Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Roadtrip

  1. #1
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Roadtrip

    Ik mocht als verrassing mee op een roadtrip door europa. De Porsche van mijn broer heeft zo'n 2500 km in 4 dagen gereden zonder enig probleem.

    Hieronder kun je zien waar ik o.a. geweest ben, meer pics volgen zsm!

    Van de buitenkant lijkt de auto van mijn broer een wrak, maar technisch is ie iig :thumb:.
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Roadtrip

    Klinkt gaaf! Komend weekend ga ik met mijn vader met de Porsche naar Stuttgart, Porsche en Mercedes museum bezoeken. Totaal zo'n 1300+ kilometer. Ben benieuwd hoe ie zich houdt.


  3. #3
    Ingeschreven
    07/03/2009
    Berichten
    139

    Re: Roadtrip

    Leuke trip en een klasse auto ik hoor je verhaal nog wel.
    Gr. Piet.


  4. #4
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Roadtrip

    DAT noem ik nou een verrassing!! mooi man! Zie uit naar de foto's!:thumb:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #5
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    204

    Re: Roadtrip

    Het idee vooor een 9-daagse roadtrip door Europa in een 27-jaar oude Porsche met m'n broer (hollik) was snel geboren. Stuttgart-Interlaken-Venetië-St Tropez-Toulouse-Parijs zou de route worden beetje druk maar wel te doen, captainfrasca (andere broer) hoorde al gauw van het idee en had toevallig ook een weekje vrij..

    Dag #1 Muiderberg-Stuttgart

    Na wat last minute onderhoud: (versnellings)+olie verversen, filtertjes koelvloeistof vervangen zijn we eindelijk onderweg naar Stuttgart om het Porschemuseum te bekijken, het grote moment is aangebroken de auto heeft jaren stil gestaan in de garage en af en toe hebben we eens wat voorbereiding gedaan om hem te gaan spuiten, de grote vraag is dan ook of de bruine Porsche het gaat volhouden of niet....

    Uiteraard is er tijdens de rit naar Duitsland de instrumenten goed in te gaten gehouden en zijn er geen rare geluiden gehoord..3 man in de auto en vol met campeerspullen maar na een paar uur gebeurd het eindelijk en kunnen we het gas eens goed intrappen, na enige tijd tikt de auto nog steeds de 200 km/u aan. Jammer genoeg weer zo'n verdamte Höllander die het nodig vond om 130 te rijden op te linkerbaan..maar goed we kunnen het altijd morgen nog een keer proberen.

    Dag #2 Stuttgart-Interlaken

    Als je in Stuttgart bent met een Porsche waar iedereen naar kijkt dan moet je het Porsche museum gezien hebben. Na een kort ritje komen we aan bij het grote Porsche terrein, het museum ziet er zoals we gewend zijn van Porsche erg gelikt uit aan de buitenkant. Eerste auto die we zochten was natuurlijk de 924.. Wat enige tijd duurde aangezien we nog veel meer leuks onderweg tegenkwamen. Maar genoeg rondgekeken en inmiddels is het weer tijd om te gaan rijden naar Zwitserland.. Een route vol met tunnels en de auto heeft inmiddels een ratel, na een kleine discussie lijkt het het beste om verder te rijden voor "trouble shooting" En tijdens een van de rustpauzes toch nog maar ff verder kijken wat het is want nu kijkt toch iedereen na de "multi color" Porsche met ratelgeluid. Na een korte zoektocht komen we er achter dat er een schroef van de distributiebeschermkap los zit en na deze vervangen te hebben gaan we weer op weg..

    Dag #3 Interlaken-Parijs

    Door tijd gebrek hebben we moeten besluisten om de Venetië en Toulouse links te laten liggen door tijdgebrek.. Rustige dag en de Porsche begint hoe langer hoe soepeler te rijden. Onze multi color Porsche die door bepaalde mensen een wrak wordt genoemd dan ook helemaal geen problemen zal gaan opleveren.

    Dag #4 Parijs-Muiderberg

    'S ochtends vroeg wakker geworden gauw de Eiffel toren beklommen, de Notre dame te bezoeken en kijken of we de gebochelde klokluider kunnen ontdekken, beginnen we aan de terugtocht via de arc de triomf..Mijn god wat is het Parijse verkeer een nachtmerrie, mischien beter om een hummer te rijden of een afgedankte tank..

    Snel de tolweg weer op onderweg naar huis, vergezeld van de nodige regenbuien...de laatste kilometers naar huis in ons "wrak" zou hij het toch gaan volhouden of op de laatste km's een probleem opleveren...Jullie raden het al zonder enig probleem thuisgekomen en we hebben dan ook een belangrijke les geleerd...Uiterlijk schoon is niet alles...maar wel leuk om naar te kijken ;-)


  6. #6
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Roadtrip

    mooi :thumb:
    maar okee jullie zijn weer terug
    er ligt nog iets van een ruitensproeiertje wat je vergeten bent in steenwijk
    zal ik die per postduif laten komen ??????
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  7. #7
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Roadtrip

    Ja daar had mijn broer het idd al over! Ik zal het adres ff pmen
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #8
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Roadtrip

    dat is nog eens een tijdsbesteding:thumb:


  9. #9
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Roadtrip

    Dit is toch wel de gaafste 924 die er ooit gemaakt is:



  10. #10
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Roadtrip

    gave toch mannen.

    en het museum is erg mooi
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •