Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 35
  1. #11
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Ik heb mijn 924 nu al 13 jaar en kan mij aansluiten met wat hierboven geschreven is.
    Als ik hem pas had gekocht had hij bandenmaat 185 en kon hij zich wel zetten bij nat weer. Dit was volledig weg door goede banden met maat 205 te leggen.

    gr dopre


  2. #12
    Ingeschreven
    21/06/2010
    Berichten
    19

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Eigenlijk is dat totaal absurd. Dat je met brede banden betere grip hebt in de regen hé.

    Met bredere banden raakt het water namelijk minder snel onder je band vandaan heb je een grotere kans om 'op water' te rijden....


  3. #13
    Ingeschreven
    25/01/2009
    Berichten
    929

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BunnY Bekijk Berichten
    Eigenlijk is dat totaal absurd. Dat je met brede banden betere grip hebt in de regen hé.

    Met bredere banden raakt het water namelijk minder snel onder je band vandaan heb je een grotere kans om 'op water' te rijden....
    Wagen hield in elk geval veel beter de baan. Ik vermoed dat de eerste banden ook wel al redelijk oud (en hard) waren, terwijl de nieuwe banden soepel waren en daardoor betere grip gaven.


  4. #14
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    ik heb achter een setje banden wat heel goed kleeft op droog weg dek maar weinig grip bij nat wegdek. door mijn rij stijl reed ik een paar keer te hard bij nat weer door de bocht ging en de auto onbedoelt ging glijden, ik ben dus nu extra voorschichtig met nat weer en sinds dien is de kont alleen naar buiten gekomen wanneer ik dat wou.

    dus nee een 924 breekt niet snel uit maar het gebeurt wel als je te snel een bocht neemt, meestal eerst onderstuur en dan overstuur erachteraan
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  5. #15
    Ingeschreven
    28/06/2009
    Berichten
    28

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Gister 2 uur op zandvoort gereden, met standaard onderstel. Hij lag stabiel op de weg, zeker in de wat snellere bochten. Dus met droog hoef je je iig nergens zorgen over te maken, zolang je maar niet met je gas gaat kloten in de bocht, maar dat spreekt voor zich.


  6. #16

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robertdj Bekijk Berichten
    Gister 2 uur op zandvoort gereden, met standaard onderstel. Hij lag stabiel op de weg, zeker in de wat snellere bochten. Dus met droog hoef je je iig nergens zorgen over te maken, zolang je maar niet met je gas gaat kloten in de bocht, maar dat spreekt voor zich.
    ligt eraan hoe snel je door die snelle bochten heen ging?
    hou hard ga je door het scheivlak en de laatste bocht voor je het rechte stuk op gaat?


  7. #17
    Ingeschreven
    28/06/2009
    Berichten
    28

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Ik kijk zelden naar m'n teller op het circuit, zeker niet in bochten. Het was wel ver van de limiet omdat ik een passagier had. Ik denk Scheivlak 100+, bocht voor het rechte stuk 120+. Niet super dus, maar het was de bedoeling ook niet om voluit te gaan. Overigens ook een paar keer per ongeluk lomp ingestuurd in de wat krappere bochten, klein piepje in Audi-S maar verder nergens last van. Tarzan ging ook lekker vloeiend.


  8. #18
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robertdj Bekijk Berichten
    Ik kijk zelden naar m'n teller op het circuit, zeker niet in bochten. Het was wel ver van de limiet omdat ik een passagier had. Ik denk Scheivlak 100+, bocht voor het rechte stuk 120+. Niet super dus, maar het was de bedoeling ook niet om voluit te gaan. Overigens ook een paar keer per ongeluk lomp ingestuurd in de wat krappere bochten, klein piepje in Audi-S maar verder nergens last van. Tarzan ging ook lekker vloeiend.
    Met welk evenement heb je gereden ?


  9. #19

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robertdj Bekijk Berichten
    Ik kijk zelden naar m'n teller op het circuit, zeker niet in bochten. Het was wel ver van de limiet omdat ik een passagier had. Ik denk Scheivlak 100+, bocht voor het rechte stuk 120+. Niet super dus, maar het was de bedoeling ook niet om voluit te gaan. Overigens ook een paar keer per ongeluk lomp ingestuurd in de wat krappere bochten, klein piepje in Audi-S maar verder nergens last van. Tarzan ging ook lekker vloeiend.
    dat is inderdaad een beetje rond toeren.;-)


  10. #20
    Ingeschreven
    28/06/2009
    Berichten
    28

    Re: Breekt een 924 snel uit?

    :whistle:

    En nog vind ik het knap voor een standaard 30 jaar oude auto.

    Het was trouwens tijdens de Heartbeat circuitdag, een liefdadigheids evenement voor hartpatienten.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •