Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

Onderwerp: MILF

  1. #1
    Ingeschreven
    24/03/2014
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30

    MILF

    Toen ik mij voorstelde op dit forum had ik eigenlijk al een inleiding gedaan van het project met mijn Porsche 924.
    Nogmaals hier wat algemene informatie:

    Type: 924
    Uitrusting: Basic (geen extra's)
    Jaar: 1984
    Kilometers: 41.000 (+100.000)
    Rijdt als een: MILF
    Originele kleur: ROOD
    Nieuwe kleur: Amethyst Porsche
    Interieur: Vintage BROWN
    Nieuw Interieur: Chique Creme

    Het plan voor mijn Porsche is dat ze eigenlijk met originele onderdelen (bijvoorbeeld velgen die voor een 924 zijn gemaakt) weer helemaal wordt gemaakt zoals ze 30 jaar geleden de showroom uitreed.. Natuurlijk heb ik ook nog wat onderdelen nodig, waar jullie mij waarschijnlijk goed bij kunnen helpen, de lijst hiervan volgt nog.

    Hieronder de eerste foto's van het opknappen van de carrosserie:

    Zo haalde ik haar op, de volgende dag reed ik haar eigenlijk al direct naar de spuiterij om de auto qua exterieur volledig te laten opknappen. De auto had gelukkig geen roest maar in die 30 jaar wel wat kleine deukjes en schrammetjes.

    foto11.jpg

    Mike ging hard aan de slag om alle mooie lijnen die de 924 heeft weer nieuw leven in te blazen!

    foto22.jpg

    foto44.jpg

    Na al het plamuren, buigen, timmeren en slopen ging de eerste grond laag erop... gevolgd door een zwarte boven laag.

    foto 2.JPG

    foto 1.JPG

    Uiteindelijk kwam de beauty er zo uit

    foto-1.jpg

    foto-2.jpg

    foto-3.jpg

    foto-4.jpg

    En toen werd in aan't werk gezet om de 924 Turbo velgen 4x108 6J x15 H op te halen. Vanochtend heb ik deze naar een coating bedrijf in Badhoevedorp gebracht. Ze gaan de velgen opknappen en poedercoaten. De velgen komen oorspronkelijk van een 924 le mans, ze zijn geloof ik iets anders dan de Turbo look velgen 4x108.. Maar verbeter me als ik het fout heb! Wel heb ik hier helaas nog 4x4 ( M14x1.5; 70mm long, 28mm diameter) bouten voor nodig en die kosten 16 euro per stuk ( wie mij daarbij kan helpen SHOOT).

    foto-5.jpg

    En jaaa de 4 velgen in m'n smart

    Ik heb de Vredestein Sportrac 5 205/60R15 91 H besteld. Las er goede recensies over en qua prijs/kwaiteit zit het geloof ik ook wel goed! Ook zijn de banden ontworpen door Giugiaro, dus zien ze er sportief uit! Ik ben benieuwd!

    Ook heb ik maar het volgende besteld... Heeft iemand hier ervaring mee? (vastplakken en hij zit)?

    $(KGrHqFHJDUE+OcFrOgkBQBtJlOlvQ~~60_1.JPG

    Volgende week volgt er weer meer nieuws omtrent de 924. Ik zal mijn benodigdheden wat ik nog mis ook nog even posten!
    Laatst gewijzigd door sbz; 02/07/2014 om 11:03.


  2. #2
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: MILF

    Die dashboardcover heb ik ook. Eigenlijk moet je de slechte stukken, die omhoogstaan uit je oude dashboard snijden, zodat het vlak is en dan de cover inderdaad eroverheen lijmen. Ik heb hem er echter gewoon overheen geklemd, en dat zit ook prima vast. Zit al een jaar erin en is een hele verbetering

    Die velgen die je hebt zijn volgens mij geen originele Porsche velgen toch?


  3. #3
    Ingeschreven
    24/03/2014
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30

    Re: MILF

    Thanks voor je tip, dit zal ik zeker doen.. Ik ga hem wel lijmen.

    De velgen die ik heb zijn ATS Turbo velgen hieronder het nummer. Of bedoel je dat niet met origineel?

    foto.JPG

    Foto staat op z'n kop 477 601 031 H is het nummer. Op internet vind ik dus ook de Turbo look velgen, onder dit zelfde nummer. Betekend dat dat deze velgen ook gewoon onder de Le Mans zaten?


  4. #4
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: MILF

    Volgens mij is de velg precies dezelfde, zie verschillen met mijn eigen set. Wielbouten kan een opgave worden, ik heb even gekeken bij stroevemotorsport (daar heb ik pas geleden zelf nog bouten besteld) maar daar zijn ze ook te kort.

    Misschien dat hier iets bij zit: http://www.autostyle.nl/carshopnieuw.../?q=wielbouten of misschien heeft Martin een set bouten liggen.

    Je moet bol-conisch hebben. Foto's zien er fraai uit, strak kleurtje!


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: MILF

    Ik heb nog een set originele bouten in het 924 magazijn liggen voor turbo look velgen.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Mooi gedaan
    Zo kan hij er weer een tijdje tegen
    Wat me verbaast is dat je het achterraam tijdens het spuiten niet heb verwijdert
    Als je nog wat nodig hebt spanbroek is dicht bij en zelf ben ik alle dagen voor werk in en rond Amsterdam te vinden
    Die velgen is niets anders aan als aan alle andere turbo look velgen en wel degelijk orgineel Porsche geleverd onder de specials 50 jahre en lemans en ook als optie onder de normale 924


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #7
    Ingeschreven
    24/03/2014
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30

    Re: MILF

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Mooi gedaan
    Zo kan hij er weer een tijdje tegen
    Wat me verbaast is dat je het achterraam tijdens het spuiten niet heb verwijdert
    Als je nog wat nodig hebt spanbroek is dicht bij en zelf ben ik alle dagen voor werk in en rond Amsterdam te vinden
    Die velgen is niets anders aan als aan alle andere turbo look velgen en wel degelijk orgineel Porsche geleverd onder de specials 50 jahre en lemans en ook als optie onder de normale 924
    Uiteindelijk was de achteruit wel verwijderd toen de lak gespoten werd! Ik had het doorgegeven dat deze met een aantal boutjes vast zat.. Je hoort van me als ik nog onderdelen nodig hebt! Bedankt!


  8. #8
    Ingeschreven
    24/03/2014
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30

    Re: MILF

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M.B.H. Bekijk Berichten
    Ik heb nog een set originele bouten in het 924 magazijn liggen voor turbo look velgen.
    Kijk dat heb ik nodig! Ik stuur je een PM


  9. #9
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: MILF

    Ja die velgen zijn toch origineel ja


  10. #10
    Ingeschreven
    24/03/2014
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30

    Re: MILF

    Gisteren een uurtje bij Martin geweest (M.B.H) wat een museum van Porsches 924's. Hij heeft echt alle onderdelen! Ik ben dus voorzien van de beruchten bouten voor mijn turbo velgen! Bedankt Martin!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •