Pagina 1 van de 14 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 131

Onderwerp: Velgen opknappen

  1. #1
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Velgen opknappen

    Ik heb onlangs een set velgen gekocht. Merk Rial. Het zijn wel opknappers daarom wilde ik mijn ervaringen hier plaatsen. Dan kan een ieder zijn of haar voordeel er mee doen. De velgen lijken tweedelig maar zijn eendelig. De boutjes zijn nepboutjes van kunststof. Deze ga ik vervangen door RVS inbusboutjes. De randen ga ik polijsten en het binnenste gedeelte een kleur geven. Ben begonnen met een velg die ik eerst klaar wil maken. Zo kan ik ook een beetje experimenteren.
    Heb de velg eerst met verfafbijt ontdaan van de lak. (Alleen de buitenste rand). Toen begonnen met schuren. Dat is tijdrovend en daarom maar een constructie gemaakt met de kolomboor;

    [ame]http://nl.youtube.com/watch?v=69lmiy0nziA[/video]

    Nat schuren met korrel 400, dan 600, 1000 en toen met 2000. Het begint er al wat op te lijken. Vandaag de boutjes besteld. Dan gaa ik draad tappen in al die gaatjes. Als de boutjes erin zitten volgen er weer foto's. Dat is het tot zover.


  2. #2

    Re: Velgen opknappen

    Zeer slim bedacht zo met de kolomboor :wink:
    Toen ik het filmpje zag moest ik meteen aan mr Bean denken om de een of andere reden :mrgreen:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  3. #3

    Re: Velgen opknappen

    geniale manier van polijsten lekker eenvoudig zo..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  4. #4
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Dat mister Bean achtige klopt. Mijn vrouw lag in een stuip toen ze me zo bezig zag. Maar het werkt wel en dat is het belangrijkste. Ik had zelf gedacht dat het niet lang zou werken. De snaar bestaat uit een paar oude snelbinders die ik aan elkaar heb geknoopt. Maar ze blijven nu al een paar dagen heel.


  5. #5

    Re: Velgen opknappen

    Waha, dat geloof ik best ja van je vrouw :lol:
    Dat het werkt is inderdaad het belangrijkste, echt een geniaal idee nogmaals :wink:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  6. #6
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Velgen opknappen

    Ziet er in ieder geval waanzinnig uit!

    Over dat gaatjes boren in velgen zou ik nog eens goed nadenken, en het vervolgens niet doen... boutjes afzagen en dan met epoxy de koppen erop lijmen lijkt me beter.


  7. #7
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Lijmen doe ik liever niet. Als de velgen in de toekomst weer eens een poetsbeurt nodig hebben vind ik het gemakkelijker als de boutjes er weer uit kunnen. Die kunststoffen nepboutje kosten 1,20 euro per stuk.

    Er zitten al gaatjes in van krap 4mm. Ik heb er een opgeboord met 4mm. Dat kon zo uit de hand. Toen draad getapt M5. De boutjes die ik besteld heb zijn z.g. bolkop inbusboutjes M5 met een lengte van 6mm. Die zouden dan precies moeten passen.
    Deze kosten overigens 21 ct./st.. Op 80 boutjes scheelt dit natuurlijk best veel.

    Overigens heb ik ze besteld bij;

    http://www.rvspaleis.nl/


  8. #8
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Velgen opknappen

    10 punten voor de uitvoering :wink:

    boutjes nog vast zetten met loctide?


  9. #9
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Velgen opknappen

    Vandaag de boutjes ontvangen en gelijk even een uitgeprobeerd. Het is inderdaad de bedoeling om er een drupje loctide op te doen. Maar dat doe ik pas helemaal aan het einde. Eerst de randen polijsten, binnenkant spuiten en tot slot de boutjes. Moet trouwens op Ebay ook nog de naafstickers bestellen.


  10. #10
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Velgen opknappen

    ziet er goed uit :lol:
    Maar ik ben bang dat dit onbalans gaat geven
    en dan krijg je van dat lood he ,dat zou jammer zijn maar dat lezen we nog wel,
    ook als het geen succes is maar posietief bekeken , supper strak hoor :wink:
    M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •