Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35
  1. #1
    Ingeschreven
    26/06/2010
    Berichten
    34

    Angry Breekt een 924 snel uit?

    Heren,

    ik verdiep me zoveel als mogelijk in de 924, ik wil straks een wegenbelasting vrije auto, maar een ding maak ik me wel zorgen over: zowel op de autoweek reviews als hier, krijg ik de indruk dat, zeker bij nat weer, de 924 makkelijk uitbreekt en om zijn as tolt.
    Dat zou ik verwachten bij een 911, maar ik heb het al een paar maal gelezen. Dat vind ik toch wel iets om rekening mee te houden.
    Overal lees ik over "de ideale gewichtsverdeleling" en dan blijkt de 924 toch makkelijk te kunnen uitbreken in de bocht.
    Hoe zit het precies? Moet ik straks 80 rijden in de regen?:Cry:


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    haha, een auto die toen ie uitkwam geprezen werd om zijn wegligging. Dat er mensen zijn die de limiet opzoeken EN ver overschrijden, tja dat zul je altijd zien. De 924 breekt minder snel uit achter dan een andere achterwielaandrijver uit die jaren. Zelf heb ik het genot geproefd om een Celica TA22 (2000cc vierpitter met 2 carburateurs, kleine 140 paardjes, kanariegeel!)te bezitten, fantastische auto MET achterwielaandrijving!! Maar dan met starre achteras en weinig subtiele bladveren, ja de configutatie lijkt op een landbouwkar. Dus niet met onafhankelijke wielophanging zoals de 924.
    Het enige wat ik je wil mee geven is dat je met elke achterwielaandrijver een beetje moet oppassen met gas geven in de bocht. Nu is het vermogen van de 924 niet van dien aard dat je een woest kwispelend beest onder je kont hebt, ergo zal het wel allemaal meevallen.
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    als je normaal rijd heb je met een 924 geen last
    bij droog weer ook geen last
    heb je een gespannen rijstijl moet je opletten bij nat weer
    En wat voor alle achterwiel aangedreven auto's geld geef geen gas in een bocht als het nat is (of juist wel natuurlijk maar dan voor de fun)
    je heb aardig wat vermogen en meestal wat bredere banden dan normaal en dan sta je zo met je achterste naar voren (uit ervaring:whistle
    je moet je rijstijl dus aanpassen naar een achterwiel aangedreven auto


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    en een setje goede banden wil ook wel helpen....


  5. #5
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    In één woord, Neen. Ik rij al 11 jaar met de 924 en het is mij nog nooit "per ongeluk" gelukt. Gebeurd het wel, dan heb je het er zelf naar gemaakt in mijn optiek..
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  6. #6
    Ingeschreven
    26/06/2010
    Berichten
    34

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Zijn er eigenlijk filmpjes over? Van de 924 in een bocht?


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    @ Joost? Heb je die filmpjes nog ergens van het circuit rijden?

    Edit: ik heb er al een van Joost.

    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #8
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Er is wel duidelijk verschil met voorwiel aangedreven auto's. In Haarlem lag er een keer olie op de weg over de brug (bocht) als je de stad in rijdt. Heel rijtje auto's erover heen, alleen ik draaide 360 graden rond, gelukkig zonder iets te raken ...
    Verder nooit last als je normaal rijdt.


  9. #9

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Ik heb dan iets meer dan een week geleden een aanrijding gehad omdat de achterkant uitbrak. Dit was niet te wijten aan de snelheid maar omdat ik stevig optrok door de bocht met nat wegdek. Afhankelijk van de banden krijg je eerst een waarschuwing voordat je grip verliest, bij mij was het helaas meteen te laat. In droog weer heb ik nog nooit problemen gehad.
    Ik rij waar menig op koken, dus ik tank met een glimlach.


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    924 breekt in vergelijking tot andere auto's van de jaren 80 niet snel uit.
    Voordeel van de gewichtsverhouding is dat de auto redelijk makkelijk te corrigeren is ook met nat weer. Overigens breekt een 924 met stabilisatorstang achter in nat weer makkelijker uit dan eentje zonder. Bij de 944 basic cup gooien ze hem met regen meestal los achter.

    Vergeet niet dat een voorwielaandrijvers ook kunnen uitbreken en dan is hij niet meer te corrigeren. Pak bijvoorbeeld een Golf 1 GTI of een Peugeot 205GTI, echt gevaarlijk autotjes....

    Filmpje is niet echt een maatstaaf voor de 924,
    ten eerste is het een turbo met +/- 200pk (wat er in 1 keer in klapt)
    ten tweede reed ik met semi slicks met nat weer
    onderstel is zeer hard en afgesteld op droog weer


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •