Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36
  1. #1

    Pesterijen of sabotage

    Hallo, ik vraag mij af of jullie wel eens zijn getroffen door sabotage of pesten omdat je een Porsche rijdt.
    Dan denk ik aan allerlei dingen van snijden op de snelweg ,langzaam gaan rijden waar je niet kan inhalen tot moedwillig je auto beschadigen.
    Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.
    Zelf heb ik een zeer slechte ervaring ,reed onlangs op de snelweg A35 terug naar huis begint mijn stuur te trillen bij 140 kmh, 2sec later schiet mijn linker voorwiel voor de auto uit en rij ik op 3 wielen en een remschijf met een hartslag van 200.
    Auto bleef mooi recht gaan en heb hem zonder probleem in de berm kunnen parkeren,wiel lag 600 meter verderop verder geen verkeer op de snelweg (gelukkig ) auto opgekrikt wiel gemonteerd met 3 wielbouten uit de andere 3 wielen((dus 4 wielen met 3 bouten).
    Meer dan een half jaar geleden zijn de wielen eraf geweest om de velgen te spuiten,daarna met 100 newton vastgezet ,alle 4 de wielen vastgezet en nogmaals gecontroleerd .
    Ik weet zeker dat alle bouten zijn aangedraaid op het moment en daarna zijn gecontroleerd.
    Heb een aantal dagen voor het voorval de velgen plus de bouten nog helemaal gepoetst ivm dat de auto op Marktplaats kwam ,toen zaten de bouten er nog in en ook vast.
    Zelf heb ik hier een hele nare bijsmaak aan overgehouden en heb ik het idee dat er iemand jaloers was , ik kan niets bewijzen of iemand verdenken ook heb ik bij weten geen vijanden of ruzies maar ben wel benieuwd of meer Porsche rijders hier wel eens mee te maken hebben gehad.
    Skoda Fabia Combi 2006 101PK op LPG

    PORSCHE 924 1979


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Pesterijen of sabotage

    Jou verhaal is wel héél bizar, als dit echt sabotage is dan heeft iemand dus een moordpoging op zijn geweten!
    Oh ja, dan nog ff een tip, de 924 en ook andere Porsche moeten op 130 Nm vastgezet worden.


    Tja, ik denk dat we allemaal wel eens te maken hebben of krijgen met pesterijen.
    Bij mij is één keer mijn spiegel eraf getrapt, 2 keer het merkteken gestolen, auto bekrast, ruitenwisser arm krom gebogen, antenne geknakt, moedwillig met een trekhaak tegen de bumper aan zodat die stuk ging, verstralers kapot geslagen etc etc.. en dat allemaal in één straat omdat er een aantal mensen zijn die of jaloers zijn of een hekel hebben aan me denk ik. Gelukkig woon ik daar al een paar jaartjes niet meer! Nu nergens last meer van!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #3

    Re: Pesterijen of sabotage

    heb ik nog nooit last van gehad.


  4. #4
    Ingeschreven
    29/10/2009
    Berichten
    402

    Re: Pesterijen of sabotage

    Tegen 140 Km/u op 3 wielen? Ik hoop dat dit me nooit overkomt...
    Heb jij effe geluk gehad! :shocked:
    Ikzelf krijg hier bij mij in de buurt enkel positieve reacties.
    Mensen die zich interesseren in auto's vinden het leuk dat een wagentje van 30 jaar oud nog zo goed verzorgd wordt. En vragen hoogstens of ze eens mogen meerijden
    Mensen die niets van auto's kennen laat het koud of merken niet eens met wat je voor hun neus staat...
    Daarnaast zal je natuurlijk nog een type mensen hebben dat voortdurend op alles en iedereen jaloers is, en er niet voor terugdeinst om erge vandalenstreken uit te halen.
    Maar echt saboteren, dat gaat idd wel erg vér!

    Grtz.

    Peter
    Volvo V50 & Porsche 924 = My lucky Numbers


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Pesterijen of sabotage

    Mischien was iemand 2 Wielbouten nodig :loco:
    en was zo aardig :mad2: om ze van 1 wiel te halen :dohf denk ik te Aardig edface:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Pesterijen of sabotage

    Zeker 4gaats turbo velgen die bouten zijn scheuwend duur.

    Bij mij nog nooit iets overkomen.

    Tuurlijk dat ze bumper kleven maar dat gebeurt bij iedere auto.

    Hier vinden ze het meestal juist leuk dat ik zo'n auto rijd.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  7. #7
    Ingeschreven
    20/07/2010
    Berichten
    31

    Re: Pesterijen of sabotage

    schokkend verhaal moet ik zeggen.
    Als dit inderdaad met opzet gebeurd is, kan dit gezien worden als moordpoging.
    Gelukkig dat hij controleerbaar bleef rijden, en dat je er van af bent geraakt met de schrik van je leven.

    Mijn golf is van onder tot boven helemaal bekrast. En meerdere deuken aan alle kanten door aanrijdingen terwijl dat hij geparkeerd stond.
    Het meeste is gebeurd terwijl dat hij altijd geparkeerd stond in brussel.
    Deze dingen zijn niet alleen gericht op mij of de auto, maar wordt gedaan door incompetente mensen of kinderen die niet weten hoe zichzelf te amuseren.
    Er is overigens al zo vaak in gebroken dat ik de auto altijd aan de passagierskant moet openen.

    Maar dat iemand de moeite neemt om moeren los te gaan draaien gaat toch echt wel ver.


  8. #8
    Ingeschreven
    06/07/2008
    Locatie
    Belgie - Vlaamse Ardennen
    Berichten
    190

    Re: Pesterijen of sabotage

    Loszetten van wielen is hier in België ook "in" geweest bij 4x4's.
    Misschien iets beter als er antidiefstalmoeren op zitten...
    Mijn eerste auto was een Porsche, mijn laatste ook...(en laat dat naast transaxle ook 911 zijn)...


  9. #9
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Pesterijen of sabotage

    Trouwens als wielbouten niet vast genoeg zitten kunnen ze ook los lopen.

    Dus dat kan ook gebeurt zijn 100 is toch te weinig.
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


  10. #10
    Ingeschreven
    19/08/2009
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    257

    Re: Pesterijen of sabotage

    Bij een APK garage in de buurt zag ik een oudere Marokkaanse man die s'ochtends met zijn oude, volgeladen Golfje op weg was gegaan naar z'n tante in Marokko.
    Ter hoogte van Delft kwam z'n achterwiel voorbijrazen. Liep goed af.
    Viel me op dat hij redelijke BBS velgjes onder z'n barrel had zitten.
    Ik vermoedde een poging tot diefstal die verstoord werd :shocked:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •