigd door BlueSkyraider; 21/06/2011 om 14:22.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •