Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Nieuw hier

  1. #1
    Ingeschreven
    03/03/2008
    Berichten
    7

    Nieuw hier

    Hallo allemaal,

    Ik ben Pascal en hoop binnenkort mijn rijbewijs te halen. Ik ben al lange tijd op zoek naar een auto om mee te beginnen omdat ik helemaal gek ben van die metalen dingen met 4 wielen eronder :lol: Ik zit ook op de IVA en volg daar een opleiding voor de autobranche. En nee, ik ben geen kakker die met de centjes van papa op een dure school zit maar gewoon iemand die ook studiefinanciering krijgt etc. :wink:

    Ik ben dus op zoek naar een auto om mee te beginnen, nu heb ik al heel wat gezien en ben ik laatst op marktplaats een Porsche 924 tegengekomen. Toen had ik al gelijk zoiets van: Dit wordt het. ik had er al vaker wat van zien rijden en dacht dat ze onbetaalbaar waren maar omdat ze schaamteloos ondergewaardeerd worden valt dat dus wel mee! Kunnen jullie me misschien wat tips geven waar ik op moet letten bij een Porsche 924?

    Ik ga waarschijnlijk binnenkort kijken naar een 924 uit 1978. Deze heeft een polyesterombouw naar 944. Compleet met spoiler etc. De motor is 4 jaar geleden door een uit een '81er.

    - De bodem is hard,
    - startmotor is vervangen,
    - wiellagers vervangen rondom,
    - dynamo vervangen,
    - remschijven vervangen
    - en de uitlaat ook vervangen.

    Heeft wel de natuurlijke Porsche 924 plekjes zoals de stoelen en het dashboard die niet meer 100% zijn en ook de lak heeft plekjes. Wel heeft de motor in het begin last bij een koude start, duurt even voor deze zuiver loopt. Start wel in een keer en rookt niet.

    Het is een automaat. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Ook heeft de 924 wat elektronische probleempjes,

    - interval ruitenwisser kapot
    - dashboardverlichting afgekoppeld omdat er een stroomlek zit en anders het voltage te laag wordt bij het starten
    - lampje parkeerrem defect


    Wat vinden jullie als jullie het zo horen? Ik heb zelf wel een beetje verstand van auto's en ook mijn vader maar ik wilde toch de echte 924 kenners even raadplegen omdat jullie de know how hebben!

    Alvast bedankt voor jullie reacties. :lol:

    Groeten Pascal


  2. #2

    Re: Nieuw hier

    Ey Pascal, welkom hier!

    uiteraard een goede keuze om met een 924 te beginnen

    over waar je op moet letten, dat staat op de frontpage vermeld (heel lijstje) en hier op het forum ook al dna hoeven we het niet steeds opnieuw te tikken

    een automaat, tsja je moet er van houden.. zo'n rijderswagen als deze zou ik toch het leifst geschakelt pakken! kan je tenminste lekker schakelen

    polyesterombouw heeft ook wel nadelen, je krijgt best wel vochtophoping bij de montageplaatsen.. en dat is voor corosie natuurlijk niet ideaal!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  3. #3
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Nieuw hier

    Welkom! Ik ben ook niet zo'n fan van ombouwen, zie er maar eens eentje te vinden waarbij de lak niet scheurt op de aanhechting van de achterschermen.

    Er is hier in het 924 Naslagwerk een topic met bekende problemen. 924s van ouder dan modeljaar 1981 willen nog best roesten...

    Succes met zoeken!


  4. #4

    Re: Nieuw hier

    Welkom
    Opzich klinkt het redelijk goed, maar wederom ben ook ik niet zo'n fan van die polyesterombouw oll:
    Je zou inderdaad het beste eentje kunnen zoeken van na 1980, die zijn compleet gegalvaniseerd dus die roesten helemaal 0 comma 0 niks :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  5. #5
    Ingeschreven
    03/03/2008
    Berichten
    7

    Re: Nieuw hier

    Oke, ja dat van 1980 is misschien beter qua roest etc. maar ik moet ook aan m'n budget denken haha :wink: Bedankt voor de snelle reacties! ik heb het gelezen over de elektronica, dat wel een aandachtspunt dus. Verder heb ik contact gehad met de verkoper en ook een foto gehad van de bodem, ziet er goed uit. Verder zit alles nog strak in/op elkaar. Maargoed, eerst maar eens kijken hoe die er in het echt bij staat


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Nieuw hier

    Ook welkom ik sluit me bij de anderen aan kwa mening
    over 44 kit
    en de aankoop prijs in verhouding tot de kwali van de auto,
    moetje zeker niet uit het oog verliezen.
    ook al ben je bereid wat sleutelwerk te verrichten,
    Kosten vallen altijd tegen.

    Dus eerst weten wat er aan een auto mankeerd en dan,
    een lijst met punten samen stellen
    prijzen +/_ er achter.
    optellen + aanschaf auto en dan is het je het dan nog wwaart ????
    succes
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #7
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Nieuw hier

    Oh ja, een automaat... had ik even niet gezien. Dat zou voor mij genoeg reden zijn om 'm niet te nemen:

    -Een 924 en een automaat passen niet bij elkaar qua karakter
    -De Audi-drietrapsbak uit die tijd was niet bepaald de sterkste
    -Een handgeschakelde 924 zuipt al best.


  8. #8
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: Nieuw hier

    welkom! Maar... Ik zou geen:

    -ombouw kopen
    -78'er kopen

    hoe dan ook succes!


  9. #9
    Ingeschreven
    03/03/2008
    Berichten
    7

    Re: Nieuw hier

    Hey allemaal,

    De 924 met ombouw is het niet geworden, hij is verkocht voor ik kon kijken maar na jullie tips was het waarschijnlijk toch niet doorgegaan. Ik ben nu weer verder op zoek

    Groetjes Pascal


  10. #10

    Re: Nieuw hier

    Gelukkig maar dat het die niet is geworden :wink:
    Succes met verder zoeken, ga vooral niet overhaast een auto kopen, wacht dus rustig af tot je wat geschikts tegen komt.
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •