Bekijk Poll Resultaten: Een sleutelclub oprichten?

Stemmers
16. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, daar zat ik nou net op te wachten, waar kan ik me inschrijven?

    3 18,75%
  • Ik wil er nog even over nadenken!

    8 50,00%
  • Ik besteed alle onderhoud uit, dus voor mij overbodig

    0 0%
  • Wordt het morgen mooi weer?

    5 31,25%
Pagina 5 van de 5 EersteEerste 12345
Resultaten 41 tot 49 van de 49

Onderwerp: Sleutelclub?

  1. #41
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Sleutelclub?

    een anders plannetje? nu maak je me erg nieuwsgierig

    ik heb ook nog eens nagedacht en een bus vol gereedschap en dus een soort rijdende werkplaats zonder dak zou wel haalbaar kunnen zijn, niet?
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  2. #42
    Ingeschreven
    02/09/2010
    Locatie
    Brussel (B)
    Berichten
    277

    Re: Sleutelclub?

    Ik ben zelf geen sleutelaar, maar zou 't interessant vinden
    om erbij te zijn en misschien wat te leren.
    Ondanks mijn ondeskundige mening; zou dit of zoiets niet
    ideaal zijn?
    Zomaar een doe-het-zelf-garage met redelijke prijzen?
    Porsche 924 "Earl" »weggegeven«
    Porsche 924 Sondermodell Le Mans 1980
    "Die Eisbaerin von Neckarsulm" »verkocht«
    Porsche 924 diverse schaalmodellen 1:43 en 1:87 »aanwezig«
    Porsche 924 zo goed als nieuw »toekomstdroom«


  3. #43
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Sleutelclub?

    Dames en Heren,

    Ondanks het feit dat jullie me niet zoveel op het forum zit, heb ik niet stil gezeten.

    Een collega van mij heeft een boerenschuur eventueel tot onze beschikking gesteld waarin wij kunnen sleutelen en/of meeten.
    De ruimte komt deze zomer vrij en daarna kunnen wij eventueel, mits er genoeg belangstelling is, gebruik van maken.

    De loods bedraagd 200m2 en heeft een betonnen vloer met 220 volt en krachtstroom. Het plafond is heel hoog zodat er in de toekomst zelfs nog een brug in kan.

    De loods is te gebruiken om te sleutelen en eventueel voor stalling. enig minpuntje is de locatie is Kraggenburg (bij Emmeloord). Ik wil dit eventueel met minimaal 4 man opstarten.

    De loods is volledig tot onze beschikking en wij hebben dan ook als enige toegang tot de loods. Helaas ben ik zo stom geweest om er geen foto's van te maken.

    Technische kennis en hulp is eventueel ook aanwezig in de vorm van de eigenaresse van de boerderij en haar kinderen.

    Wat vinden jullie hier van.

    Bij te weinig belangstelling zal ik dit helaas moeten laten schieten.


    De huur is 400 euro per maand voor de loods, dus hoe meer mensen, hoe goedkoper de prijs per persoon per maand!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #44
    Ingeschreven
    21/03/2011
    Berichten
    81

    Re: Sleutelclub?

    Ik zou zo aan willen sluiten, ware het niet dat ik in de omgeving Utrecht woon waardoor Emmeloord te ver rijden is. Wat betreft de sleutelclub is mijn ideale club niet merk en type verbonden. Veel belangrijker is voor mij dat ik met een aantal gelijkgestemden dit plan zou willen oppakken. Met gelijkgestemden bedoel ik geen onderscheid op basis van opleiding, afkomst of iets anders waar je op kunt selecten maar meer qua stijl.

    Mijn stijl qua 'sleutelen' is het weer origineel maken van een auto of onder de motorkap zaken aanpassen waardoor de auto twee keer zo snel wordt dan toen deze de fabriek verliet, maar dat je het aan de buitenkant er niet aan afziet. Als ik met mensen aan het sleutelen ben die naast mij een nog lagere spoiler onder hun porsche aan het leggen zijn zodat deze er nog sneller uitziet dan denk ik dat mijn lol snel daarmee snel verdwijnt. Daarmee wil overigens geen kwaad woord richten tot optische tuning of lieden die zoiets juist heel geslaagd vinden want ik vind het vaak erg origineel en creatief maar het is niet mijn ding.

    Ik ben op dit moment in gesprek met een vastgoedbeheerder die een loods van 1500m2 ter beschikking wil stellen voor € 1500,- per maand. De loods ligt aan de ring van Utrecht. De enige voorwaarde is dat de opzegtermijn van hun kant 1 maand bedraagt waardoor het heel lastig wordt om 'huurders' aan dit concept te binden.

    Succes met de boerderij in Kraggenburg, ik vind het een erg mooi initiatief en als ik in de buurt had gewoond was ik er zeer waarschijnlijk bij geweest.
    Porsche 924 1985


  5. #45
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Sleutelclub?

    heel jammer dat het zo ver weg is, ruim 100km is mij toch veel te ver om er serieus gebruik van te maken.
    had er graag aan mee gedaan, vind 400 per maand goed te doen als je met meerdere ben.
    hier in de omgeving betaal je minstens 100 euro voor een kleine garage waar je net 1 auto in kan zetten zonden stroom
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  6. #46
    Ingeschreven
    05/05/2011
    Locatie
    stadskanaal
    Berichten
    69

    Re: Sleutelclub?

    Als het op 1 man vast zit, meld ik mij aan, Emmeloord is 1,5 uur rijden, dus goed te doen denk ik.
    Mocht het niets worden, dan wil ik wel eens een sleuteldaggie hier in het noorden organiseren, deze winter.

    ben benieuwd hoe het gaat aflopen met dit plan.
    Een dag niet gereden is een dag niet geleeft...


  7. #47
    Ingeschreven
    05/01/2012
    Locatie
    Wassenaar
    Berichten
    48

    Re: Sleutelclub?

    Ik zie dat dit topic in 2011 zonder verdere conclusie is gestopt. Is hier ooit nog enige vorm van uitvoering aan gegeven?

    Voor de geïnteresseerden: Drie jaar geleden hebben mijn man en nog iemand een sleutelclub opgericht in de buurt van Den Haag, in de loods bij een tuinder. De club groeide en bloeide en inmiddels hebben we (de club) zelf een pand gehuurd in Benthuizen, vlak bij Zoetermeer.

    De club heeft nu zo'n 30 leden en er is plaats voor meer. Het is geen specifieke Porsche club; leden met alle soorten auto's zijn welkom. Zelf sleutelen wij daar aan onze Mercedes W123, BMW E36 en mijn Porsche 924. We hebben geen specifiek Porsche gereedschap- en kennis in huis. Daar is nooit behoefte aan geweest maar dat wordt natuurlijk anders naarmate er meer Porsches bij komen. Iedereen helpt elkaar en o.a. via het internet komen we altijd wel achter de merk-specifieke problemen en oplossingen.

    Wat hebben we wel:

    vloeistofdichte begane grond vloer van 180 m2 en idem zoveel ruimte op zolder voor opslag en kantine en compressorruimte;
    vier koloms brug met speciale binnenbrug voor wielen-vrij toepassing en systeem voor uitlijnen;
    bijbehorende uitlijncomputer;
    mega compressor met 500 liter tank en ringleiding door de hele werkruimte met aansluitingen voor ons luchtgereedschap;
    zeer grote professionele straalkast waar b.v. een hele bumper in past;
    SUN diagnose kast;
    werkplaatspers 20 ton;
    goed gevulde gereedschapswagen en verschillende gereedschapsborden;
    garage krikken, versnellingsbaklift, olieopvangunit enz.
    eigen oliebar met Q8 10W30 tegen hoge korting;
    elektrolab voor diagnose en verhelpen van elektrische storingen;
    motortakel;
    een schat aan autotechnische kennis en ervaring;
    koffiebar met verschillende soorten koffie, thee en cacao tegen betaling van E 1,00 per dag;
    en wat ik nog vergeten ben :-)

    De club is niet een vereniging in juridische zin, maar meer een vriendenclub waar iedereen elkaar (zo mogelijk) met raad en daad bijstaat. We delen de liefde voor auto's en sleutelen, en daardoor is het altijd erg gezellig. Problemen zoals eerder in dit topic geschetst hebben we nooit ondervonden; mensen die qua mentaliteit niet in de club passen verdwijnen vanzelf weer.

    Het lidmaatschap kost E 25,00 per maand, per halfjaar vooruit te voldoen. Ter bestrijding van de kosten van aanschaf en vervanging van gereedschap hanteren we een éénmalig inschrijftarief van E 75,00.
    Daarvoor kun je:

    onbeperkt sleutelen, 's zaterdags van 09.00 tot ca. 17.00 uur en 's woensdags van 13.00 tot 22.00 uur;
    zonder betaling gebruik maken van al het aanwezige gereedschap en apparatuur, incl. brug, straalkast enz.
    toegang krijgen tot ons forum op Bollensleutelclub.nl; de actiefste sleutelclub in de Randstad! Hier kun je ook de brug reserveren.

    Je kunt rondkijken in de fotogalerij op deze site, maar het forum is alleen toegankelijk voor clubleden.

    Misschien tot ziens, Anja


  8. #48
    Ingeschreven
    05/01/2012
    Locatie
    Wassenaar
    Berichten
    48

    Re: Sleutelclub?

    Ik had mijn bericht dubbel geplaatst maar ik kan het alleen wijzigen, niet verwijderen.
    Laatst gewijzigd door Anja; 13/12/2013 om 13:24.


  9. #49
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Sleutelclub?

    Het plan is destijds niet doorgegaan omdat er geen geschikte ruimte gevonden kon worden en er helaas te weinig animo voor was.

    Maar dit is zeker een mooi alternatief!!!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •