Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    924 1984 | odometer probleem (anders dan anders)

    Hi,

    Ik kamp sinds enige tijd met het bekende odometer probleem dat die soms meedraait en meestal ook niet.
    Geen probleem dacht ik, al veel over gelezen. Ik fiks dat wel even.

    Nu ik hier met opengewerkte odometer ligt en de nodige testen heb uitgevoerd blijkt dat bij mij het beruchte tandwieltje perfect gaaf is en nog goed zit vastgekit op het asje. Dus dat loopt perfect.
    Waar het hier volgens mij foutloopt is dat het grote grijze tandwiel dat naast het beruchtje tandwieltje zit en net naast de kilometereenheid zit.
    Dat deze niet meer zit gefikseerd op de as. Ik kan deze gewoon met de hand verdraaien.

    Kan iemand mij bevestigen dat het grote grijze radarwiel rechts naast de eerste kilometereenheid ook vast dient te zitten op de as?

    Ik ben nu nog wel aan het uitdokteren hoe ik met een lijmtuitje tussen het metalen framework en het tandwiel kan raken om deze te fikseren...


    Alvast bedankt voor de hulp.


  2. #2
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1984 | odometer probleem (anders dan anders)

    Je kunt hem even met de hand verdraaien, dan wordt meestal wel duidelijk welk wiel niet goed meedraaid. Let ook op het wormwiel dat tegen het beruchte tandwiel draaid, als deze een beetje verschoven zit dan draait ie niet lekker mee.

    DSC_0603_small.jpg


  3. #3
    Ingeschreven
    29/07/2010
    Locatie
    OVL - Brakel
    Berichten
    59

    Re: 924 1984 | odometer probleem (anders dan anders)

    Bij mij is dat paarse wieltje wit, het tandwiel dat dus los staat op de as is dus het grote tandwiel dat aan de andere kant zit van het ijzeren plaatje van jou paarse tandwiel.
    Ik denk dat ik het vandaag kunnen maken heb, het moeilijkste was eigenlijk een spuit met injectienaald vinden zonder doktersvoorschrift
    Vandaag dan toch gelukt en wat Nitro secondenlijm geinjecteerd aan het eerste tandwiel. Lijkt nu terug goed vast te staan op de as en draait nu netjes mee.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •