Pagina 2 van de 14 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 131

Onderwerp: Velgen opknappen

  1. #11
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Dat zou inderdaad een probleem kunnen zijn. Daarom heb ik gekozen voor boutjes met een lengte van 6mm. Dan hoef ik ze niet in te korten. Met het balanseren laat ik plaklood gebruiken aan de binnenzijde van de velgen. Daar hoef je dus niets van te zien.(Hoop ik)


  2. #12
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Velgen opknappen

    Dat ziet er wel uitermate strak uit...


  3. #13
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Velgen opknappen

    Als ze niet te veel in onbalans zijn lukt datmet plak lood.
    Ik had mijn velgen gestraalt en de onbalans die er in zat was een stuk minder
    dus kleine veranderingen kunnen veel invloed hebben. :grin:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #14

    Re: Velgen opknappen

    wow..
    dat begint er echt super uit te zien!
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #15
    Ingeschreven
    12/02/2008
    Berichten
    13

    Re: Velgen opknappen

    Mooie velgen!
    Maar ben je bij gebruik van RVS boutjes in een Alu velg niet bang voor de galvanische werking tussen deze twee metalen? Volgens mij staat Alu lager in het lijstje dan RVS, en dus zal de velg hierdoor aangetast worden (corroderen).
    Als je de boutjes afzaagt en de kopjes er met een of ander goedje op vastplakt zul je hier waarschijnlijk geen last van hebben omdat de metalen geïsoleerd zijn.
    - 924 1980 Rood (Daily)
    - VW 1302 1972 Groen (In 12.858 stukjes)


  6. #16
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Velgen opknappen

    Da's inderdaad een probleem waaraan in nog niet eens gedacht had, en dat terwijl ik in het bezit ben van een set velgen waarbij dit heeft gezorgd voor forse schade (Speedlines van Audi). De originele 'boutjes' in deze velgen zijn om deze reden ook van plastic (zijn dus nep-driedelige velgen) maar iemand heeft ze ooit vervangen door RVS. Dat vonden de alu randen niet zo leuk.

    Fiber ringetjes ertussen dan maar?


  7. #17
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Ik kies bewust voor het schroevenomdat ik dan in de toekomst de velgen nog eens makkelijk kan polijsten als ze toch weer dof worden. Die corrosie daar heb je gelijk in, maar ik hoop dat de loctide enigzins bescherming biedt. Ook denk ik eraan om de randen met blanke lak te behandelen. Maar daar hoor je verschillende verhalen over. De een zegt niet doen en de ander doet het wel. Maar we zullen zien hoelang ze mooi blijven.

    Overigens heb ik deze velgen gekocht bij Wheelcentre in Apeldoorn. Zij hebben er nog twee liggen van hetzelfde type velg. Dus als er nog mensen zijn die dit ook willen.


  8. #18
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Velgen opknappen

    Er is spul verkrijgbaar bij de watersporthandel die je tussen alu en staal kan smeren en corrosie voorkomt. En als het goed genoeg is voor op zee...

    Het is loctite btw.


  9. #19
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Even een update. De eerste velg is helemaal klaar. Ben zelf tevreden met het resultaat. Hoe de boutjes zich gaan houden moet ik maar even afwachten. Ook hier hoor je weer verschillende verhalen. De een heeft slechte ervaring en de ander niet. Het zal ook afhankelijk zijn van het gebruikte RVS en de legering van de wielen. Want typisch is wel dat je voor meerdelige BBS velgen ook RVS bouten kan gebruiken. Ergens op internet kwam ik een discussie tegen over dit onderwerp. Daar was iemand met een academische opleiding op dit gebied die bij een bedrijf werkte waar ze industriele robots bouwen. Hij vertelde dat er veel gebruik gemaakt werd van RVS i.c.m. Aluminium en dat dit geen problemen gaf. Soms moet je dingen ook geloven omdat je het zelf graag wilt. Dus dat doe ik maar eens.


  10. #20
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Velgen opknappen

    Ik ben benieuwd naar je ervaringen en naar foto's van het eindresultaat...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •